Gå til innhold

Sjakk matt mot den kristne gud?


Anbefalte innlegg

Når har jeg sagt at du er nødt til å påføre et barn vonde opplevelser for at det skal elske deg tilbake?

7690907[/snapback]

Du har ikke sagt det direkte, men utsagnet ditt pekte i den retningen, derfor spurte jeg.

 

Du mener tydeligvis at Gud ikke fjerner ondskapen mennesker lider under, fordi vi skal elske ham av fri vilje. Når du da bruker et barn som et eksempel på at man ikke vil "propgrammere" dem til å elske seg, lurer jeg på: Hvis du mener at man ikke trenger å påføre barnet vonde opplevelser for at det skal elske deg, hvorfor mener du at Gud må gjøre livet så miserabelt for mange mennesker, for at de skal elske ham? Hvis et barn kan leve et lykkelig liv, og allikevel elske deg, hvorfor gjør ikke Gud det samme med oss, da vi er "hans barn" i følge kristendommen.

 

Siden du nå har svart at du ikke mener at barn må utsettes for vvonde opplevelser for å elske noen av fri vilje, kan jeg bare trekke den konklusjonen at Gud heller ikke trenger dette, og at han gjør det fordi han er en syk sadist, dersom han finnes.

 

[Å fjerne ondskap vil ikke måtte gå ut over fri vilje. ]selvfølgelig vil det det. For at Gud skulle fjernet ondskapen, måtte han tvunget oss til å følge han.  Han kunne ikke fjernet ondskapen, mens mennesket fortsatte å leve uten han. 

7691089[/snapback]

Man trenger da ikke være ond selv om man ikke følger Gud? Du kan faktisk ikke kalle alle med en annen tro en din egen for onde, det er noe som ikke hører hjemme i en flerreligiøs verden. Og det er vel heller ikke særlig lurt i en debatt der flertallet gjerne benytter seg av den sunne fornuften evolusjonen heldigvis har gitt oss.

 

Dessuten: tror du at jesus døde for deg og at han er Guds sønn, er du faktisk RETTFERDIG. Da ser Gud ser på deg som perfekt, uansett hva du gjør.  hvordan? ved at vi kom på samme nivå som jesus.. hvordan? ikke ved at vi kom opp til hans nivå, men ved at HAN kom ned til oss ved å at alle våre synder på seg på korset.
Mahatma Ghandi ser jeg på som en rettferdig person, og han trodde neppe at Jesus døde for ham. Det er også mange kristne jesustroere som knapt nok har hørt om ordet, dersom man skal dømme dem ut i fra handlingene deres.
OG: ikke sammenlign kristendom men Islam og andre religioner.. Ta f eks Islam: man MÅ ditt og datt.. i kristendommen MÅ man ingen ting...Det er noe ikke - kristne har misforstått voldsomt.. Gud vet godt at inget menneske klarer å følge de 10 bud, derfor sendte han sin sønn for å redde oss.. sier ikke bare det nok om Guds kjærlighet?
Så jeg kan voldta, lemleste og drepe, og fortsatt komme til himmelen dersom jeg tror på Jesus? Siden Gud ikke vil pålegge oss noenting? Da skal jeg begynne å tro et par sekunder før jeg dør....
Greia med at kristne kanskje ikke vil gjøre ting andre gjør, er at de VET at det ikke fører med seg no bra, så hvorfor ikke bare holde seg unna? Og når man vet det, VIL man det heller ikke..
Hva snakker du om nå? Alkohol? Sex før ekteskapet? Samboerskap? Homofili? Eller noe annet kristne ikke gjør fordi de vet det ikke fører med seg noe godt?
Og har noen av dere noen gang hørt om bønnesvar i Allahs navn?  det har ikke jeg.. islam er gjennomsyret av HAT og bitterhet.. det er ikke bare noe jeg tror: det ser man veldig godt på hvordan de muslimske landene opptrer

7691089[/snapback]

Jeg har aldri hørt en troverdig historie om bønnesvar fra noen gud. Men ja, jeg har hørt om bønnesvar fra Allah, uten at jeg tillegger dem noe mer sannhet enn de kristne bønnesvarene. Jada, islam er bare hat og bitterhet, og alle andre som ikke deler din tro, de er noen ordentlige eklinger de også, eller hva?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjennom alle innleggene dine, oser det av frykt for at det muligens fins et eller annet som du ikke har kontroll over.. eventuelt at du er sint for noe som du absolutt MÅ ha noe å legge skylden på, i denne sammenhengen Gud.

