Gå til innhold

How to efiktivt gå opp i vekt + øke muskelmassen?


Anbefalte innlegg

Hei, har faktisk vurdert dette lenge nå, og nå tar jeg meg tid og ork til å skrive ...

Håper virkelig dette er riktig forumsdel, virker sånn.

 

 

 

Anyways :

 

Jeg er da en 16 år gammel gutt, tynn/spinkel og spiser sikkert for lite. Mitt spørsmål er som følger: Hvordan kan jeg gå opp i vekt og muskelmasse mest mulig efektivt?

 

Ja, jeg er av den typen som synes at brødskiver smaker og frister mindre enn en 8pk bolle-pose. Spiser generelt lite og vet at det ikke er så bra for kroppen ( vet og vet, det funker, men folk sier jo at det er usunt).

 

Men mat tar aaaalt for lang tid å lage og det er utrolig vanskelig å faktisk reise seg opp og gå på kjøkkenet bare for å bruke X-antal minutter på å lage mat som jeg ikke synes smaker så ekstremt godt. (Snakker da om brødskiver ++)

 

 

Har tenkt meg ut noen mulige strategier for å gå opp i vekt, meeen orker aldri og beggynne ...

 

1 = Sikre meg at det påleget jeg liker faktisk er i hus + huske at det er der ...

 

2 = Regner med at korn og hele pakka er sundt og bra , ergo spise mye av det ...

 

Finne ut en perfekt kombo av 1 og 2 og passe på å spise mye / mange ganger ...

 

 

(correct me if im wrong)

 

 

Så, har dere noen råd og tips om spisevaner i forhold til vektøkning?

 

 

 

Så til muskel øknings delen. Jeg er spinkel men jeg er ikke så jevlig svak, ser kansje sånn ut (Eller er det helt umulig og jeg innbilder meg det?). Har trent fast før men måtte stoppe pga en skade jeg har i nakken (fant ut at den kommer til å være der hele livet, så kan ikke forverre den ved trening, faktisk bare forbedre den), men brukte det halveis som en unskyldning for å slippe å ha vondt/ha øm nakke ...

 

Men skal beggynne på trenings studio nå ( prøvetime imorgen, årskort på mandag) og har avtalt faste datoer osv med venner for å sikkre meg at jeg ikke ditcher trening.

 

 

Så spm 2. Anbefallinger av shakes osv?

 

 

 

Kommer ikke på noe mer, håper virkelig ikke at dette har vert oppbrukt tid og at en eller annen idiot ( :p ) velger å linke til en post der hvor mine spm's blir besvart ...

 

peace out!

 

mvh Michael

 

 

 

EDIT :

 

Etter en kjapp gjennom lesning så ser jeg at det kan virke som jeg er litt lat/orker ikke gjøre ting fordi det ikke er spendene nok ... og ja det er kansje problemet ... må vel få fiksa på det å ...

Endret av disco808
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil anbefale at du finner et bra treningsprogram. www.tn.no har et som heter Release your potential, et veldig bra program både for nybegynnere og litt viderekomne. Det er et helkroppsprogram som trenes tre dager i uka. Du får evt et program på studioet. Få de til å vise deg øvelser du skal gjøre, så du gjør dem riktig!

 

I program-heftet jeg linket til står alt, kosthold og øvelser og alt du måtte trenge å vite for å bli sterkere og få større muskler. De nevner også mange tilskudd man kan ta men det er alternativt. Les gjennom det uansett om du skal begynne på akkurat det programmet eller ikke, det står utrolig mye nyttig der!

Lenke til kommentar
Vil anbefale at du finner et bra treningsprogram. www.tn.no har et som heter Release your potential, et veldig bra program både for nybegynnere og litt viderekomne. Det er et helkroppsprogram som trenes tre dager i uka. Du får evt et program på studioet. Få de til å vise deg øvelser du skal gjøre, så du gjør dem riktig!

 

I program-heftet jeg linket til står alt, kosthold og øvelser og alt du måtte trenge å vite for å bli sterkere og få større muskler. De nevner også mange tilskudd man kan ta men det er alternativt. Les gjennom det uansett om du skal begynne på akkurat det programmet eller ikke, det står utrolig mye nyttig der!

7644036[/snapback]

 

 

Takker :) Lærte noe nytt!

 

 

---

 

@ DNA ... ja det har jo jeg også skjønt :)

Lenke til kommentar

Der jeg trener er det også en tynn fyr, armene ser ut som et par fyrstikker i stort format. Han trener, trener, trener og trener. Han blir IKKE større. Jeg vet ikke hva han gjør galt, men han er den samme størrelsen som han alltid har vært. Jeg tror folk glemmer kostholdet. Hvis du er tynn har du kanskje høy forbrenning, prøv å spise litt ekstra mye mens du trener.

