Gå til innhold

venter på ad1.hardware.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vi har registrert at problemet dessverre fremdeles eksisterer. Problemet er ikke relatert til maskinkraften til serveren, men programvaren som benyttes. Vi har direkte kontakt med utviklerne, og jobber med å utbedre problemene. I mellomtiden må vi bare beklage at ting av og til kan være tregt.

7796146[/snapback]

 

Men så ta vekk reklamen midlertidig da!

 

Ikke akkurat riktig holdning for å holde forumets brukere fornøyd, er for mye $$-tegn i øynene.

Uten oss brukere hadde det ikke vært noe her i det hele tatt.

 

edit: ad1.hardware.no hang i 13 sek. bare når jeg skulle poste denne posten.

Endret av Makky
Lenke til kommentar

Eg må også til tider vente lenge på at eit eller anna skal laste ferdig. Det står "Images 34/35" lenge etter at det meste på sida er ferdig med å laste. Kva det er som heng igjen veit eg ikkje, men kan godt være noko reklame.

 

No fekk eg sjølvsagt ikkje problemet når eg testa det. Kjører Opera.

Lenke til kommentar

Har ad1.hardware.no virket treg det siste døgnet også? Vi jobber med å finne en løsning på dette, og oppdaterte til ny versjon av annonsestyringsverktøyet på fredag. Planen videre er å få inn siste JDBC-drivere i morgen, og evt. også flytte annonsesystemet over på en annen server for å sjekke at det ikke er hardware-feil som forårsaker problemene.

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar
Har ad1.hardware.no virket treg det siste døgnet også? Vi jobber med å finne en løsning på dette, og oppdaterte til ny versjon av annonsestyringsverktøyet på fredag. Planen videre er å få inn siste JDBC-drivere i morgen, og evt. også flytte annonsesystemet over på en annen server for å sjekke at det ikke er hardware-feil som forårsaker problemene.

 

Mvh,

Amund

7816849[/snapback]

 

ad1 henger i kveld også ja.. men kanskje ikke så ille som for ett par dager siden.. Vanskelig å si.. og sikkert vanskelig å feilsøke.. men dere har tydeligvis kjente problemer med software så da løser det seg forhåpentligvis etterhvert..

Lenke til kommentar
Men så ta vekk reklamen midlertidig da!

 

Ikke akkurat riktig holdning for å holde forumets brukere fornøyd, er for mye $$-tegn i øynene.

Uten oss brukere hadde det ikke vært noe her i det hele tatt.

 

edit: ad1.hardware.no hang i 13 sek. bare når jeg skulle poste denne posten.

7797661[/snapback]

 

Det er klart, men hadde det ikke vært for reklamen hadde det ikke vært noe hardware.no å besøke, ihvertfall ikke i samme utbredelse og kvalitet. Men skjønner jo frustrasjonen, jeg har btw ingen problemer i skrivende stund, det er jo selvfølgelig viktig å finne en balanse.

Lenke til kommentar
Men så ta vekk reklamen midlertidig da!

 

Ikke akkurat riktig holdning for å holde forumets brukere fornøyd, er for mye $$-tegn i øynene.

Uten oss brukere hadde det ikke vært noe her i det hele tatt.

 

edit: ad1.hardware.no hang i 13 sek. bare når jeg skulle poste denne posten.

7797661[/snapback]

 

Det er klart, men hadde det ikke vært for reklamen hadde det ikke vært noe hardware.no å besøke, ihvertfall ikke i samme utbredelse og kvalitet. Men skjønner jo frustrasjonen, jeg har btw ingen problemer i skrivende stund, det er jo selvfølgelig viktig å finne en balanse.

7821184[/snapback]

 

Skjønner at de trenger reklamen for å overleve.

Men hvis flere blokker/dropper å se den, hvor er hensikten med å ha reklamen?

 

Det er en ond sirkel, hvor det egentlig er oss brukere som er både syndebukk og har den kraften til å protestere.

 

Håper det hele løser seg snart, har vart en stund nå :(

Lenke til kommentar
Kan man ikke sørge for at det redaksjonelle innholdet laster først, så kan man lese mens ad1.hardware.no lagger?

7796156[/snapback]

Jeg gjentar meg selv: Kan man ikke sørge for at det redaksjonelle innholdet laster først, så kan man lese mens ad1.hardware.no lagger?

 

Da kan reklamen bruke all verdens tid, uten at det plager noen (unntatt annonsørene :)).

