Gå til innhold

Ikke stol på Paypal og ebay.


Anbefalte innlegg

Har handlet en del modelljernbaneprodukter på ebay.de rett før jul. Alt gikk knirkefritt, og jeg brukte ikke engang paypal som betaling. Det som var felles for alle selgere er at de minst hadde 99.9% positive tilbakemeldinger, og de har fått flere hundre positive tilbakemeldinger. Det teller for en del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.paypalsucks.com/

 

Velkommen etter, kjære powderdays. Har selv blitt svindla for rundt 750$ ifb. med en PayPal-betaling. Og folk raser!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
PPS-Cartoon1.gif

7684315[/snapback]

 

Kondolerer tilbake. Hadde jeg hørt om den siden fra før, så hadde jeg aldri brukt Paypal. Ikke noe feil med oppkrav. ..

 

Jeg trodde faktisk Paypal var seriøst.

7684475[/snapback]

Å si at Paypal ikke er seriøst blir bare dumt. Angående paypalsucks.com, så er det vel ikke til å unngå at slike sider oppstår. Dette er jo LANGT fra det eneste eksemplet.

 

Har handlet en god del på ebay og brukt Paypal og er veldig fornøyd.

 

Saken din er selvsagt veldig kjedelig. Får jo håpe at det ordner seg.

Lenke til kommentar
Jeg har også bare positive ting å si om Paypal og Ebay. Har handlet sikkert 20 ganger med betaling via paypal. Det som er viktig å sjekke er at selger er dekket av "PayPal Buyer Protection".

 

Hvis ikke er det din egen feil vil jeg si...

7684459[/snapback]

 

Han er verified by Paypal.

7684492[/snapback]

 

Det har ikke noe å si. Det er hva som står på Ebay som gjelder. Se de 2 bildene jeg har lagt ved i posten her. Hvis man kjøper litt dyre ting bør man holde seg unna selgere uten forsikring fra paypal.

post-18577-1168375286_thumb.jpg

post-18577-1168375314_thumb.jpg

Endret av joschram
Lenke til kommentar
http://www.paypalsucks.com/

 

Velkommen etter, kjære powderdays. Har selv blitt svindla for rundt 750$ ifb. med en PayPal-betaling. Og folk raser!

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
PPS-Cartoon1.gif

7684315[/snapback]

 

Kondolerer tilbake. Hadde jeg hørt om den siden fra før, så hadde jeg aldri brukt Paypal. Ikke noe feil med oppkrav. ..

 

Jeg trodde faktisk Paypal var seriøst.

7684475[/snapback]

Å si at Paypal ikke er seriøst blir bare dumt. Angående paypalsucks.com, så er det vel ikke til å unngå at slike sider oppstår. Dette er jo LANGT fra det eneste eksemplet.

 

Har handlet en god del på ebay og brukt Paypal og er veldig fornøyd.

 

Saken din er selvsagt veldig kjedelig. Får jo håpe at det ordner seg.

7684752[/snapback]

 

Jeg er klar over at mange har handlet og det har gått bra. Det er ikke det jeg vil si ifra om. Jeg betalte 600 Euro igjennom Paypal til en verified selger. Jeg fikk ikke det jeg betalte for og Paypal har avgjort saken til selgers fordel. DVS at saken er ferdig. Jeg kommer ikke til å se noe til pengene mine eller det jeg kjøpte.

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at mange har handlet og det har gått bra. Det er ikke det jeg vil si ifra om. Jeg betalte 600 Euro igjennom Paypal til en verified selger. Jeg fikk ikke det jeg betalte for og Paypal har avgjort saken til selgers fordel. DVS at saken er ferdig. Jeg kommer ikke til å se noe til pengene mine eller det jeg kjøpte.

7685045[/snapback]

Hvis du har rett, og har bevis på at du har rett, så tar du en tur på politistasjonen og anmelder vedkommende.. Iallfall bør dem kunne hjelpe deg med hvem du eventuelt må kontakte. Men det kan lønne seg å sende en saklig epost til selgeren og forklare situasjonen en gang til, og be ham fremlegge dokumentasjon på at varen er sendt først.

Lenke til kommentar

Jeg trodde først at posten hadde rotet bort pakken din, men i følge deg så viker ikke sporingsnummeret i det hele tatt?

I så tilfelle så tyder det på at selger aldri har sendt pakken. Du sier han har "bra" karakterer. Er disse karakterene gitt fra kjøpere eller selgere? Har vedkommende solgt flere gjennstander i den prisklassen din lå på?

