Gå til innhold

ASUS P5B E Pluss@540fsb rett ut av esken


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er det for hovedkort da? ...og ram,eksakt modell.

 

 

Og rammen min er slik:

tn_crucial10th12.jpg

 

Skal ikke la deg lure av spesifikasjoner,det som jeg ser etter på ram er hva slags chip som sitter på brikkene,er det som er viktig for meg ettersom jeg jo overklokker litt :whistle:

 

Det er litt av et styr å holde følge med på hva slsgs chip som brukes i de respektive minnemodulene,men hvis du er ute etter noe spesiellt så kan det være en ide å følge med på div forumer som har masse folk som tester og vet.

Eksempel er XS forum,det finnes fler.

 

Spesifikasjoner er en ting,virkelig testing er en annen ting.

Jeg har testet mine brikker til over 1200mhz :dribble: ....der ser du....

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Herlig hold oss oppdatert om hvordan det går da ;)

7692785[/snapback]

 

Kan jo vise denne :cool: ...under 15 sek superpi 1M med E6300...no sweat :!:

 

th_spi.jpg

7703070[/snapback]

Ser det er forskjell på "XP-modusen" du har kjørt når du har testet de forskjellige tingene. Er det sikkerhetsmodus eller noe sånt du kjører i for å få maksimum score? :)

Lenke til kommentar

Corsair er knall gode,men i dag er jeg usikker på hva slags chip de Dominatorene bruker,men kjenner jeg Corsair er det ikke no crap der i gården.

 

Men for å være litt partisk her så holder jeg en knapp på Crucial 10th Anni. brikkene.

 

Når du får de Dominatorene kan du vel poste et bilde her så kan vi se om de er værdt prisen :cool:

 

Her er et bilde av Crucial brikkene,og dette er ikke max :dribble:

 

post-42959-1168968203_thumb.jpg

Lenke til kommentar

@2bb1, trykk start-kontrollpanel-system-avansert-ytelse-visuelle effekter så krysser du av for "Tilpass for best ytelse"

 

Da bruker windows litt mindre krefter på å se "pen" ut og du får litt mer krefter frigjort,og minnebruk.

Det er værdt å gjøre det hvis du skal finpusse på ex. en benchmarkscore

Lenke til kommentar
Ser det er forskjell på "XP-modusen" du har kjørt når du har testet de forskjellige tingene. Er det sikkerhetsmodus eller noe sånt du kjører i for å få maksimum score? :)

7735825[/snapback]

For å benche superpi så er det greit å bruke start>kjør>msconfig>diagnostic boot mode ;)

 

I tillegg kommer det haugevis av andre tweaks og triks, men det er den enkleste ;)

Lenke til kommentar

hmhm, har lyst på en C2D og de rammbrikkene. Har en kammerat som skulle ha en ny pc, ble en E6300 og de brikkene du bruker, hk er et p965, enten MSI platinum eller AB9, husker ikke helt. Han kjøpte også en stor Zalman vifte og AS5.

 

Men fyren nekter meg og klokke den mer :wallbash: , smalt den opp på nesten 2,2 Ghz ved første boot, har vært stabil siden. Har truet med og snike meg inn om natten og klokke den opp til ca 3,5 Ghz. og ta wiien dems :evil:

 

Men, det var en nice score du hadde der. meg lyst på!

Lenke til kommentar

...may I present :cool:

 

post-42959-1168996479_thumb.jpg

 

3879Mhz var det denne E6300 gav meg,nå er den solgt uten at jeg har kunnet maxe den heeeelt ut,det er første gang. Men sannheten er at den vil mer,jeg vet jeg har bånna hk denne gangen.

 

Tempen var grei,det var kaldt i rummet,Metallica på stereon......og gofølelsen var der.....da blir det sånn.

 

Jeg er kald og happy :D ...satt ny Superpi1M rec også......14,781sec...ligger på hwbot....

 

Takk til E6300,nå er det E6600 L628B som gjelder :dribble:

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Litt offtopic kanskje, men fremdeles nyttig informasjon for de som leter etter det perfekte minnet til overklokking.

 

Denne lista er kjempefin når man leter etter nytt minne. D9GMH og D9GKX er finfine overklokkere. D9GCT er jeg ikke like sikker på, men siden de kommer fra Micron er det antageligvis ikke noe tull. Om man går på den utvidede lista for Corsair ser man at de gikk fra Micron til Promos på rev 2.x av 6400 c4, både dominator og de vanlige. Hvor godt de klokker vet jeg ikke.

 

Jeg anbefaler å bestille fra memory-configurator.co.uk. De har god informasjon om produktene, og produkter som er vanskelig å finne i Norge. Samtidig har de rask levering, tre dager i mitt tilfelle, og portoen er kun 40 kr.

 

EDIT: tegnsetting

Endret av switch1
Lenke til kommentar

Kuult,som jeg anntok sitter det Micron D9GMH (B6-3) chip på disse Crucial brikkene.

