Gå til innhold

Hvor mange DVD'er har dere i utgangen av 2007?

Deathie

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er på tide at vi ser litt fram i tid og prøver å forutse hvordan DVD-året vårt kommer til å bli i år. Lurer i denne sammenheng på hvor mange filmer dere tror og forventer sitter med i slutten av dette nye året. Litt artig å se hva folk forventer og jeg er temmelig sikker på at vi kommer til å se enorme sprik. :D

Kan med det samme ønske alle et godt nytt år! :fun:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hm, siden jeg nå sitter med i underkant av 400 dvd'er, vil jeg tro at dette tallet har økt til rundt 600 i slutten av 2007. Grunnen til at jeg ikke tror tallet blir høyere er at jeg nok kommer til å gå over til Blu-Ray når jeg skaffer meg PS3, og senere HD-DVD når det kommer gode hybridspillere. Så jeg regner med å ha kjøpt rundt 200 dvd-filmer i løpet av 2007, og kanskje 50 Blu-Ray/HD-DVD utgivelser. :)

Skrevet

Målet er at jeg ikke skal over 2100 filmer i løpet av året...

Og kommer nok til å handle en del mindre dvd og mer hd dvd/blue-ray i løpet av året...

Skrevet

jeg håper å ha 500 jeg, da betyr at jeg meg skaffe meg ca. 200. det størte problemeet er at det er HELT fullt nå og må skaffe meg hylle plass før jeg virkelig kan fortsette

Skrevet

Jeg har i gjennomsnitt kjøpt 27,5 DVD-er pr. måned de siste 5 månedene. Jeg har ingen grunn til å tro at dette gjennomsnittet kommer til å øke da jeg har flere større ikke-DVD-relaterte utgifter foran meg i året som kommer, enn det jeg hadde i året som gikk. Lærlinglønna kommer til å øke men ikke tilstrekkelig til å veie opp for de nevnte utgiftene.

Hvis man antar at dette årets økonomi tvinger innkjøpet ned mot 20 DVD-er pr. mnd. ender antallet DVD-er ved utgangen av 2007 på opp imot 700.

Men det er så utrolig mye uforutsette hendelser som kan dukke opp i løpet av året, som kan gruse så vell som booste økonomien (jeg er trofast Lotto-spiller), så det er egentlig umulig å si.

Skrevet
Men det er så utrolig mye uforutsette hendelser som kan dukke opp i løpet av året, som kan gruse så vell som booste økonomien (jeg er trofast Lotto-spiller), så det er egentlig umulig å si.

7618298[/snapback]

Det er godt du har troa. :thumbup:

Jeg har per nå 73 filmer, og hele Friends-serien. Etter omfattende kalkuleringer og diagnoser, vet jeg at jeg kommer til å ende opp på 132 filmer ved utgangen av 2007.

Skrevet

Har i følge DVD Profiler 1960-1970 DVD'er og rundt 15-20 HD DVD'er i dag.

Har i likhet med Manx planer om å ikke komme alt for mye over 2100 DVD'er i løpet av året, og å i størst mulig grad kjøpe HD DVD'er der de er annonsert (men har i motsetning til ham ingen umiddelbare planer om blu-ray, hverken hardware eller software).

Skrevet
blitt litt mer interessert i film i det siste. Har sånn 75 nå, håpe på et sted mellom 150 og 200 :)

7618511[/snapback]

Aye. Satser på en 150-200 selv.

Skrevet

Som andre her, håper det blir relativt nøkternt med kjøp, bare et par hundre DVD'er forhåpentligvis. Så da burde ikke DVD-samlingen øke noe vesentlig.

Hiver meg vel trolig på HD-DVD/Blue-Ray bølgen også, siden jeg gikk til innkjøp av 1080p skjerm for en måneds tid siden.

Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Skrevet

100 - 150 til tenker jeg. Ingen anelse hva jeg gjør med hd/bd-dvder. Heh, det slo meg akkurat at jeg har kjøpt ca en dvd hver tredje dag i år. :D

Skrevet

Renger med å nå ihvertfall 600 iløpet av året, men regner ikke med at det blir så mange flere, siden jeg og min kone har kjøpt hus, så det skal bygges en hjemmekinorom, så 600 skulle vel gå tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...