Gå til innhold

Program for å lage egne spill?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Jeg er ikke sikker på om det er her dette innlegget skal være, men jeg satser på at det er her :D

Jeg lurte på om dere vet om et program der man kan lage sine egne spill?

Det bør ikke koste så mye, spesifiser gjerne om det er grats. Skriv også linken til det jeg kan skaffe det og gjerne også en liten innledning.

Håper dere intresserer dere for dette og at jeg får mange svar :)

Endret av kidneb7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

21. What programs did you use to make Soldat?

Soldat was entirely programmed in Borland Delphi 6. Graphics were made in Paint Shop Pro 7. Sound in Cool Edit 2000.

Details (like components) can be found in the Credits section in the Manual.

kanskje?

PS: Alt er gratis hvis du vet hvor du skal lete :)

Prøv å lete etter trials!

Skrevet

Du kan bruke et program som heter Game Maker. Det finner du her. Det er et lite og lett program, som er lett å sette seg inn i og det er lett å lage arcade spill og sidescroll spill som f.eks Mario stil. Du kan og lage i 3D med Doom aktig grafikk men det krever programmerings kunnskaper.

FPS Creator (finner du her) er et annet program som og muligjør det å lage 3D FPS spill med brukbar kvalitet. Har ikke prøvd dette så mye men skal undersøke det ettervært.

Wintermute engien (her) er et program du kan bruke til å lage pek&klikk spill. Det inneholder alt du trenger for å lage slike spill, samt at du kan og bruke dine egene grafiske fremstillinger i spillet.

Og så kan du også bruke store motorer, som D3 og Source, til å lage spill. Dog dette krever meget store kunnskaper om verktøyene du bruker, for de er avanserte. Jeg driver selv med Source motoren nå. Kjøp deg f.eks Doom 3 eller Half-Life 2, så får du med redigerings verktøyene du trenger.

Håper dette var svar på det du lurte på :)

Skrevet
Du kan bruke et program som heter Game Maker. Det finner du her. Det er et lite og lett program, som er lett å sette seg inn i og det er lett å lage arkade spill og sidescroller spill som f.eks Mario stil. Du kan og lage i 3D med Doom aktig grafikk men det krever programmerings kunnskaper.

7725604[/snapback]

Anbefaler dette, siden det inneholder et eget lettforståelig programmerings-språk, så vel som en enda mer lettforståelig dra-og-slipp funksjon. Har brukt dette i snart tre år, og trives med det. GM har også et hjelpsomt forum, der du kan se hva programmet er kapabelt til, og få hjelp til eventuelle problemer.

Game Maker Community

Skrevet

litt vanskelig å bruke første gang da ;) lasta ned en "demo" av game maker for 10 min siden og jeg skjønner ikke en dritt!

Får ikke til slik at jeg kan styre figurene ...

Skrevet
litt vanskelig å bruke første gang da ;)  lasta ned en "demo" av game maker for 10 min siden og jeg skjønner ikke en dritt!

Får ikke til slik at jeg kan styre figurene ...

7726961[/snapback]

Alle programmeringsspråk er jo vanskelige. Jeg vil si denne er den letteste, uten å ha prøvd dem alle. :thumbup:

Skrevet

http://www.devmaster.net/engines/

liste med mange spillmotorer. har testet 3d game studio (som koster penger) og det virket ganske greit å komme inn i. Ellers er det sikkert mange gratis som fungerer vel så godt. Og husk å gå gjennom tutorials og guider til programmet du later ned. Bare følg guidene slavisk, og test på egenhånd etterpå.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...