Gå til innhold

"Stille" kabinett?


Anbefalte innlegg

Er på utkikk etter et nytt, støysvakt kabinett, men i uråd om hvilket jeg skal kjøpe. Mitt trofaste gamle Aopen Hx08 er solid og robust, men dessverre ikke av de beste på støy, relativt sterke vibrasjoner og en vekt på 20 kg + med hw inside gjør det til tider upraktisk.

 

Har tenkt å spytte i en 1000-1500, muligens noe mer for nytt kabinett. Har en prima Enermax PSU fra før, så ny psu er egentlig unødvendig. Er primært ute etter maxitower, pga behov for mange 3 1/2's. Sett på de forskjellige Chieftechene, men det fins jo andre alternativer. Suggestions fowks?

 

Ps. Design spiller null rolle, funksjonalitet is everything!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kabinettet spiller absolutt en rolle når det gjelder støy, det har jeg egenhendig erfart. Enkelte kabinetter er satt sammen på en slik måte at de vibrerer mer osv. Ellers kan de ha relativt "feite" fan-grills og denslags som bidrar til å øke susinga betydelig.

 

Lian-li er kongen, ingen tvil om det, men koster også.. :wink: Trur jeg får gjøre litt grundig research, lese en del reviews osv, så klarer jeg forhåpentligvis å bestemme meg etterhvert.

 

Mvh DFN

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Fordelen med Lian-li sine kabinett er at de er veldig dype i forhold til chieftec sine kabinett.

 

Mitt pc61usb kabinett er ca 50 cm dypt så det er god plass mellom harddiskene og pci og agp kort.

Plass til mye luft.

 

2 80mm vifter i front som du kan justere hastigheten på. Fra stille til meget bråkete (ca 30db)

1 vifte i bakkant under psu (satte denne til 7 volt)

1 vifte i topp (tok den ut da den har minimale resultater for min kabinett temperatur.)

 

Harddiskene monteres noe spesiellt stående rett bak de to viftene i front, så de har god kjøling.

Kan være noe vanskelig å montere kabler ++ helt øverst i kabinettet, men det går.

(skal se om jeg har plass til en 120mm radiator der etter hvert).

 

Støvfilter nede i front som tar alle hybelkaniner, men ikke mikrostøv.

 

Negativt:

samme gamle "mange skruer" på ide enhetene

usb kablene til front oppsettet kunne blitt bedre

fingermerker på sort utgave kommer raskt.

ventilasjonshullene er litt tette så noe sus på grunn av dette. Gjelder både foran og bak.

Lenke til kommentar

Har tenkt på det samme. Kjøpe et kabinett som er meget støysvakt. Vurderer å kjøpe NoiseControl Chieftech DX-01 kabinettet(ferdig monterte matter) og et NoiseControl PSU (300W).

 

Men det jeg kan gjøre er å kjøpe vanlig DX-01 kabinett med 340W PSU, og matte-settet til NoiseControl. hva sier dere?

 

Edit: Passer DX-01 til å ha vannkjøling med pumpe og tank osv. ?

 

[ Denne Melding var redigert av: Ebbe2 på 2002-12-12 17:50 ]

Lenke til kommentar

NoiseControl er veldig stille om du har riktig innmat - men et problem er at de blir veldig varme. Ikke noe særlig åpning foran slik at det er kun bak man kan ha kabinettvifte. En kamerat av meg hadde et midi-tower men solgte det pga varme.

 

Han hadde xp2000 med alpha pal 8045, asus gf4 ti4400, 2x papst 19 db vifte (kab bak + cpu), NoiseControl 340w (?) psu, og 2x seagate barracuda. Meget stille men lå på 56 idle...load godt over 60. Men helt stabilt.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-12-12 17:49, skrev Ebbe2:

Har tenkt på det samme. Kjøpe et kabinett som er meget støysvakt. Vurderer å kjøpe NoiseControl Chieftech DX-01 kabinettet(ferdig monterte matter) og et NoiseControl PSU (300W).


 

Er dette mulig altså? Hvor selges dette? Koster dt mer enn hvis en hade kjøpt inn alle delene og gjort det selv?

 

Forresten, hvor stor er forskjellen på Microplex.no sine matter til DX-01 serien og Biltema sine matter?

 

Hvor tykke kan disse mattene fra Biltema maks være forresten?

Lenke til kommentar

NoiseControl sine modifiserte kabinetter og PSU kan du få kjøpt på microplex.no.

 

Eneste problemet er at det er meget dyrt. Bare kabinettet og PSU vil koste 2100,-.

 

Man kan jo modde det selv..kjøpe kabinett, så matte-settet til DX-01 serien samt en 120mm vifte til PSU'n som følger med kabinettet. Det vil nok komme på 13-1400,- noe som er en god del billigere enn å kjøpe alt ferdig modda.

 

Så hva gjør man? Ferdig modda, eller modde selv. Det er jeg litt skeptisk på. Jeg vil tro jeg vil få et bedre kabinett ved å bestille ferdig modda med modda PSU. For å si det sånn: Virker som NoiseControl veit hva dem driver med.

 

Hvis jeg begynner å tukle med PSU'n til DX-01 så er det 50/50 om den funker etterpå :razz:

 

Dessuten virker NoiseControl sine PSU'r mye "bedre". Høyere kvalitet. De bruker Enermax PSU'r og fjerner de 2 viftene som følger med og setter inn en 120mm temp.regulert vifte. Jeg tror NoiseControl vil levere et kvalitets produkt iallefall...

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...