Gå til innhold

ASUS P5B E Pluss@540fsb rett ut av esken


Anbefalte innlegg

Så var det på`n igjen,Abiten (533FSB) min er på veg over det store havet til USA.

I mens jeg venter på det nye Abit AB9 QuadGT så måtte jeg prøve hva Asus har å by på av overklokkingsreserver,har lest masse om høy fsb på Asus P5B serie.

 

Og jeg var litt spent,jeg brukte 3 uker på å nå 533fsb med AB9 Pro så jeg håpet at Asusen ville være litt bedre og lettere å klokke.

Sær som jeg er så ble det ikke P5B DLX eller "vanilla",alle har jo de kortene :!:

Så det ble et P5B E Pluss,det er ikke siste rev tror jeg (rev.1.04G) muligens,det er en C2 utgave,siste bios kom med kortet.

 

Så etter en halv time fikk jeg til dette :dribble:

 

th_p5b3764.jpg

th_3764.jpg

 

 

....så enkelt i forhold til Abiten min,har montert vannkjølinga,men ellers er allt "stock",vmods en dag denne uka. det blir vdroop,vcore of vdimm mod sånn først.

Skal bli spennende å se hvor langt den lille E6300 min vil gå,fortsatt er det mer å hente på den mener jeg.

 

Men,ikke så værst resultat til å være "speedclocking" da :cool:

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
....og en liten finjustering så kom 540FSB :) ...sweet...

7680988[/snapback]

 

 

serr Sweat .. du er flink på det her:) lykke til vidre:D 102% er heeelt syk da! har ikke sett mange som har det !

7690233[/snapback]

 

 

.....og her stoppa det opp...543FSB@3802mhz

 

post-42959-1168444599_thumb.jpg

 

...nå lurer jeg på hvor god den klokken er!

Er det noen høyere klokka E6300 (validert) i Norge?...jeg lurer...

Uansett,håper jeg får tid til litt vmodding av kortet snart,jeg er litt opptatt om dagen,men dette gir jo inspirasjon :!:

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Veldig bra Nassuz, gleder meg til å se hva du kan få utav dette kortet :D

 

Det som ga meg noen ekstra mhz på fsb (på P5B deluxe riktignok) var å disable usb. Kan være verdt et forsøk uansett.

7692373[/snapback]

 

 

Ja,skal prøve,men jeg skal ta en vdroop mod og vmch mod,har fått høre at det skal være effektivt for høyere fsb :)

 

Var vel egentlig det jeg hadde forespeilet meg,så nå må jeg bare fått gjort det.

 

Dette er en C2 utgave av dette kortet,har hørt at de klokker litt bedre enn første utgave C1. Men jeg kan ikke bekrefte det.

Lenke til kommentar

@aspstein,jeg satt oppe og bencha litt i natt. 2 av jentene her var syke i natt så jeg har vært litt opptatt med å pleie de små. Hva er vel bedre enn å benche litt mellom sengetøybytte og våte kluter....lol...

 

Det er 1,525 vcore i bios,det er inne på rummet mitt,det er ca +16`c romtemp.

Eneste doping er ei 30 cm bordvifte som blåser på full guff inn mot pcn,og ei 12cm deltavifte som lå løst oppå radiator for å hjelpe litt.

 

Ble litt overasket over at det gikk så bra,har visst fått diplom på hwbot for den scoren,men jeg kan jo ikke konkurere med tørrisgutta og de som har cascade, jeg har kun stock vannkjøling.

 

Har akkorat posta en wPrime 1024 score på hwbot,skal bli spennende å se hva det blir i forhold til andre E6300.

 

EDIT: cputemp ca 42-44`c sånn circa. Kan poste et bilde seinere under test

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Ser bra ut det der. Tenkte meg et sånt kort selv. Er du bare svært heldig (god) eller er det kortet veldig klokkevennlig?

7707911[/snapback]

 

 

...oh...im good..lol... :!:

 

Nå litt low vcore action :cool:

 

th_lowvolt.jpg

 

 

EDIT:bildestørrelse

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

....til dere som lurer,jeg er en godt voksen mann,kjerringa sier jeg er barnslig,men barna mine sier jeg er gammel....lol... sånn er livet :!:

 

Jeg har overklokka i mange år,hvor mange vet jeg ikke,men det hjelper selvsagt på.

Jeg er veldig sær med min hardware,bytter mye for å få en riktig sammensetning.

 

Ingenting kommer av seg selv,man skal være flink,heldig med hw og ha litt flaks for å kunne klokke høyt og stabilt.

 

Jeg bruker ikke å overlate noen ting til tillfeldigheten når jeg holder på,planlegger man litt, har man som regel litt igjen for det.

 

Erfaring er ikke noe man kan kjøpe for penger,det kommer med årene :)

Godt det er noe bra med å bli "gammal" :!:

Lenke til kommentar

Skjønner absolutt ingenting av overklokking i praksis. Har en elkjøp PC nå, uten muligheter for modifisering i BIOS, så får ikke gjort så mye heller :hrm:

 

Vet såpass at man skal sette forholdet mellom prosessor og ram til 1:1 og så justerer man først FSB, så smeller man til med litt divider.

 

Er det en teoretisk mulighet for at jeg når 500 FSB med det hovedkortet og en E6600? :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...