Gå til innhold

Krav til prosessor ved visning av HD-film


henke35

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe laptop som skal brukes til vanlig kontorarbeid, surfing, avspilling av musikk og film. Trodde de fleste pc`er i dag takla dette fint, men ble gjort oppmerksom på at dersom en feks laster ned HD-filmer og vil vise dem på HD-TV, så stilles visse krav til bl.a. prosessor, visning i 720p krever noe mindre enn i 1080i.

 

De pcene jeg vurderer er alle med dobbelkjerneprosessor, D2C 5600 (1.83 ghz). Vil mindre Intelprosessorer klare dette, og hva med AMD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har en P4 2.7GHz på min stasjonære, den klarer å spille av noen filmer i 720p (xvid osv) men den klarer ikke x264 helt.

 

Men min bærbare har en Pentium M 1.73GHz og den klarer det helt fint.

Lenke til kommentar

Jeg greide ikke spille av 1080P på min maskin med 2,8ghz celeron, P5W DH, 2 GB PC3200, 7900 GTX før jeg fikk installert Conroe'n i forrige uke endelig.

 

Men på mac'en til dama mi kan jeg se 2 filmer i 1080p samtidig, mens jeg gjør masse fancye animasjoner med vinduene og det hakker ikke noen ting! (ta opp og ned dashboard, exposé osv.)

Det er en iMac med 768 mb ram, Ati x1600 og 1,8 ghz Core Duo prosessor forresten..

 

Jeg tror jeg er forelska i mac... :love:

Lenke til kommentar

System Requirements

The sample clips have data rates between 6,384 Kbps and 10,440 Kbps. The higher the data rate, the higher the resource requirement.

 

Although other system configurations might be able to play back this content, for an optimal experience we recommend the following configurations:

 

Minimum Configuration

(to play 720p video)

 

Windows XP

Windows Media Player 9 Series

2.4 GHz processor or equivalent

384 MB of RAM

64 MB video card

1024 x 768 screen resolution

16-bit sound card

Speakers

Optimum Configuration

(to play 1080p video with 5.1 surround sound)

 

Windows XP

Windows Media Player 10

DirectX 9.0

3.0 GHz processor or equivalent

512 MB of RAM

128 MB video card

1920 x 1440 screen resolution

24-bit 96 kHz multichannel sound card

5.1 surround sound speaker system

Lenke til kommentar
Etter det jeg har forstått må skjermkortet ha en HDCP chip for å spille av full HD. Jeg vet at denne chippen er i Nvidia Geforce go 7000 serien og i ATI Radeon x1700, x1800 og x1900.

7705239[/snapback]

Ja, men det gjelder vel HD DVD og Blue-Ray. Ikke filmer tatt opp fra TV o.l som er nevnt her.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...