Hippieshop Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 Hvilken musikk er det som får sjela di til å smile bredt? 4. Rene telletråder ("Hva hører du på nå?") er forbudt.Poster i tråder av type "Hvilket punkband liker du best" skal være begrunnet. Det som får min sjel til å smile er: Janis Joplin Tracy Chapman Van Morrison Bob Dylan Pink Floyd The Beatles Led Zeppelin Bruce Springsteen Cyndi Lauper Phish Grateful Dead Jim Croce The Doors
JPNord Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 Kommer veldig an på situasjonen, det er ikke alltid jeg gliser når In Flames kommer på ipoden, men dersom det er på fest så er det noe annet Men dette er vel noen av de bandene jeg ånder mest for: Metallica (har alltid vært favorittbandet mitt, så lenge jeg kan huske) Iron Maiden Motörhead Satyricon Dimmu Borgir Darkthrone Burzum W.A.S.P Enslaved Slayer Testament Megadeth Iced Earth Black Sabbath Led Zeppelin AC/DC Pink Floyd Tool APC Judas Priest Amon Amarth Immortal Emperor ++++
Badering Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 (endret) Skal vi se. Pink Floyd Porcupine Tree Syd Barrett solo ting David Gilmour solo ting The Beatles Bob Dylan Explosions in the Sky Godspeed You! Black Emperor God is an Astronaut Led Zeppelin Tool The Clash Gary Moore Bob Marley Yes The Who Noen få.. Endret 7. januar 2007 av Badering
Gjest member-101642 Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 Pink Floyd U2 DumDum Boys Jokke (Joachim Nielsen, Jokke med Tourettes, Jokke & Valentinerne) Led Zeppelin Tool The Doors Rage Against The Machine Alice in Chains Pearl Jam The Clash
9001 Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 Depeche Mode Manic Street Preachers Leftfield Deep Dish Infected Mushroom Dette er artister som gir meg lyst til å ta cdene deres med meg under dyna og holde rundt dem i fosterstilling.
NightKeeper Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 Metallica U2 Radiohead Tool Slayer Bruce Springsteen Muse Pink Floyd Led Zeppelin Mastodon Disse er vel helt i toppsjiktet atm, selv om det er noen som ikke er med på listen som jeg f.eks har spilt mye mer på last.fm
Datacalibel Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 NIRVANA, forguder den musikken! Noe jeg serriøst ikke kunne levd uten! Anna musikk jeg ånder for! Dette er musikk eg hører utrolig mye på, og som er favorritene mine! Pink Floyd Smile Empty Soul Hammerfall Less Than Jake Jimi Hendrix Alice In Chains Audioslave Black Sabbath Dimmu Borgir Eminem Foo Fighters Freddie Mercury Iron Maiden Johnny Cash Jokke og valetinerne Judas Priest Led Zeppelin Lynyrd Skynyrd Madrugada Michael Jackson Misfits Motorhead Neil Young Offspring Ozzy Pantera Queen Robert Johnson Scorpions Slayer Stone Temple Pilots Turboneger The Who
huffadhemi Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 (endret) -The Blasters -Big Town Playboys Blues som rocker, blott til lyst og glede -Meade 'Lux' Lewis Pianospill som tar tak i deg og tar deg på en fin tur. -Matt 'Guitar' Murphy Gitarspill som løser opp og leker med følelsene. -Coleman Hawkins Jazzete og rytmisk med herlig bruk av bass og fine detaljer når man lytter. -ELVIS -Chuck Berry -Fats Domino Fra røff til lett. Disse leverer blott-til-lyst musikk og gir masse energi. -Elmore James -Robert Johnson Ur-blues hvor vokal går rett i de innerste strenger i sjelen. -Glenn Miller Glad musikk med herlige rytmiske vrier. -John Cafferty and The Beaver Brown band Når andre likte Springsteen fant jeg ut at Cafferty var mye bedre. -Otis Rush God 'way-down' blues ispedd mer rockete innslag og vokal som kan være glatt i kantene men allikevel rasper littegrann i sjelen. -Mezzoforte Jazzete instrumental som leverer luftige og glade rytmer. -Berlioz Sette seg ned, lukke øynene og føle det i hver celle i kroppen... -Wynonie Harris Herlige rytmer med artige tekster og humor. ...to name a few. Rytmen er det som er viktig for meg enten den er rask eller langsom, enkel eller komplisert, instrument eller vokal og at musikken føles innerst i kroppen, bokstavelig talt. Edit: Og selvfølgelig 50/tidlig 60 talls rock/pop av kjente og ukjente artister Gir glad energi. Edit2: La til begrunnelse. Ha en god dag. Endret 8. januar 2007 av huffadhemi
