Gå til innhold

Pondus. Bedre eller dårligere enn før?


Anbefalte innlegg

Jeg sytes pondus var MYE bedere før Frode ødla karakteren Jokke helt. Først flytter han ut og sammen med TuridLaila, så får han seg jobb, så får han en dame som ikke er så stygg, så flytter han sammen med dama og nå har han sanlig meg fått seg unge og. Hva er det Frode tenker på!? Jokke har jo blir jo Pondus nr 2. Snart så gifter han seg vell og tenker jeg. ingen flere morsomme fyllekuler med stygge, feite damer :( Nei! Det hjelper ikke at de to buss sjoførene nå har blitt Jokke nr 2. Det gjore det bare teitere. skulle ønske at putselig Jokke bar våkna opp og alt var en drøm og alt var tilbake som normalt. det hadde vært bra.

 

så, hva syntes du om Pondus? var det bedere før eller gjør Frode en bedere jobb nå?

Endret av Exclusive
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Liker utviklingen i pondus veldig godt. Påsan har blidt noen år eldre, jokke har blidt litt "voksen". Liker de familie stripene som kommer nå veldig godt. Er en story som srekker seg lenger enn 5 sider i ett blad. Hvis man holder seg til ett fast spor kan ting fort bli kjedelig og ensformig.

Lenke til kommentar

Synes det er større spring mellom de dålige og de gode stripene nå, enn før. Men jeg synes egentlig det er litt fresht med litt nye greier i Pondus, ikke bare står å stanger mot en vegg liksom.

 

Tror han har gjort det slik, for han ikke har flere ideer til slik serien var før, altså han måtte finne på noe nytt, slik at han kunne få vinklet inn sin geniale humor på enda flere steder. På en måte

Lenke til kommentar

Jokke trengte en fornyelse. Det er grenser på hvor mange ganger man kan le av at Jokke sjekker opp burugler på pubben. Nå er det jo de to bussjåførene som har overtatt Jokkes gamle posisjon.

 

Tror ikke Frode hadde lyst å stange i veggen i årevis ved å bare spinne nye vitser på gamle ideer, akkurat som at Metallica ikke kommer til å lage et nytt Master of Puppets-album.

Lenke til kommentar

Pondus har fornyet seg - alternativet tror jeg hadde vært værre.

 

Jeg synes at de gamle vitsene med mer fotball og med drittsekk-jokke er bedre enn familieliv og de to bussjåførene, det er ikke lengre noen vitser du ler av i år etter år..slik som fotballstripene (de er tidløse).

 

Men som jeg sa, om man går tom for ideer og har brukt opp det meste, så må man fornye - heller det vi har nå enn det samme om igjen på en dårlig måte.

Lenke til kommentar

Serier som utvikler seg > Serier som ikke utvikler seg, men tærer på samme oppbrukte vitser i årevis

 

Ikke at 'gamle' Pondus var dårlig, men den kunne blitt det hvis Øverli ikke tok serien i noen som helst slags retning.

 

Liker veldig godt at Jokke har slått seg ned, og Sneipen vokser opp. Det gjør serien mer organisk, på en måte.

Lenke til kommentar

Min far har mangler nå bare en av bøkene, den første forøvrig, men jeg har lest alt sammen selv. Øverli er en helt utrolig tegner og han gjør lurt i å utvikle karakterene. Når han gjør det er det mer slik at man finner enkelt tillfeller man lettere kjenner seg igjen med og ender med å le og glise av situasjonen.

 

Det at Jokke har fått seg dame og unge er bare knæll syns jeg. Han er helt rå, og de damene han tidligere har møtt er så stygge at man bare kan le av den utrolige kreativiteten til Øverli.

Gleder meg veldig til Sneipen blir større jeg også. Diverse barnehageepisoder er utrolige! (=

 

Nå som Øverli har byttet forlag blir det mange forandringer, og dem blir det morro å se (Så tv2-nyhetene igår, var et større Pondus innslag).

 

Fremtiden bringer sannsynligvis med seg mange morsomme striper.

Lenke til kommentar

Nå som Øverli har byttet forlag blir det mange forandringer, og dem blir det morro å se (Så tv2-nyhetene igår, var et større Pondus innslag).

 

7707361[/snapback]

 

Det fikk ikke jeg med meg :hrm::mad: ........ :realmad:

 

Synes som mesteparten at utviklinga er god, synes serien har blitt mer moden.

Lenke til kommentar

Jeg sluttet akkurat å abbonere, etter å ha abbonert siden første blad.

 

Jeg synes ikke bladet er like morsomt som før (leser heller gamle blader).

 

Hovedårsak:

Historiene som strekker seg over flere sider, med i beste fall noen morsomme poenger på slutten. Det er sikkert mer behagelig å slippe å være morsom hver 3. rute, men da blir det også mindre å le av.

 

Andre årsaker:

-Ofte har jeg lest mange av stripene i bladet før! I aviser og liknende. Det er skuffende.

-Mangler de gamle gode biseriene som var (Rocky etc)

 

Merk: Utviklingen av karakterene er ikke en av grunnene. Utvikling er nødvendig for å ikke stange i veggen, med mindre du heter Bill Waterson

Lenke til kommentar
Eneste stripene jeg ikke liker i pondus, er den dårlige serietegneren. Striper om refuserte historier om Tanga-Trond og Kåre Knall trekker ned! Jokkes utvikling er grei nok, flere pubertetshistorier fra Påsan og Kjakan hadde vært å foretrekke.

7663103[/snapback]

Det er eg enig i, han trekker ein del ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...