Gå til innhold

Ett par bilder med nytt kamera


Anbefalte innlegg

Var så heldig at jeg fikk nytt kamera til jul (av meg selv).

 

Canon 30D er litt av en oppgradering fra 300D :D

 

 

Bilde nr 1 "Benken"

 

Canon 30D/Canon EF 70-200 F4L USM @170MM/F7.1 og 1/250 sek, 100 ISO

 

Bilde nr 2 "Vintertre"

 

Canon 30D/Canon EF 70-200 F4L USM @ 200 MM,F8 , 1/200 sek , 200 ISO

 

 

Håper de faller i smak :)

post-63833-1168368834_thumb.jpg

post-63833-1168368850_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Benken" var bare nydelig! Ingenting å utsette der!

 

 

"Vintertre" ble ikke så bra (Mulig fordi jeg netopp hadde sett på det andre bildet :no::hmm: )

 

Jeg syns det var fine farger på begge! Noe jeg gjerne kunne hatt i stua, med svart ramme rundt nr. 1 og kanksje en svart på nr 2.

 

Marius

 

Edit: Svart ramme på begge

Endret av Marius olsen
Lenke til kommentar
Gjest member-101642

Benken likte jeg særdeles godt. Fine farger, kontraster og så er komposisjonen flott. Vintertre var et middels. JEG synes det ble litt kjedelig, på en måte. Var liksom ikke noe spesielt med det.

 

Stå på! :)

Lenke til kommentar

Beklager sent svar folkens, takker for alle hygglige kommentarer og tilbakemeldinger.

 

"Benken" er noe redigert, jeg har fjernet noe gress strå som var litt i veien så bildet skulle bli "renere" jeg har justert litt på levels,eksponering og forsterket fargene en smule. Men det er ikke mye overdrevet i forhold til det som var da jeg tok bildet.

 

Når det gjelder den treklynga så liker jeg den pga enkelheten. Det er ikke noe spesielt annet en ei treklynge, det som også gjør endel der er lyset. Litt pastellfarget kan en si, det i sammspill med den halveis snødekte åkern og snø på trærene. Det blir samspillet som jeg syntes gjør dette blildet pent

Lenke til kommentar
Jeg spør som Joney, er noe redigert på bildet av den benken?

Det andre var pent og greit, men jeg ville rettet opp horisonten litt.

7712853[/snapback]

Rettet opp horisonten? Skulle det være slik tror jeg han i det minste hadde prøvd å gjøre det mer beint. Kanskje det er din mening, men er nok en grunn til at bildet har en slik horisont.

 

Jeg syntes bildet var råflott slik som de fleste andre, og det andre bildet var greit, men ikke noe ekstraordinært. Benkbildet kunne jeg fint rammet opp på veggen.

Lenke til kommentar

Tror ikke det var så lurt å legge ut begge bildene samtidig, for det av benken sparker det andre i ræva. :D

Nydelig på alle måter, sånne silhuetter er stilige. Fine farger også.

Det andre ble for grått og kjedelig sammenlignet. Skal jeg prøve å se bort ifra sammenligningen syns jeg fortsatt at det mangler noe for at det skal bli spennende. Litt lek med kontrast, så kan det fenge mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...