warpig Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 (endret) Massive Attack, Tool, Suede, Primus, Infected Mushrooms, Foo Fighters, Nine Inch Nails, Common, Stone Temple Pilots, Rage Against The Machine, At The Drive In og Muse er vel egentlig det eneste av musikk jeg virkelig kan si at jeg ånder for, selv om jeg finner den siste platen til Muse som lite annet enn en stor skuffelse. Endret 7. januar 2007 av warpig
PatSharpX Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 (endret) Pink Floyd Neil Young Death Cab for Cutie Jokke & Valentinerne med Tourettes The Postal Service Deep Purple DumDum Boys Led Zepplin DeLillos Thomas Dybdahl Kent Endret 10. januar 2007 av GnoMiz
Cuneax Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Heretter må alle som svarer gi begrunnelse. Denne tråden ser ut til å bli en rein telletråd, noe vi ikke tillater. Det kan da ikke være så vanskelig å gi en begrunnelse om hvorfor man elsker favorittmusikken sin? :--)
Hippieshop Skrevet 8. januar 2007 Forfatter Skrevet 8. januar 2007 Så bra at så mange svarer! Siden det ikke er tillat med en såkalt telletråd (noe jeg ikke visste om) så kan jeg begrunne noen av mine favoritt artister/band. Janis Joplin, hvor skal jeg begynne. Hun er en av hippienes symbol. Hun synger med sjela si, noe som mange artister sliter med å gjøre. Hun synger av all sin røst. Janis Joplin har en meget spesiell stemme, en verden ikke har hørt maken til. Hun er unik. Van Morrison er mitt svar på sommeren. Ingen ting slår en varm sommerdag i gresset med en iskald øl i hånda mens du lytter til Brown Eyed Girl. Sommeren er blant annet Van Morrison. Han også bærer en annerledes stemme. Hans røst varmer. Første gang jeg hørte på Tracy Chapman trodde jeg det var en mann som sang. Nå hører man så utrolig godt at det er en dame som synger ut av all sin kraft. Hun er en av de beste visesangerne i verden ifølge meg og mange andre. Hun har gode sang tekster og sangene knytter man til forskjellige minner i ditt eget liv. For å ta et eksempel. Hver gang når jeg gikk til ungdomsskolen jeg gikk på før, hørte jeg på The Promise av tracy Chapman. Så nå, når The Promise dukker opp på displayet på Ipoden min, blir jeg ført rett tilbake til skoleveien min (kan kanskje høres rart ut, men det er sikkert noen dype sjeler der ute som forstår) Hvis det er noen som ønsker å diskutere musikk med meg 8som forhåpentlig har noe av den samme smaken som meg) ta gjerne kontakt. E-mail: [email protected]
Deadringer Skrevet 8. januar 2007 Skrevet 8. januar 2007 Eternal Tears of Sorrow - Herlig og dystert, men tungt og melodisk. Den siste skiva viser dette klart. Ihsahn(solo) - Behagelig musikalsk, delvis bekmørkt, delvis lett og muntert. Iron Maiden - Best! Jethro Tull - Fantastisk god og progressive folk rock. Digg! Katatonia - Dystert og melodisk. Nyeste skiva = En av 06s beste! Killswitch Engage - Så fantastisk vakkert og romantisk, men allikevel hjerteknusende og brutalt. My Dying Bride - Beste doom bandet siden tidenes morgen. Sons of darkness, words of light er bare helt _utrolig_ Old Mans Child - Bandet som fikk meg inn i ekstrem metall. Utrolig bra. The Pagan Prosperity er den beste black metal skiva noen gang. Mer kommer mest sannsynlig.
Demonfudge Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 * Jethro Tull * Marillion * Steppenwolf * Led Zeppelin * Tangerine Dream * Creedence Clearwater Revival * Stevie Ray Vaughan * Insane Clown Posse * Frank Zappa * Pink Floyd * The Doors * Barclay James Harvest * The Beatles * Thin Lizzy * The Who * Animals * White Lightning * The Zodiak * Eric Clapton * Lynyrd Skynyrd
Hippieshop Skrevet 9. januar 2007 Forfatter Skrevet 9. januar 2007 Tenkte også at vi kunne diskutere litt om musikken Er det noen her som har hørt om Jim Croce? Hva synes folk om ham? Lurte også på om noen har hørt noe av Van Morrison eller Tracy Chapman, favoritter?
Joachricar Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 (endret) Porcupine tree og rush. Har begynt å like ayreon - the human equation og. Kan også legge til Dream Theater og metallica. Endret 9. januar 2007 av jokkeman
Faris Skrevet 9. januar 2007 Skrevet 9. januar 2007 Trance, techno, hardstyle, Nu-NRG, house, elektronika, rock, hip hop er sjangrene jeg hører mest på. Har en veldig allsidig musikksmak, for å si det mildt . Allikevel er det elektroniske sjangre jeg hører mest på, rett og slett fordi jeg elsker elektroniske lyder i musikk! Får alltid en god følelse inni meg når jeg hører en låt jeg liker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå