Gå til innhold

Hva er dine favoritt Metal band?


Tåkelys

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen snakket om at de hadde den særeste musikksmaken (rap/metal)... vel. jeg hører ikke noe spes. på rap, men tipper at jeg har særere! :D

digger metal/trance (ikke noe galaxee/spritneybears/ian van dahl kommers dritt though!)/electronica/jazz/rock/klassisk

(PS: ALDRI BLAND METAL OG TRANCE/TECHNO!).

det meste egentlig, så lenge det ikke blir spilt på grand prix eller top20, eller er generelt sett laget av folk som bare vil tjene penger (top20 kan faktisk av og til være noe bra, 1 av 20 eller noe, og ligger som regel rundt sist på lista :wink: )

 

her er METALL lista mi:

 

1. Opeth - dette er en DEFINITIV nummer en, uansett sjanger. penere akustisk gitarspilling kombinert med harde og melodiøse metall riff skal du lete lenge etter... stemningen i musikken er også bare helt sinnsykt gjennomført, alt i alt et SUPERT band! har aldri hørt noen låter av dem som ikke var helt topp kvalitet hva melodi, riff, gjennomføring, stemning og produksjon angår.

 

På de neste plassene ligger vel muligens Cradle of Filth, Nightwish, Sonata Arctica, Deftones, Turbonegro og masse annet på grensa av metall og rock som jeg ikke helt husker navnet på ATM ( :smile: )

og ja, jeg hører både på black/death/doom metal og powermetal, så lenge det høres bra ut :) (hater darkthrone for eksempel, og ultra-happy-power-metall... blir bare ikke riktig)

 

 

For dem som kritiserer musikksmak: Det er umulig å si hva som er "rett" og "galt", men personlig synes jeg all musikk som er laget ut i fra noe man vil vise, og ikke bare penge-interesser, er akseptabelt, selv om jeg kanskje ikke liker det. at andre har en annen oppfatning, er helt greit for meg! bare ikke spill britney eller peaches, eller for den del ian van dahl, scooter og andre som kaller seg trance (er EURODANCE! E U R O D A N C E, folkens :wink: ) i nærheten av meg og tving meg til å høre på!

 

cheerz

Lenke til kommentar

Har antageligvis skrevet her før (siden tråden er gammel som juling), men gidder ikke nå sjekke det. Fordi jeg er lat, rett og slett. Mine favoritter er vel... Tja.

 

Of-all-time:

Rammstein

Iron Maiden

Anthrax

Fear Factory

Rob Zombie

Einherjer

Faith No More

Eternal Tears of Sorrow

To/Die/For

KoRn

Paradise Lost

Pantera

Sepultura

 

I det siste:

Red Harvest

Darkwell

Seigmen

Samael

Ram-Zet

Fantômas

Zeromancer

Storm

Susperia

Powerman 5000

 

Mange favoritter, men... _LIKER_ musikk!

Lenke til kommentar

...

Mest Orginale Metal: Nightwish

 

...

 

Nei og nei og nei!

Enig med noe av det du skrev, men det der går ikke an å si, da!

Da kan du jo også kalle Solace for orginalt. Eller Theatre of tragedy - Assembly!

 

Thyrfing derimot!

Da kommer det seg med originalitet! (Vansinnevisor)

:yes:

Lenke til kommentar

...

Mest Orginale Metal: Nightwish

 

...

 

Nei og nei og nei!

Enig med noe av det du skrev, men det der går ikke an å si, da!

Da kan du jo også kalle Solace for orginalt. Eller Theatre of tragedy - Assembly!

 

Thyrfing derimot!

Da kommer det seg med originalitet! (Vansinnevisor)

:yes:

 

hehe ikke hørt dem før :)

Lenke til kommentar
NiTro"]
Kult å se en del som liker Sirenia her! Flere enn meg som så de laiv i Stavanger for et par måneder sida?

Eller på Inferno festival for den saks skyld.

 

Morten Veland er en kjernekar; Tristania og Sirenia über alles!

 

Var ikke der i år, ble Amsterdam i stede. Får se neste år...

