vestlia Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Hei! Ja, tittelen sier egentlig det, meste. Lurer på hva jeg burde velge av Nod 32 og Norton Antivirus 2007. Har Nod32 nå, men har hatt Norton de siste 3årene. Jeg synes Norton tok litt mye "maskinkraft", og dette har jeg lest skjer mange steder. Men hva mener dere datakyndige der ute?
loathsome Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Det er ikke et spørsmål en gang; Nod32. Norton er det største faenskapet jeg har vært borte i. "Anti"Virus, du liksom. Det roter til maskinen din, suger all kraften og beskytter .. kanskje ALTFOR godt.
mintman Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Jeg ville helt klart anbefalt NOD32. Har testet begge selv og når det kommer til ressursbruk er NOD32 helt klart bedre.
loathsome Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Når det kommer til ressursbruk er *ALT* bedre en Norton. (tmp. på antivirus)
mintman Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Du kan også lese hw.no sin test av NAV 2007 her.
loathsome Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Videre diskusjon om NAV her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...6&s=hardware.no
vestlia Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Skrevet 12. januar 2007 Ok. Forstår at jeg IKKE skal ha NAV da. Men hvilket annet virusprogram vil dere anbefale? Har en bærbar pc med 512mb ram og 1.7GHz prosessor.
loathsome Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Anbefaler deg AVG (gratisversjonen). Brukt i flere år, og her er den komplette listen over antall virus / spyware jeg har hatt: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 0
vestlia Skrevet 12. januar 2007 Forfatter Skrevet 12. januar 2007 Anbefaler deg AVG (gratisversjonen). Brukt i flere år, og her er den komplette listen over antall virus / spyware jeg har hatt: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 0 7706223[/snapback] Skjønner Takker for svar Hvor laster man det ned, hva er den nyeste versjonen? Har funnet 7.5.4 versjonen
loathsome Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Her finner du alltid nyeste versjon: » http://free.grisoft.com/doc/2/lng/us/tpl/v5
Arne Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Eg kan anbefale trend micro pc-cillin. Har aldri hatt problem med det.
wil Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Loathsome: Du sier at Norton er dårlig og roter til maskina. Hva er det Norton roter til? Jeg har selv Norton 2007 på XP partisjonen på hovedmaskina mi og jeg ser ikke helt at den roter til noe? Du må forklare hva du mener med roter til. Personlig kjører jeg PC-Cillin 2007 som hoved-sikkerhetspakke på begge maskinene mine. PC-Cillin kan faktisk til tider være treigere enn Norton, spesielt under avsluttning av datamaskina.
O.J Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Ville gått for AVG Free 7.5 ja. bruker det selv, og er aldri plaget med virus.
MindTooth Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Bruker selv AVG Free. Men vurderer å skifte selv til Eset NOD32. Det er et overlegent AV-program.
RamGuy Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Ja, har selv NOD32.. Og det er jo rett og slett i en klasse for seg, sammenlignet med alt annet jeg har prøvd.. Samtlige tester jeg har lest bekrefter også det.. Ikke nok med at det knapt bruker ressurser, men er jo ingen andre virusprogrammer som finner like mange virus.. Et helt topp program, kanskje ikke så brukervennlig som blant annet Norton AntiVirus, men er jo virus som skal bort da, ikke at det skal være brukervennlig.. Jeg har NOD32 + Lavasoft Ad-Aware SE Pro 1.6.. Og må si at det tar knekken på alt tullet jeg får inn på PC-en hvert fall.. Må si at NOD32 er en drøm altså
handsome Skrevet 12. januar 2007 Skrevet 12. januar 2007 Hei! Ja, tittelen sier egentlig det, meste. Lurer på hva jeg burde velge av Nod 32 og Norton Antivirus 2007. Har Nod32 nå, men har hatt Norton de siste 3årene. Jeg synes Norton tok litt mye "maskinkraft", og dette har jeg lest skjer mange steder. Men hva mener dere datakyndige der ute? 7705714[/snapback]
loathsome Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 Loathsome: Du sier at Norton er dårlig og roter til maskina. Hva er det Norton roter til?Jeg har selv Norton 2007 på XP partisjonen på hovedmaskina mi og jeg ser ikke helt at den roter til noe? Du må forklare hva du mener med roter til. Personlig kjører jeg PC-Cillin 2007 som hoved-sikkerhetspakke på begge maskinene mine. PC-Cillin kan faktisk til tider være treigere enn Norton, spesielt under avsluttning av datamaskina. 7706914[/snapback] Jeg sier det rett ut: Norton Antivirus er direkte årsak til mange av sikkerhetsproblemene vi sliter med. Dette skyldes mange ting, bl.a.: - Norton Antivirus gir brukeren en falsk trygghetsfølelse ved å utgi seg for å være løsningen på alle sikkerhetsprogrammer. Den _eneste_ måten å bekjempe problemene på, er ved opplæring og kunnskap. - Programmet ødelegger for mye nettverkstilgang som medfører at det ofte blir avinstallert, uten at en erstatning kommer på plass. - Det tar mye ressurser. - Det hjelper ikke å avinstallere det, fordi det herper så mye på lavt nivå i systemet at man ikke vet _hva_ man kjører på etterpå. - De presser seg frem vha. OEM-avtaler. - Norton Antivirus forsinker og vanskeliggjør 802.1x-autentisering over trådfaste forbindelser. » https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...6&s=hardware.no
MindTooth Skrevet 13. januar 2007 Skrevet 13. januar 2007 Legger også ved McAfee i den OEM grenen. Faen å vanskelig det skal være å fjerne det ifra en Dell XPS M1710. Ihvertfall, mye bedre å sette sammen sikkerthets systemet selv. Ikke bruke slik bundle opplegg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå