Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

hjelp! hva slags router bør jeg ha?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:


Den 2002-11-23 22:11, skrev AshtraY:

jeg skal dele telenor ADSL linjen min og jeg trenger hjelp til valg av router . hva er best og hva trenger jeg? Jeg skal bare koble opp max 4 pcer. finst det gode routere under 800 kr? jeg blir veldig glad vis noen har noen gode forslag:)



 

Har satt opp endel og jeg synes de er nokså like, satte opp en billig 3com i går, den var helt ok.

Den hadde hvertfall et greit design uten noen fancy men upraktisk utsende, du får den hos komplett.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-24 13:11, skrev AshtraY:

så den 3com funker veldi bra for en nybegynner innen data?



 

Hvilken leverandør bruker du?

Hos dem som bruker rein IP med DHCP er det bare og plugge i kablene, sette opp PC-en til og motta IP automatisk, reboote og du er på nett.

Har du f.eks Telenor ADSL må du inn på webkonfigen og skrive inn brukernavn og passord.

Lenke til kommentar

skal du ha en enkel og grei ruter, som fungerer hele tida (etter min erfaring) så velg den Barricade'n(7004BR). Det er sikkert nyere routere der ute nå, men min har fungert ypperlig. Etter hva jeg har lest på andre forum, så har hvertfall DLink-brukere hatt enkelte problemer, og når jeg ser en som har hatt uptime(og er overlykkelig) på 3 dager på routeren er det synd. Min har, som han i et tidligere innlegg her sa, ikke vært avkoblet siden jeg kan huske. Det eneste er at Telenor skifter IP'en en gang hver 10-15 dager, så da starter connection-tida på nytt, men merker aldri noe til det.

 

Barricade 7004BR anbefaler jeg hvertfall... sikkert mange andre bra også...

 

bertie

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-23 22:31, skrev synfault:

Tja, komplett har en 3com dslrouter sak for 595,- på forsida si..4 stk. 10/100 porter, webmanagement etc.

Har ingen erfaring med denne, men det gir oss vel en pekepinn om prisnivået.


Sjekk prisguiden.


 

Denne kan jeg også anbefale. Er lett å sette opp, og har mange fine funksjoner. Det eneste som den ikke har er printserver. Dette har imidlertid SMC 7004BR.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-23 22:28, skrev Taktekker:

Jeg kjøpte med en D-Link idag, hos Telebutikken i Drammen, som kostet 698,- den er enkel i bruk jeg klarte å sette opp selv.


 

Neeeeeeei! Ikke kjøp D-Link. Det er noe j*æ*v*l*a dritt som ikke er verd en krone. De er ustabile, og støtter bare 32 datamaskiner tilkoblet samtidig. ALDRI kjøp D-Link. Dessuten er de styggere enn han de nede. Ser ut som om de er kjøpt på Nille til 30 kr.

Lenke til kommentar

Unex IS050P kjører veldig bra her , men i tilfelle du velger den kan det være bra å oppgradere til nyeste software på den vist den kommer med like gammel som den jeg kjøpte for en liten stund siden .

 

Har ikke printerport men det er da noe som heter deler filer og skrivere .

 

Når det gjelder det med å oppgradere software på routeren sin så gjelder jeg dette alle routere så det er ikke derfor jeg poster dette svaret angående Unex sin .

 

btw! Har sendt et par spørsmål nedover til support hos Unex i Taiwan , svarer på under 24 timer i en hyggelig tone og med gode løsninger på spørsmålene .

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...