7690833[/snapback]

Du har rett. Jeg er sint. Eller bedre beskrevet; fortvilet. Fortvilet over at følende vesner rundt meg lider, noe som også får meg til å lide. Det eneste jeg frykter er at folk skal fortsette å ha det vondt.

 

 

De som skaper nye bevisstheter med viten og velvilje, mener jeg også må påta seg det fulle ansvaret for hva som vil skje videre med disse, enten det er Gud eller mennesker som står bak.

 

Skapes bevisstheter uten at det er gjort bevisst, da kan man vel kanskje ikke snakke om et skyldspørsmål. For som vi alle vet; "Shit happens."

 

Du er flink til å ordlegge deg, og skrive komplisert/argumentere, men bare så du vet det forventer ikke Gud at skal gjøre ting så komplisert.. Han elsker deg, og du kan velge mellom å tro på han eller ikke...

7690833[/snapback]

Hvis Han elsker sine skapninger, hvorfor må de da gjennomgå smerte? Hvorfor må de gjennomgå noe som helst?

 

Så enkelt er det faktisk, men følgende kan bli katastrofale.. Og hva om det faktisk er sant da? hvor mye kommer du ikke til å angre?

7690833[/snapback]

Hva skal jeg angre på? At jeg tenker selv?

 

Forresten så vil det du tror på fordømme deg til Helvete i sikkert minst 100 andre religioner...

 

Ikke gi Gud skylda for alt som er dritt på jorda, selv om han kunne fjernet det på 1 knips.

7690833[/snapback]

Hvorfor har Han ennå ikke igangsatt dommedag? Hva er det Han venter på?

 

 

 

PS:

Hvem hadde skylda for hva monsteret til Frankenstein gjorde? Monsteret selv, eller professoren som skapte ham?

Lenke til kommentar

Først og fremst vil jeg rose Royo for sin fremragende tankegang og bruk av sunn fornuft. Du argumenterer bedre enn jeg noen gang kan håpe på å få fram, og jeg kan ikke gjøre annet enn å si meg helt enig.

 

Du kan kanskje bli oppfattet litt vel "emo" til tider, men litt livslyst er det vel der inne? ;)

 

it's about time to turn a little Elmo instead! :)

 

For å unnskylde for en rotete respons, så får jeg ikke til dette med sitering her.. selv om det jeg gjør burde funke som bare det.. :p

 

 

" De kristne er naive "

 

Sette oss i bås pga vår tro? jo tusen takk.

7623242[/snapback]

 

Hvorfor skal vi ikke se på kristne som naive? Dere setter til side alt av forskning og sunn fornuft, for å holde på den troen dere har! Mange ignorerer dette totalt, for så å gjøre forsøk på å så tvil i oppdagelser og fakta..

 

Dere som reint slår vekk tanken om at det finnes noe større om oss selv, er bare personer som ikke tørr å akseptere at det finnes ting som er ukjent, at det finnes ting som er større en oss selv.

7623242[/snapback]

 

Jeg slår ikke vekk tanker om at det finnes noe ukjent, noe større, men noen gud kommer jeg aldri til å tro på!

 

Er ikke dere takknemlige over at dere er i live? at dere har fri vilje, slik at dere kan sitte å diskutere dette akkurat nå? Er ikke dere takknemlige for livet?

