Gå til innhold

Ødelagt CL4.6, Whitebox nekter å stå for ansvar!


sashco

Anbefalte innlegg

 

Brynjard Rolandsen

Mail: [email protected]

Tlf: 47319381

 

Forbrukerrådet i Buskerud, Telemark og Vestfold

Synnev Aas Aaby

Mail: [email protected]

Tlf: 81558200 (Invalgsnummer 150)

7788410[/snapback]

 

 

Har sendt mail til deg. Håper du får lest den. Dette er bare latterlig! Sitter her og tenker på hvordan dette er mulig å gjennomføre her i Norge?! Jeg vet at pyramidespill og WB ikke kan sammenlignes på lik linje, men de kan sammenlignes når deres intensjoner er å lure kundene trill rundt for å tjene egne interesser.

 

Og etter det jeg har lest her, så er jeg uhyre glad at jeg fikk pcn min tilbake, selv ureparert!

 

Ellers så sitter jeg på ALL informasjon som gjelder bestilling/levering/betaling som tok sted for snart 2 år siden med WB. Så hvis det virkelig er en sak på gang, så er jeg definitivt med. Og det burde alle andre WB-kunder som har blitt butt-f*** av WB være med på! Slike folk burde slåes så konkurs at de rett og slett ikke har lov å starte noe som helst, eller eie noe som helst!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

WB var vel registrert som enkeltmannsforetak og da er det personen bak som vil bli holdt økonomisk ansvarlig ved konkurs ja. Problemet er jo hvis nevnte person ikke har penger å betale med - da er det de uheldige forbrukerne som får svi.

 

Veldig synd for de rammede - jeg har selv en whitebox pc som jeg har vært heldig å ikke ha noen problemer med, får håpe det fortsetter ettersom fem års reklamasjonsfrist er lite verdt nå. Men vi kan vel alle være enige om at i det lange løp, så er det til den norske databransjens og forbrukernes beste att WB er borte fra markedet?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg vil gratulere de 20 personer som har slått seg sammen mot svindelfirmaet Whitebox, med god repotasje på Forbrukerinspektørene (FBI) på NRK i dag. Der kom det jo veldig klart fram hvor useriøst firmaet er.

 

Belinda Andvik og Kristian Møller benekter alt ansvar i kort intervju på telefon i dette programmet.

Økokrim og politet vil jobbe næmere med saken i følge programmet. (Whitebox sitter jo på mange PCer som kunder har betalt for).

 

Forbrukerrådet har fått 300 klager på firmaet og firmaet er umulig å spore opp fysisk.

 

Forøvrig overrasket over at HW.no ikke forteller om saken på sin hovedside, dette er jo en viktig sak for mange PC kjøpere.

 

Programmet sendt i dag (28.feb.2007) er også på NRK sitt nett-TV.

 

 

Erfaringen og "lærepengen" på dette er å være varsom med nye nettbutikker, det er jo lett å lage tiltalende nettsider, men det sier ikke noe om seriøsiteten til firmaet !

 

Nettsiden sier nå: Whitebox er nedlagt

Ved spørsmål kan Daglig leder Belinda Andvik kontaktes på Telefon 99 50 22 80

 

Man kan nok ikke regne med å få noen svar på det nummeret...

 

Se programmet på NRK-nett: http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/232960

 

(Jeg har selv ikke handlet noe på Whitebox, men har fulgt trådene her)

post-56342-1172704973_thumb.jpg

Endret av plankeby
Lenke til kommentar

Håper noen finner personene som drev med WB og møter dem personlig., frivillig eller ufrivillig på dem sin siden... Kanskje banke litt vett i huet på dem? Jeg hadde iallefall vært gretten om jeg hadde en maskin til over 20k ligge å råtne hos noen IDIOTER!

 

Dette er ikkje en trussel, men en VEILEDNING :D

Lenke til kommentar
Det er dårligt at så mange anmeldelser ikke kommer noen vei, og at NRK finner forbryterene før politiet. Dette er svindel, og jeg syns det er dårlig at noen risikerer å komme unna med dette :hrm:  Det er for lett å være kriminell i Norge...

8048758[/snapback]

 

 

Helt enig! Det verste er at det lønner seg å være kriminell i Norge :cry:

Lenke til kommentar

Forbrukerinspektørene 28.02.07 på NRK Nett-TV.

 

Fuck me if I'm wrong, men hun som står som registrert eier av selskapet i Brønnøysundsregistrene vil vel i henhold til loven få alle økonomiske krav uansett hva hun selv sier? Det er vel det som er hele grunnen til at man må oppgi både navn og personnummer for å få registrert en enhet i br.reg, og til at man må være registrert der for å få lov til å selge varer i Norge...

Lenke til kommentar
Takk for innsatsen Brynjar og dere andre! Det ser ut som det er håp likevel, men for meg som har min pc men som nå er ubrukelig da skjermkortet har streiket, hvordan kan jeg forholde meg til dette? Vil jeg få noe stønad e.l?

 

Mvh. Marius

8051358[/snapback]

 

Du kan jo melde deg inn i gruppa ?

Stønad? Kan ikke se noe annet en at du må sende tiol et ordinært verksted og betale selv. Når et firma (Whitebox kan vel knapt kalles noe firma) nedlegger seg på denne måten og så useriøst, kan man ikke forvente å få hjelp derfra.

 

Ingen andre en Whitebox ved daglig leder Belinda Andvik, eller PC produsenten kan være ansvarlig for gratis service i garantitid.

Lenke til kommentar
Er det ikke mulig å prate direkte med produsent om de tar reparasjoner.

8052199[/snapback]

 

nei..det har vi fått bekreftet. Jeg har til og med prøvd å få kontakt med Clevo, som er produsenten av pcn min, både i Kina og Storbritannia..fikk aldri noe svar.

 

Netshop.no er en av de få leverandørene i Norge som har deler til slike pcer som WB solgte, og de sa at de hadde fått mange henvendelser fra misfornøyde WB kunder, og lurte på om ikke de fikk noe på garantien hos dem...det lot seg jo selvfølgelig ikke gjøre, fordi laptopene ble jo kjøpt hos WB og ikke Netshop..

Lenke til kommentar

Whitebox har vært i kort oppfølging på "forbrukerinspektørene" på NRK1 i dag. Firmaet var et hovedtema på programmet forrige uke.

 

Jeg føler med alle eiere av PC som er blitt frastjålet PC fra firmaet, eller som nå har "fått tilbake" sin PC i løse deler.

 

Forbrukerrådet anbefaler alle om å politianmelde firmaet.

 

Bildet er fra NRK1 og viser kun noen av delene i den bærbare PC firmaet sendte tilbake til eier, den bærbare PC var demontert komplett så langt det er teknisk mulig å skru en PC fra hverandre.

 

Jeg hadde nok virkelig slitt om jeg var rammet av dette, slitt med å holde meg fra å fysisk oppsøke firmaeierene Belinda Andvik og Kristian Møller.

post-56342-1173298878_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Jau... d skal nå hvertfall noe til at elkjop plutselig forsvinner fra Fana!! ;)

 

Ellers så skal d jo også litt til at Dell.no blir lagt ned med det første.....

 

Kjøper man en FSC hos mpx e.l så skal d jo noe til at det ikke skal gå an å få den reparert på reklamasjon... Verre hvis d er noe hjemmelaget som f.eks whitebox sine....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...