Gå til innhold

Problemer med overscan på LV LCD tv fra PC


Anbefalte innlegg

Sliter med overscan på en LG LCD 37LB1R når jeg kjører bildet fra PC'en.

 

Bildet går fra et 7600GT over komponent kabel. Stiller inn oppløsning til 1366x768 men mister da mye av kantene på bildet. Prøvd å bruke nView til å hjelpe med å tilpasse bildet, men i praksis fører dette bare til lavere oppløsning som ikke passer med TV'en og gir et grøtete bilde.

 

1. Slik jeg ser det på nett så skal vel LB1R støtte 1:1 pixelmapping men er dette bare på HDMI/VGA inngangene? Må man evt slå på funksjonen eller vil den kjøre konstant?

 

2. Er det mulig i en servicemeny å slå av/justere overscan på tv'ens innganger? Hvordan kommer man isåf inn på LG sin servicemeny?(husker det var en knappkombo på min gamle Sony fjernkontroll)

 

Ønsker å prøve det meste før jeg prøver en av den andre inngangene på tv'en :)

 

mvh,

javiz

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En bekjent av meg forklarte at på kompositt, scart og komponent inngangene forventer tv'en å få et vanlig tv bilde, og forstørrer derfor for å kompensere. Med bilde på 1360x768/1366x768 må derfor deler havne utenfor skjermen.

 

På VGA/HDMI inngangene på tv'en fungerer 1:1 pixelmapping. Jeg kjøpte en lang VGA kabel og bildet er nå meget pent :) Kjører 720p x264 og livet er plutselig mye mer behagelig.

 

-javiz

Endret av JaViZ
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
En bekjent av meg forklarte at på kompositt, scart og komponent inngangene forventer tv'en å få et vanlig tv bilde, og forstørrer derfor for å kompensere. Med bilde på 1360x768/1366x768 må derfor deler havne utenfor skjermen.

 

På VGA/HDMI inngangene på tv'en fungerer 1:1 pixelmapping. Jeg kjøpte en lang VGA kabel og bildet er nå meget pent :) Kjører 720p x264 og livet er plutselig mye mer behagelig.

 

-javiz

7672638[/snapback]

 

Det vil si at pixelmapping funker BÅDE på vga-inngangen og DVI-inngangen?

Lenke til kommentar
En bekjent av meg forklarte at på kompositt, scart og komponent inngangene forventer tv'en å få et vanlig tv bilde, og forstørrer derfor for å kompensere. Med bilde på 1360x768/1366x768 må derfor deler havne utenfor skjermen.

 

På VGA/HDMI inngangene på tv'en fungerer 1:1 pixelmapping. Jeg kjøpte en lang VGA kabel og bildet er nå meget pent :) Kjører 720p x264 og livet er plutselig mye mer behagelig.

 

-javiz

7672638[/snapback]

 

Det vil si at pixelmapping funker BÅDE på vga-inngangen og DVI-inngangen?

7822610[/snapback]

 

I følge Hjemmekino.no så skal denne skjermen støtte 1:1 pixelmapping både over VGA og DVI/HDMI.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...