7623242[/snapback]

 

Noen av oss er jo selvfølgelig takknemlige for at vi får prøve oss på livet, men det har da langt ifra noe med noen religion å gjøre, iaff ikke for min del! Og dette med fri vilje, hvor er sammenhengen? Gud skapte ikke fri vilje, det gjorde evolusjonen! Selv om noen nekter plent på dette, så er faktisk også mennesker dyr, bare hakket mer utviklet enn mange andre. Aper har da også fri vilje, selv om de selvsagt styres mer av instinkter, enn så lenge..?

 

Hvis dere er takknemlige, hvis noen i det hele tatt er takknemlige så er det verdt Guds skapelse, for da har iværtfall et vesen opplevd den beste følelsen av alt: Kjærlighet.

7623242[/snapback]

 

Kjærlighet kommer ikke fra noen gud. Kjærlighet ligger skjult i menneskets sinn, til det får en grunn til å vise seg og da kommer til syne i verden fra mennesker som tør å vise disse følelsene for sine medmennesker.

 

Dette er absolutt ikke noe sjakk matt, Royo, og jeg vil råde deg om å ikke virke for "sikker".

7633815[/snapback]

 

Hvorfor er kristne "alltid" så bombesikre på at det de tror er eneste mulige forklaring btw? Ahh, sant det.. dere kommer jo til helvete om dere tviler! :p

 

Hvorfor sitte å fundere på noe som ikke er.

7688598[/snapback]

Fordi store deler av landet tror på denne guden. Deler av Norges befolkning ble slaktet ned fordi de nektet å godta denne guden. Ideen om denne guden læres bort til våre små barn. Staten er basert på ideen om at denne guden finnes.

7688671[/snapback]

Det er synd at vi i dagens samfunn skal bli påtvunget slik i dagliglivet! Helt fra vi blir født blir vi prøvd hjernevasket av det kristne samfunn.

 

Som bare er ute etter enda flere medlemmer i menigheten! ;)

 

Vi som ikke tror, blir stadig påminnet om at om vi ikke begynner å tro, blir det helvete neste.. Skremselpropaganda er effektivt, men kan også virke som bensin mot åpen ild!

 

For dere ikketroende som lider så mye, kan jo selvmord være en løsning? Da vil dere falle tilbake til å ikke eksistere lenger. Det vil ikke ha noen konsekvens for deg, hvis du ikke tror på gud. I verste fall vil du havne i helvete..

7689447[/snapback]

 

Det går ikke ann å tenke slik, når man har kjæreste, familie og andre som man er glad og som bryr seg om deg. Men, tør du virkelig påstå at helvete er en mulighet for at man velger å ikke tro?

 

Gjennom alle innleggene dine, oser det av frykt for at det muligens fins et eller annet som du ikke har kontroll over.. eventuelt at du er sint for noe som du absolutt MÅ ha noe å legge skylden på, i denne sammenhengen Gud.

 

Du er flink til å ordlegge deg, og skrive komplisert/argumentere, men bare så du vet det forventer ikke Gud at skal gjøre ting så komplisert.. Han elsker deg, og du kan velge mellom å tro på han eller ikke... Så enkelt er det faktisk, men følgende kan bli katastrofale.. Og hva om det faktisk er sant da? hvor mye kommer du ikke til å angre?

7690833[/snapback]

 

Det blir enklere og enklere for hver gang en kristen kommer med trusler...

Endret av Keltern
Lenke til kommentar

For dere som lurer på dommedagen.. Den kommer snart, bare vent. Det skal skje et eller annet i 2012. De som ikke har tatt valget sitt, fortsetter å leve sitt miserable liv her på jorden. Har personlig fått en del opplysninger fra en sjaman. Disse er naturmennesker med stor innsikt.

Lenke til kommentar
[Å fjerne ondskap vil ikke måtte gå ut over fri vilje. ]

 

selvfølgelig vil det det. For at Gud skulle fjernet ondskapen, måtte han tvunget oss til å følge han.  Han kunne ikke fjernet ondskapen, mens mennesket fortsatte å leve uten han. 