Eksakt de samme som sitter på Corsair DominatorPC8888..... :cool:

 

+ det er en liten prisforskjell imellom...lol... er det mulig :!:

 

EDIT: Nå kan vel ikke engang tvilerne unngå og forstå at disse forholdsvis billige brikkene ikke er annet enn et kjempekjøp :) Crucial leverer varene på en utmerket måte,sånn er det bare :)

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Hvor mye volt kjører du de på Nassuz, Jeg sliter litt med å få de stabile på 1150, og da med bare 2.25v Har kjørt dem med 2.4 for å teste noe, og det var aldri noe temperaturproblem med dem heller. Hovedkortet mitt kan gi 2.5v hvis ikke jeg husker feil. Kjører ikke så mye minne klokk nå, fordi jeg har brukt tida på å få CPU stabil foreløpig. Tror egentlig jeg vil ha et annet HK, men jeg veit ikke helt. Kan være at jeg selger HK og CPU til broren til en kamerat, for han skal ha ny pc snart. Jeg skal jo selvfølgelig beholde mine fine 10th anni. brikker, hvis de klarer 1200 eller mere ihvertfall.

Lenke til kommentar
Det må jeg si. Virkelig bra jobba :thumbup:

Du har ikke mulighet til å teste et P5N-E SLI også, eller er det bare abit QuadGt som gjelder fremover?

7739273[/snapback]

 

Så,nå framover blir det først å prøve og se hva dette P5B E Plus har innabords.

Persa med 554fsb@3879mhz i natt,så det er nok max før jeg må voltmodde tror jeg...(har ikke jeg sakt det før :!: )

 

Jeg skal ha QuadGT ja,men ikke før slutten av neste måned er det planer om. Er så mye nå,og hwbot krever oppdateringer for å henge med så det tar også tid. Jeg trenger litt tid på meg,og nå som E6300 er solgt har jeg en ny E6600 som skal plages litt. Jeg har heller ikke fått testa nok Crucial 10th Anniversary heller. Fant ut at det er trolig Micron D9GMH (B6-3) chip på de brikkene. Forøvrig de samme som sitter i Corsair Dominator PC8888 :cool: ...det fårn si var en gledelig overraskelse....

Lenke til kommentar
Hvor mye volt kjører du de på Nassuz, Jeg sliter litt med å få de stabile på 1150, og da med bare 2.25v Har kjørt dem med 2.4 for å teste noe, og det var aldri noe temperaturproblem med dem heller. Hovedkortet mitt kan gi 2.5v hvis ikke jeg husker feil. Kjører ikke så mye minne klokk nå, fordi jeg har brukt tida på å få CPU stabil foreløpig. Tror egentlig jeg vil ha et annet HK, men jeg veit ikke helt. Kan være at jeg selger HK og CPU til broren til en kamerat, for han skal ha ny pc snart. Jeg skal jo selvfølgelig beholde mine fine 10th anni. brikker, hvis de klarer 1200 eller mere ihvertfall.

7739935[/snapback]

 

...hm..alle mine gjorde 1200mhz...husker ikke om alle på samme volten,men 2,35-2,4v for 1200mhz er vel realistisk.

Tror det beste paret (som jeg har nå) gjør 1200 på 2,35 volt....

Kan sjekke i morgen,hvis ikke har jeg vel skrevet det her en plass. Jeg er for trøtt til å lete nå.....

Hva er timingsene dine når du prøver 1200? kan jo være at hk trenger mer vmch eller chipset spenning også......

1200mhz begynner å bli heftig,er ikke bare å sette i bios å tro det går,må nok justere seg inn. Er jo det som er halve morroa :!:

 

Prøv deg litt fram først med 5-5-5-14,hvis det går kan du jo prøve 5-5-4-12 :dribble:

Det går,men du må også ha hk som er villig.

 

EDIT: vet ikke om det hk du har klarer,EVGA har jeg ikke erfaring med,men en kompis solgte det,var ikke fornøyd.

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
...hm..alle mine gjorde 1200mhz...husker ikke om alle på samme volten,men 2,35-2,4v for 1200mhz er vel realistisk.

Tror det beste paret (som jeg har nå) gjør 1200 på 2,35 volt....

Kan sjekke i morgen,hvis ikke har jeg vel skrevet det her en plass. Jeg er for trøtt til å lete nå.....

Hva er timingsene dine når du prøver 1200? kan jo være at hk trenger mer vmch eller chipset spenning også......

1200mhz begynner å bli heftig,er ikke bare å sette i bios å tro det går,må nok justere seg inn. Er jo det som er halve morroa :!:

 

Prøv deg litt fram først med 5-5-5-14,hvis det går kan du jo prøve 5-5-4-12 :dribble:

Det går,men du må også ha hk som er villig.

 

EDIT: vet ikke om det hk du har klarer,EVGA har jeg ikke erfaring med,men en kompis solgte det,var ikke fornøyd.

7739949[/snapback]

Er egentlig ikke helt fornøyd jeg heller, vil ikke stort over 450FSB. Veit ikke åssen det er med minne, men det er jo spesifisert til å kjøre 1200Mhz brikker Out of Box da, så det burde jo ikke være noe problem sånn sett. Skal se hva jeg får til i morra. Nå blir det natta for i kveld. Har ihvertfall klart å kjøre 3.3Ghz med Big Typhoon VX, og HK virker det ikke som vil lengre. Så blir nok selge både HK og CPU iogmed at CPU trenger mye volt, og blir da varm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...