 

Han har en navnebror her på jobben som jeg tror gikk i klasse med'n. Satt i timene og sang og skrev sanger og sånn. Sånt kaller jeg en ekte kunster! :woot:

 

Jeg har falt totalt for Sirenia og t.o.m. en kamerat av meg ikke liker metalliske klanger i det hele tatt har falt for "Sister Nightfall"! De har et godt(h) potensiale de der...

Lenke til kommentar
Jeg digger - Satyricon'

- Immortal

- System of a Down

 

 

Jeg må bare si det, jeg har lite sansen for alle disse Nu-metal bandene som spretter opp i hytt og pine. Boyband med gitarer, det er det de er.

 

Er forsåvidt enig i det, men SOAD er jo nesten den samma skiten. Okay så har de lagt på noen kaukasus-rytmer og trash metal, men det lurer ikke meg. De vet at med litt sære, politiske, "på-tvers-av-samfunnet" tekster, vil den hvite middelklassen kaste seg over cdene deres.

Lenke til kommentar

Er litt forundret over at det er ingen andre her som liker Tool. Vel, står metallband, noe Tool kanskje ikke er, men det er da mange av de bandene som er satt opp her som ikke er metall.

 

Tool er Psykedelisk Hard-Rock for de som er interresert - finnes ikke bedre :) (IMHO)

 

Forresten, skal på Roskilde og Nightwish konsert... Går nok med mye penger på øl :p Skulle gjerne sett HiM også, men de skal visst heller på en annen festival i Danmark (f*en!)

 

Seigmen er oppløst - en skam. :(

 

Rammstein er vel ikke karakterisert som metall? Er ikke det industrial rock?

Lenke til kommentar

Jau jau.

 

Absu

Absurd

Bal-Sagoth

Dark Tranquility

Dying Fetus

Vader

Kalmah

Runemagick

Alkonost

Hypocrisy

Katatonia

Grief of emerald

Old Man's Child

Tragedy

Ahriman

Burzurum

Gorgoroth

Crimson Moon

Cryptopsy

Cult Of Daath

Darzamat

Ebony Tears

Enslavement Of Beauty

Enthroned

Entombed

Faerghail

Falkenbach

Fimbulwinter

Forfather

Forgotten Woods

Gates of Ishtar

Death

Immortal

Koldbrann

Marduk

Mayhem

Melechesh

Nachtfalke

Rotting Christ

Satyricon

De gamle albumene til The Kovenant

Ulver

Nihilath

1349

Aeternus

Arch Enemy

Bathory

Behemoth

Besatt

Black Funeral

Blood Red Throne

Bloodthorn

Borknagar

Cannibal Corpse

Carpathian Forest

Children of Bodom

Noe av Cradle of Filth

Cryptic Wintermoon

Dark Funeral

Darkthrone!!!

Dawn of Relic

Dimmu Borgir

Dødheimsgard

Dissection

Edge of Sanity

Emperor

Enslaved

Enthroned

Ancient Rites

Eternal Tears of Sorrow

Forlon

Gardenian

Hammerfall

Iron Maiden

Alt untatt det nyeste albumet til In Flames

Judas Iscariot

Soilwork

Red Harvest

Kreator

Mactatus

Audiopain

Moondsorrow

Noe av Mortiis

Mystic Circle

Naglfar

Nargaroth

Norther

Green Carnation

Sirenia

Nokturnal Mortum

October Tide

Taake

Opeth

Persihed

Ragnarok

Suidakra

Skyfire

Susperia

Testament

The Embraced

Shadows Fall

The Duskfall

Deride

The Haunted

Trollheim's Grott

Tormentor

Venom

Windir

Wyrd

Xasthur

Zyklon

 

Det er en liten bit av det headbang.gif. Hører også på mye annet en Metal. :)

 

Anbefaler www.snakenet.com. Bra radiostasjon for de Metal interreserte.

Lenke til kommentar
Nyeste oppdagelsen på metal fronten for min del:

 

Kvist. har gitt ut ett album, "For kunsten må vi evig vike" fra rundt midten av '90 tallet. helt ekstremt fett. last ned kvist - min lekam er meg blott ein byrde

 

:D Det albumet er utrolig kult, synd at de sluttet etter det. Liker best sangen "Vettenetter".

 

Forresten, bra liste, Eskil87.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...