 

 

Dessuten: tror du at jesus døde for deg og at han er Guds sønn, er du faktisk RETTFERDIG. Da ser Gud ser på deg som perfekt, uansett hva du gjør.  hvordan? ved at vi kom på samme nivå som jesus.. hvordan? ikke ved at vi kom opp til hans nivå, men ved at HAN kom ned til oss ved å at alle våre synder på seg på korset.

 

OG: ikke sammenlign kristendom men Islam og andre religioner.. Ta f eks Islam: man MÅ ditt og datt.. i kristendommen MÅ man ingen ting...Det er noe ikke - kristne har misforstått voldsomt.. Gud vet godt at inget menneske klarer å følge de 10 bud, derfor sendte han sin sønn for å redde oss.. sier ikke bare det nok om Guds kjærlighet?

Greia med at kristne kanskje ikke vil gjøre ting andre gjør, er at de VET at det ikke fører med seg no bra, så hvorfor ikke bare holde seg unna? Og når man vet det, VIL man det heller ikke..

 

Og har noen av dere noen gang hørt om bønnesvar i Allahs navn?  det har ikke jeg.. islam er gjennomsyret av HAT og bitterhet.. det er ikke bare noe jeg tror: det ser man veldig godt på hvordan de muslimske landene opptrer

7691089[/snapback]

 

 

Dette er jo nettopp våset som gjør at det er håpløst å ha en konstruktiv diskusjon med kristne. De evner ikke å tenke selv, men støtter seg helt og holdent til indoktrinerte tanker og idéer.

 

 

Du skriver at Gud kom ned til jorda for å ta på seg sine synder. Hvem tok han på seg sine synder for? Altså, Gud ofret sin egen sønn til seg selv, for å blidgjøre seg selv. Hvis jeg er sinna på naboen, er det da riktig av meg å korsfeste mitt eget barn for at jeg skal bli glad igjen? Er det å være god, eller ville du fått meg puttet i fengsel? At kristne ikke seg hvor sykt et slikt handlingsmønster er, det forstår jeg ikke. Det var altså nødvendig med et blodsoffer for at Gud skulle kunne tilgi våre synder.

 

Du sier at Gud kunne fjernet alt vondt i verden, men at dette ville være å gå ut over fri vilje. Du mener at det er bedre at folk sulter enn at vi ikke kunne gjort hverandre vondt? Vi hadde ikke engang trengt å vite at vi ikke valgte det selv. Det burde i alle fall være mulig for en allmektig Gud å gi oss en genuin interesse for at andre skal ha det godt.

 

Du sier at du velger å tro på Gud for at du vil. Det er jo ikke derfor folk tror, de tror fordi de ikke klarer å forstå hvorfor vi er her eller at de er redde for å komme til helvete. Er det bedre å tvinge oss til å tro på ham å være glad i ham ved å spille på frykt enn å programere oss til å tro på han? For meg så er dette en logisk brist. Hvis du sier til barnet ditt, at nå er du glad i meg ellers så denger jeg deg helseløs for evig tid. Er barnet ditt glad i deg for at det vil eller for at det må? Her er også et eksempel på at kristne ikke evner å tenke og bruke hodet sitt, de kommer med den samme leksa om og om igjen, og alle serverer det samme. De klarer ikke å resonere og stille kritiske spørsmål, men vier seg blindt til noe de velger ut av en tjukk bok skrevet for lenge siden.

 

Bønnesvar i Islam er det mange av. F.eks så er jeg sikker på at de muslimene som deltok i 9/11 ba til Gud om at attentatet deres skulle lykkes. Man må vel kunne si at den bønnen ble hørt?

 

Jeg er av den tro at det godt kan finnes en Gud, men at det er den gud som kristendommen forfekter har jeg liten tro på. Jeg håper i alle fall at Gud oppfører seg anderledes enn denne guden.