 

Hvis du vil kan du sende meg en PM med link til selger/varen og gjerne sporingsnummer så skal jeg se hva jeg finner ut. :)

Lenke til kommentar
Jeg har også bare positive ting å si om Paypal og Ebay. Har handlet sikkert 20 ganger med betaling via paypal. Det som er viktig å sjekke er at selger er dekket av "PayPal Buyer Protection".

 

Hvis ikke er det din egen feil vil jeg si...

7684459[/snapback]

 

Han er verified by Paypal.

7684492[/snapback]

 

Det har ikke noe å si. Det er hva som står på Ebay som gjelder. Se de 2 bildene jeg har lagt ved i posten her. Hvis man kjøper litt dyre ting bør man holde seg unna selgere uten forsikring fra paypal.

7684796[/snapback]

 

Det er dette med bukken og havresekken da.

Hva hjelper det at Paypal forsikrer. Når Paypal etterpå sier at alt er i orden fra selger og du da ikke har noe krav.

Lenke til kommentar
Jeg trodde først at posten hadde rotet bort pakken din, men i følge deg så virker ikke sporingsnummeret i det hele tatt?

I så tilfelle så tyder det på at selger aldri har sendt pakken. Du sier han har "bra" karakterer. Er disse karakterene gitt fra kjøpere eller selgere? Har vedkommende solgt flere gjennstander i den prisklassen din lå på?

 

Hvis du vil kan du sende meg en PM med link til selger/varen og gjerne sporingsnummer så skal jeg se hva jeg finner ut.  :)

7686925[/snapback]

 

Sporingsnummeret funker ikke, men Paypal har fått faks med kvitteringen og de bekrefter at han har sendt. Hvordan de godkjenner en sending uten sporing er for meg uforståelig.

 

Vedkommende selger stort sett bare den samme varen og han har masse bra feedback. Ergo var sjokket enda større når jeg fikk beskjeden fra Paypal.

 

sender en PM senere i kveld..

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

selv om selger har gode karakterer kan det være svindel.

Det er stor foretning der ute på nettet av å benytte seg av hackede kontoer som har gode karakterer. så lønner seg se nøye på auksjonen om det er noe rart. (se på tidligere auksjoner om adferd har endret seg)

spør selger. de useriøse har som regel dårlige svar på produktet.

 

Var en gang jeg så et tilbud på ebay som var alt for god til at kunne være sann.

Spurte selger og han svarte ganske greit. men når jeg så på adressen til et av bildene i auksjonen. og så videre hva han hadde på den nettsiden, fant jeg en mappe som stod noe "phising" lignende navn på.hehe.. innpå der var det en side som faka ebay! trur du jeg tok handelen videre :p not. dette var forresten på den tiden da phising ikke var godt kjent.

 

Når det gjelder buyer protection så har vel de fleste selgerene en slik policy? "ships only to confirmed adress".

Og her har vi grunnen til det:

"Pay Pal offers the seller a free fraud protection program, but it only applies to those sales made and shipped to a confirmed address. If I ship to an Unconfirmed Address I am ineligible for this protection and will be liable for loss, if it proves to be a fraudulent transaction."

 

har ennå ikke forstått hvordan man skal "confirme"/bekrefte en norsk adresse.

hmm trur jeg fant det nå. men den krever at man har 10+ på buyer reputation og det har jeg ikke selv om jeg har handlet mye... eller hvor vises egentlig dette nummeret?

https://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=_account-aac

hmm der tok jeg feil igjen. alle disse confirm alternativene er jo kun for de som bor i USA!

http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr?cmd=x...Address-outside

 

Til trådstarter:

Stå på! ikke gi deg! Mange bedrifter sender ut jalla svar først og håper at kunden gir seg. men hvis du maser og ikke gir deg, kan det være at det koster dem såpass mye tid at de endrer mening.

Endret av thor918
Lenke til kommentar

Løsningen på svindel via ebay er å klage til visa. Du får nesten 100% sikkert pengene tilbake. Jeg ble svindlet for 500 kroner via ebay, rapporterte dette via nettbanken til Visa og fikk pengene tilbake et par måneder senere. Dette fungerer slik at Visa trekker pengene fra Paypal og så blir det opp til paypal å kreve pengene tilbake fra selgeren.

 

Forskjellene mellom dette og dispute systemet til Paypal er at visa er på din side og har all makt ovenfor paypal i henhold til avtalen de har med paypal.

 

Dette er enda lettere med mastercard.

Lenke til kommentar

Har handlet litt via ebay; og det har stort sett gått greit.

