Gå til innhold

Athlon 64 X2 på 3 GHz


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, både Athlon64 X2 og Core 2 Duo skalerer godt med klokkefrekvensen i forhold til Pentium4/D-serien. Core 2 Duo har nok et overtak på Athlon64 X2 når det kommer til overklokkingsevne (prosentvis økning av klokkefrekvens).

 

Det blir jo spennende å se hvordan det endrer seg når K10 (tidligere kalt K8L ved en feil) kommer på markedet. K10 kommer etter all sansynlighet til å yte svært bra i forhold til klokkefrekvensen, særlig på flertrådet programvare så det skal bli spennende å se hvordan maktbalansen endrer seg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Ja, både Athlon64 X2 og Core 2 Duo skalerer godt med klokkefrekvensen i forhold til Pentium4/D-serien. Core 2 Duo har nok et overtak på Athlon64 X2 når det kommer til overklokkingsevne (prosentvis økning av klokkefrekvens).

7999124[/snapback]

 

Hva mener du med "skalere"? Tenker du på ytelsesøkning (benchmarks) i forhold til økning av klokkefrekvens.

"Har nok ett overtak... når det gjelder overklokkingsevne".. vil jeg si er på grensen til desinformasjon. :)

Core 2 Duo klokker *betraktelig* bedre enn A64/X2.. både i snitt og nominelt (rekorder).

Bare å sjekke på xs.org/hwbot.. eller tilsvarende... eller prøve selv for den saks skyld.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Jepp, jeg tenkte på ytelseskalering med klokkefrekvensen.

 

Jepp, det var nok en underdrivelse ;)

7999659[/snapback]

 

OK.. da er jeg med...

..og jeg støtter deg i at A64/X2 pga. lav pris er gode (nok) alternativer til Core 2 Duo for de som ser på "sluttsummen" (som meg)..

 

PS.

Nå er jo jeg jeg "fæl" til å kjøpe brukt/demo (inkludert Core 2 Duo CPU'er) til alle "klokke-prosjektene" mine. Slik at jeg får mest mulig ytelse til lavest mulig pris uansett. :cool:

Er litt på jakt etter en Opty/X2 som garantert gjør 3Ghz (Som denne i subject) til en lav pris (men det blir nok ikke enkelt... De som sitter på slike "gir" dem ikke fra seg tror jeg).. :D

Lenke til kommentar

Ja da er jeg med. X2 serien strekker seg som kjent over 2 sokkler. Faktisk er ikke 939 død da siste priskutt fra AMD innehold socket 939 cpu.

Om dette er rest lager vet jeg ikke, men det var 90nm, så ting tyder på det, tviler de slipper noe 939 på 65nm.

(Dum som jeg var(er) gjorde jeg narr av en angående priskuttet,da han spurte om dette også gjalt 939, skårsikker som jeg var på at det ikke gjorde det)

 

Jeg sitter litt med inntrykk av at Amd og Intel har byttet plass, det var stikk motsatt når A64 ble lansert.

Vi forbrukere skal bare være glad til at det svinger litt på første plassen.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...