Lenke til kommentar
Kan man ikke sørge for at det redaksjonelle innholdet laster først, så kan man lese mens ad1.hardware.no lagger?

7796156[/snapback]

Jeg gjentar meg selv: Kan man ikke sørge for at det redaksjonelle innholdet laster først, så kan man lese mens ad1.hardware.no lagger?

 

Da kan reklamen bruke all verdens tid, uten at det plager noen (unntatt annonsørene :)).

7821997[/snapback]

ganske fin ide :)

 

Vertfall på forumet...

Lenke til kommentar
Håper det hele løser seg snart, har vart en stund nå :(

Vi jobber med saken, tro meg. :) Vårt største problem akkurat nå er at vi og utviklerne bak annonsesystemet lever i helt ulike tidssoner, så korrespondanse over epost tar tid.

 

I kveld skal vi forsøke å flytte annonsesystemet over til vår reserveserver, og se om det kan ha noen effekt. Vi vil ihvertfall få vite en gang for alle om problemet gjelder programvaren eller serveren.

 

Jeg gjentar meg selv: Kan man ikke sørge for at det redaksjonelle innholdet laster først, så kan man lese mens ad1.hardware.no lagger?
Nei, dette er nok dessverre helt uaktuelt. Det er ikke fordi tanken bak ideen ikke er god, men det er ikke en realistisk løsning siden vi ville måtte skrive om all HTML-struktur på alle sidene våre. Vi retter heller fokus på å fikse det egentlige problemet.
Lenke til kommentar
Akkurat no brukte Opera 30-45 sekundar på å laste ferdig, er det mogleg å aktivere noko så eg kan sjå kva som heng seg opp?

7824578[/snapback]

 

Du kan høyreklikke når siden er ferdig lastet og trykke "Blokker innhold...". Deretter velger du all reklame. Trykk fullfør. Nå skal alt innhold fra ad.hardware.no blokkeres, slik at du laster diskusjon.no mye raskere. Hvis dette funker, vet du hva problemet var.

 

Men uansett synes jeg Opera har en tendens til å henge seg opp av og til.

Lenke til kommentar
Idag tar det latterlig lang tid (altså rundt 10-15sek :) å koble til ad1.hardware.no

Dette gjør at jeg som aldri normalt ville vurdert adblocking fordi jeg vet det tar inntektene til hw.no vurderer det sterkt fordi hvert eneste trykk på siden tar LANG tid.

7679773[/snapback]

Samme her - jeg kjører av prinsipp aldri adblocking og veldig sjelden popup-blokker fordi jeg vet at sidene jeg er interessert i å besøke faktisk finansieres av reklamen og ikke ville vært der hvis reklamen ikke ble sett.

 

Men så ofte som jeg må vente på ad1.hardware.no nå om dagen så vurderer jeg faktisk seriøst å installere programvare som tar hånd om dette.

 

Det gjør meg ingenting at det er reklame på en side. Men det gjør meg veldig mye å måtte vente leeeeenge på at siden skal komme opp når grunnen er reklamen.

Endret av Nonsens
Lenke til kommentar

I løpet av helga har vi gjort noen forsøk på å få systemet på rett kjøl i samarbeid med utviklerne av programvaren. Ved arbeidsdagens slutt hadde vi fortsatt ikke funnet noen løsning på problemene (gjøres ikke noe enklere av at utviklerne sitter i USA med stor tidsforskjell). I kveld, ca. kl 23 kommer vi derfor til å flytte systemet over til en annen server.

 

Ytelsesmessig skal disse maskinene være svært like, men vi gjør dette for å sjekke at det ikke er noe galt med maskinvare, eller det er konfigurasjonsfeil som vi har oversett.

 

Maskinvaren systemet kjører på er Dual AMD Opteron 265 med 8 GB minne, og skal flyttes til en Dual AMD Opteron 275 med samme hovedkort og samme mengde minne. Neste gang vi kjøper servere blir det garantert noe heftigere :-)

 

Mvh,

Amund

Lenke til kommentar

Annonsesystemet har nå blitt flyttet og er operativt igjen. Det kan ta litt tid før din ISP oppdaterer sin DNS. For å sjekke om den har gjort det, gjør et oppslag mot ad1.hardware.no. IP-adressen skal være 194.24.252.217.

 

Gi oss gjerne beskjed her i denne tråden om du fremdeles opplever problemer med lasting av annonser, og du er sikker på at din DNS er blitt oppdatert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...