 

Har hatt en uheldig erfaring; og da funket klagesystemet til Paypal ganske så bra; måtte bare sikre meg grei nok dokumentasjon før jeg tok saken dit (maset masse på selger med å oppgi trackingnummer - før selger til slutt innrømte at nei, dette ble sendt pr. brevpost).

 

Eneste jeg har å klage på i så måte, er tidsbruken hos Paypal - det tok en måneds tid.

 

Og tror nok det er greia med Paypal - sikre deg dokumentasjonen før du legger inn klagesak hos dem, slik at all relevant informasjon er med fra dag 1 når de vurderer saken.

 

Ellers kan man vel trekke tilbake betalingen via Visa innen 3 måneder etter kjøp, om jeg husker korrekt. Dog usikker på dokumentasjonsbiten der.

Lenke til kommentar

En liten oppdatering ang. saken min.

Det er kort selskapet som kjører saken akkurat nå. Og da har Paypal tatt opp saken igjen også. JimL har vært til stor hjelp og klart å finne sporene etter pakken. Han skal ha all honnør. Det er nå altså mulig å finne informasjon om pakken i Sverige, men fortsatt ikke i Tyskland. Og pakken er sendt tilbake til Tyskland til avsender(hvorfor jeg ikke klarte å lokalisere pakken er fortsatt uforståelig. siden den må ha ligget der når jeg ringte å spurte etter den).

Så avsender sitter nå med både pengene mine og webastoen.

 

At Ebay har fjernet alle spor etter auksjonen synes jeg er mere enn merkelig...

Lenke til kommentar
En liten oppdatering ang. saken min.

Det er kort selskapet som kjører saken akkurat nå. Og da har Paypal tatt opp saken igjen også. JimL har vært til stor hjelp og klart å finne sporene etter pakken. Han skal ha all honnør. Det er nå altså mulig å finne informasjon om pakken i Sverige, men fortsatt ikke i Tyskland. Og pakken er sendt tilbake til Tyskland til avsender(hvorfor jeg ikke klarte å lokalisere pakken er fortsatt uforståelig. siden den må ha ligget der når jeg ringte å spurte etter den).

Så avsender sitter nå med både pengene mine og webastoen.

 

At Ebay har fjernet alle spor etter auksjonen synes jeg er mere enn merkelig...

7932664[/snapback]

 

om du tenker på under MY ebay, så forsvinner det etter en tid uansett. Historikken din finner du hos paypal.

Lenke til kommentar

Min bror ble svindlet via paypal for 3500kr i fjor, og sendte selvfølgelig klage til Paypal. Etter ca en måned fikk vi beskjed om at de hadde behandlet saken i vår favør! :w00t: ...og hadde refundert $0.85 til kontoen. :roll:

 

Klaget så til Nordea (Mastercard), og etter 3-4 måneder fikk vi refundert pengene.

 

Så vidt jeg forstår får du kun penger fra Paypal, dersom svindleren fremdeles har pengene på kontoen sin. En svindler tar jo naturligvis ut pengene med en gang han får de.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
om du tenker på under MY ebay, så forsvinner det etter en tid uansett. Historikken din finner du hos paypal.

 

Joda men den skal jo stå under varer vunnet?

 

Visa og Mastercard er pliktig til å erstatte alle varer kjøpt i utlandet man enten ikke er fornøyd med, eller ikke har motatt. Er ingen big deal å ringe de når ting ikke kommer fram.

 

Det høres bra ut.. Da er det bare å vente da. Får håpe det tar kortere tid enn hos broren til Lurifaksen. Men tviler. Paypal beregner nye 4 uker for behandlingen denne gangen. Forrige gang brukte de vel 6 uker.

Lenke til kommentar
Min bror ble svindlet via paypal for 3500kr i fjor, og sendte selvfølgelig klage til Paypal. Etter ca en måned fikk vi beskjed om at de hadde behandlet saken i vår favør!  :w00t: ...og hadde refundert $0.85 til kontoen. :roll:

 

Klaget så til Nordea (Mastercard), og etter 3-4 måneder fikk vi refundert pengene.

 

Så vidt jeg forstår får du kun penger fra Paypal, dersom svindleren fremdeles har pengene på kontoen sin. En svindler tar jo naturligvis ut pengene med en gang han får de.

7941618[/snapback]

 

nja ikke helt. Jeg fikk refundert 1100 kr fra en som solgte en pirat kopiert 8800, hans konto var stengt, og de 200$ var normalsatsen deres slik jeg forstod, i slike saker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...