Gå til innhold

WD Raptor 74GB gikk i gulvet fra 2 meter!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heh... kommer nok veldig an på flaksen din.. men jeg ville uansett ikke kjøpt den diske n av deg ;)

7691883[/snapback]

 

en normal harddisk låser seg når den ikke er på. jeg har hørt at de tåler fall på 5 menter, men det får tiden vise. Garanti er en fin bil :)

Lenke til kommentar
Skulle flytte på hylla nå nettopp og da gikk Raptoren min i gulvet fra 2 meters høyde. Noen som tror den overlevde.

7687257[/snapback]

Det er umulig å gjette, du må jo uansett prøve den for å få vite fasitsvaret. Jeg mistet selv en disk i gulvet fra ca to meter, og den virket helt fint.

 

I ca en uke, så var det kveld.

Lenke til kommentar

Det kommer helt an på underlaget og hvordan den var pakket inn. Dersom den landet mykt så ble det lave g-krefter, men landet den uten beskyttelse på betong så kan du regne med at det ble alt for mye g-krefter.

 

Hvis du kan anslå hvor lang strekning den brukte på å stoppe opp (f.eks at den trengte 1cm ned i parketten) så blir det mulig å regne ut g-kraften sånn omtrentlig.

Lenke til kommentar

Da tror jeg det er gode sjanser for at du har vært heldig. Plastboksen er jo ganske beskyttende, særlig på sidene. Hvis disken lander på siden med denne boksen på så er det jo drøye 2cm fra ytterst på boksen til selve disken. Det betyr at den har hatt en 2cm lang oppbremsing av fallet. En slags dempende "airbag". At boksen har sprukket behøver ikke å bety så mye.

 

Men jeg tror ikke du får noen endelig konklusjon på om den fungerer eller ikke. Det eneste definitive er vel å teste den over lengre tid og følge med på S.M.A.R.T-verdiene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...