Gå til innhold

Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Den er her Simen1.

 

Litt ironisk at du som er superpi (nesten) største motstander startet den tråden i sin tid.... ;)

 

Men en annen ting. Har du noen tips om benchmarkprogrammer som tester minneytelse. Utenom Everest og SisoftSandra? Finnes det noen gode alternativer som ikke koster penger, eller som du ikke er nødt til å kjøpe?

Lenke til kommentar
Den er her Simen1.

 

Litt ironisk at du som er superpi (nesten) største motstander startet den tråden i sin tid....  ;)

Takk for linken.

 

Hehe.. Jeg startet den faktisk ikke, men kapret førsteinnlegget fordi han som startet den ikke vedlikeholdt førsteinnlegget. Det kan sikkert virke ironisk, men jeg har jo ikke bestandig vært motstander av SuperPi. Det heter at man lærer så lenge man lever og jeg har lært en del om relevansen av SuperPi som benchmark for ytelse, effekt og underholdning siden jeg kapret førsteinnlegget. Førsteinnlegget er forresten godt oppdatert på ting jeg har lært om SuperPi. Anbefalt lesing for de som er inne på Pi-beregninger :yes:

 

Grunnen til at jeg lette etter tråden var fordi jeg leste en artikkel om Pi-dagen, 3.14. (14. mars). Jeg tenkte det var en del Pi-interesserte som kunne tenke seg å markere dagen. Gjerne kl 1.59. (altså 3.14 1:59)

 

Men en annen ting. Har du noen tips om benchmarkprogrammer som tester minneytelse. Utenom Everest og SisoftSandra? Finnes det noen gode alternativer som ikke koster penger, eller som du ikke er nødt til å kjøpe?

8135868[/snapback]

Tja, Stream er jo veldig bra til båndbreddemålinger i hvert fall. NB. husk å patche programmet så ikke prediction units på Core 2 Duo bruker L2 cachen til å cache opp data slik at det er noe helt annet enn minnebåndbredde som måles.

 

Ytelsetester av latency har jeg ikke noen andre gode tester av.

Lenke til kommentar
Takk for linken.

 

Hehe.. Jeg startet den faktisk ikke, men kapret førsteinnlegget fordi han som startet den ikke vedlikeholdt førsteinnlegget. Det kan sikkert virke ironisk, men jeg har jo ikke bestandig vært motstander av SuperPi. Det heter at man lærer så lenge man lever og jeg har lært en del om relevansen av SuperPi som benchmark for ytelse, effekt og underholdning siden jeg kapret førsteinnlegget. Førsteinnlegget er forresten godt oppdatert på ting jeg har lært om SuperPi. Anbefalt lesing for de som er inne på Pi-beregninger :yes:

 

Grunnen til at jeg lette etter tråden var fordi jeg leste en artikkel om Pi-dagen, 3.14. (14. mars). Jeg tenkte det var en del Pi-interesserte som kunne tenke seg å markere dagen. Gjerne kl 1.59. (altså 3.14 1:59)

Ja jeg har lest igjennom førstepost og syns den er veldig informativ og det er veldig bra at du holder den oppdatert. Skal linke til tråden din i denne tråden, trenger liksom ikke diskutere superpi her, er egentlig laget for kun resultater.

 

Tja, Stream er jo veldig bra til båndbreddemålinger i hvert fall. Ytelsetester av latency har jeg ikke noen andre gode tester av.

8135984[/snapback]

Takk skal sjekke det ut. Etter SisoftSandra ble forrandret har det på en måte manglet noe slikt på hwbot syns jeg.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Dette er kanske litt OT her, men jeg prøver lell... Det er jo mange her med Core 2 CPUer, og kan dere bekrefte eller avkrefte at forskjellen i tid mellom single og dual superpi blir ca. 20% på 1M og noe høyere oppover? Har prøvd meg litt på en C2D 7200 bærbar, og den gjør 1m på 25,7xx, men dual går plutselig på 30,7xx. På 32m går det på 27m 39sek, men dual der ser ut til å ta like lang tid som på min X2 4400+

@ 2450mhz? På min merker jeg liten forskjell i tid mellom single og dual. Har dette noe med delt L2-cache å gjøre?

Lenke til kommentar

@malmis, hvis du snakker om å kjøre 2 superpi samtidig er det nok riktig det du sier, men du skal ikke kjøre 2 superpi bare for at du har en dobbelkjerne cpu, det holder med 1pirun om gangen. 2superpi om gangen er gjerne for å teste event. stabilitet. Skal du ha en god tid med en c2d så bruker du task manager og bruker set affinity og disabler en av kjernene under pirunnet (før du begynner, da tjener du bittelitt tid) Sett også realtime før du kjører, da tjener du også bittelitt :)

Lenke til kommentar

Takk for svar Nassuz, selv om dette ikke var nytt for meg :) Det jeg lurer på er om det stemmer at hvert pirun bruker ca. 20% lenger tid dersom du tar to på en gang. Mener at dette ikke er saken med min X2, men ser at det skjer med Core2... Kan det ha noe med delt L2 å gjøre? Eller er det CPUen jeg har prøvd som det er noe muffins med?

Endret av Malmis
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...