Lenke til kommentar
Der jeg trener er det også en tynn fyr, armene ser ut som et par fyrstikker i stort format. Han trener, trener, trener og trener. Han blir IKKE større. Jeg vet ikke hva han gjør galt, men han er den samme størrelsen som han alltid har vært. Jeg tror folk glemmer kostholdet. Hvis du er tynn har du kanskje høy forbrenning, prøv å spise litt ekstra mye mens du trener.

7645221[/snapback]

Ja noen burde fortelle han at han må spise mer mat. Det er nærmest viktigere enn treningen; et dårlig treningsprogram + godt kosthold er bedre enn et bra program med dårlig kosthold

Lenke til kommentar

hvis du har tenkt å begynne å trene styrke er det bra å bruke proteiner for å bygge opp musklene og gainer(kalorier) rett etter trening

 

for å se hvordan øvelsene er kan du gå inn på www.treningsforum.no, og for å kjøpe dette som jeg nettop sa kan du gå inn på www.proteinfabrikken.no ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Ja, faan ... glemte å legge til det. Har xtremt høy forbrenning.

7645549[/snapback]

Det trodde jeg også at jeg hadde, men da jeg spiste 2-3 skåler med 100g havregryn og 5 brødskiver på skolen i 3 uker gikk jeg opp 2-3 kilo. Det med høy forbrenning er alt for oppskrytt. Hvis du tar en tidd på DETTE skjønner du raskt hva det menes med å spise. Kommer du tilbake om en måned med dette kostholdsprogrammet og sier at du ikke har gått opp i vekt er det ikke noe annet å gjøre enn å spise enda mer :p

Lenke til kommentar

Hm.. Er litt kritisk til et mulig treningsprogram du får på helsestudioet. Det jeg fikk inneholdt ikke engang baseøvelsene:S var riktignok ikke gamle karen da, men alikevel.

Greia di som nevnt ovenforer at du må SPISE. Er nesten ingen som spiser nok! Jeg spiser langt ifra nok. Ta RYP propgrammet som ble anbefalt, spis som bare det 5-6 ganger dagen. Etter trening så hiv i deg en et par never rosiner og en proteinshake.

 

Spis som -Luffe gjør!

Lenke til kommentar

Imo er det like så greit å starte på et basic fullkroppsprogram, http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=2390.0

 

For vekt er det baseøvelser, og mat som står i fokus. De som ikke er stort spiser bare for lite - så enkelt det det.

 

Hitman har også en fin en på bulking, http://www.treningsforum.no/forum/index.php?topic=28973.0

 

Du finner nok en del mer fornuftig informasjon på treningsforum enn på dette forumet ang. trening (dog les utenfor nybegynner og tenåringsforumet da det går i biceps, mage og bryst der)

Lenke til kommentar

Takker! (til alle som har giddet å svare)

 

 

@ -luffe , er ganske sikker på at jeg har høy forbrenning. Og kan vel egentlig ramse opp en del bevis for det ( men orker ikke ).

 

 

Men jeg fattar poenget, SPISE MER ... (og riktig).

 

Dette blir najs, håper det funker :)

 

 

 

Edit :

 

En venn av meg sa at hvis jeg ville gå opp i vekt kunne jeg bruke Weight gainer's ... Føler kansje at det er å "jukse" men vil så jeeevelig gjerne øke vekten min. Er dette å anbefalle, eller blir det heeeeeeelt teit av meg?

 

(Skal seff ikke bare fokusere på weight gainers, skal fortsatt forandre kostholdet mitt og spise mer)

Endret av DiscoBoB
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Takker! (til alle som har giddet å svare)

 

 

@ -luffe , er ganske sikker på at jeg har høy forbrenning. Og kan vel egentlig ramse opp en del bevis for det ( men orker ikke ).

 

 

Men jeg fattar poenget, SPISE MER ... (og riktig).

 

Dette blir najs, håper det funker :)

7658957[/snapback]

Jeg er ganske sikker på at jeg også har høy forbrenning. Kan drikke 5liter Cola og spise drittmat, godteri osv uten at vekta øker, men spiser jeg sundt og mye øker jeg i vekt. Skal love deg at om du går inn for det kan du øke vekta med minst 5kg frem til sommeren, sannsynligvis mye mer.

Lenke til kommentar
Jeg er ganske sikker på at jeg også har høy forbrenning. Kan drikke 5liter Cola og spise drittmat, godteri osv uten at vekta øker, men spiser jeg sundt og mye øker jeg i vekt. Skal love deg at om du går inn for det kan du øke vekta med minst 5kg frem til sommeren, sannsynligvis mye mer.

7660332[/snapback]

Samme her, før drakk jeg mye cola, sjokolade melk, 1-2 godteriposter HVER dag men gikk jeg opp i vekt? Nei.

 

Men, så ble jeg sunn og begynne å spise mye og gikk opp 16kg på 5-6mnd.

Endret av DNA
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Ingen som har komentarer til weight gainer's? mener sånne shakes

7667039[/snapback]

Hjelper ikke noe særlig med weightgainer om du ikke hiver innpå med annen mat. Det er et suplement til resten av kosten og som nybegynner tviler jeg på at du trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...