 

Du skal ikke ha andre guder enn meg. Redd for litt konkurranse er vi? Hvilke Guder skulle det være i så fall? Gud har jo skapt alt, hvorfor i alle dager har han da skapt andre Guder? Hvis de andre gudene ikke finnes, hvorfor er da Gud så redd for at vi tilber noe som ikke finnes når han selv ikke klarer å komme med et godt bevis på at han er den han er i den skikkelsen han er?

 

Ett av de forsvunnene budene er nok "Du skal ikke tenke selv, men gjøre som presten forteller deg".

 

Du kan ikke tenke logisk å forstå Gud har mange kristne sagt til meg. Hvorfor i svarte har han gjort det helt umulig å forstå han hvis han virkelig vil at vi skal tro på han å være glad i ham?

Lenke til kommentar

[Dette er jo nettopp våset som gjør at det er håpløst å ha en konstruktiv diskusjon med kristne. De evner ikke å tenke selv, men støtter seg helt og holdent til indoktrinerte tanker og idéer. ]

 

du må ikke tro at jeg aldri har satt spørsmål ved mange ting ved kristendommen.. Men de fleste spørsmålene har jeg faktisk fått svar på, UTEN at noen har sagt det til meg.. Dessuten: problemet til ikke - kristne er at de tror de kan definere Gud logisk, eller at det er en logisk forklaring på alt... Dere skjønner faktisk ikke hvor stor Gud er, og at han ikke kan forklares logisk.

 

 

[/Du skriver at Gud kom ned til jorda for å ta på seg sine synder. Hvem tok han på seg sine synder for? Altså, Gud ofret sin egen sønn til seg selv, for å blidgjøre seg selv. Hvis jeg er sinna på naboen, er det da riktig av meg å korsfeste mitt eget barn for at jeg skal bli glad igjen? Er det å være god, eller ville du fått meg puttet i fengsel? At kristne ikke seg hvor sykt et slikt handlingsmønster er, det forstår jeg ikke. Det var altså nødvendig med et blodsoffer for at Gud skulle kunne tilgi våre synder. ]

 

Gud sendte sin sønn for å dø for VÅRE synder.... Igjen prøver du å finne Jordlige eksempler som du kan sammenligne med det Gud gjorde for oss... Det går ikke.. SKjønner du ikke greia? Gud gav oss de 10 bud - han så at ingen kunne følge de samme hvor mye de prøvde, og da var vi egentlig fortapt.. MEN, jesus sier: ingen kommer til faderen uten ved meg: Altså: For å komme til faderen må vi komme på samme *nivå* som jesus, men det klarer vi selvfølgelig ikke.. Derfor sendte GUd sin sønn, jesus, som kom Ned på VÅRT nivå, fordi vi ikke klarer å komme opp på hans, ved å dø for våre synder.. EN ekstrem kjærlighetserklæring:)

 

 

[/Er det bedre å tvinge oss til å tro på ham å være glad i ham ved å spille på frykt enn å programere oss til å tro på han? For meg så er dette en logisk brist.]

 

Det at jeg tror jeg kommer til helvete hvis jeg ikke holder meg til Gud, er ja, et veldig viktig poeng i hvorfor jeg vil være kristen.. Men ikke fordi jeg ser på Gud som eneste utvei (selv om han er det), men fordi han REDDER meg. Satan fins faktisk, og det eneste han kjemper for er å lure mennsker bort fra Gud ved f eks å smyge inn tanker om at det er Gud som har skylda for all driten på jorda..

 

 

[Hvis jeg er sinna på naboen, er det da riktig av meg å korsfeste mitt eget barn for at jeg skal bli glad igjen? ]

 

Se for deg at du gir noen bud til naboen din som du ber han holde - for å holde seg unna synd.. Gud tåler nemlig ikke synd. han er ren. Men, naboen din klarer ikke å holde disse budene.. ergo: han er fortapt.. MEN, så kommer hovedpoenget, (som jeg nevnte for bare noen linjer siden) Du ofrer din egen sønn for og redde naboen din..Grunnen til at det redder naboen din er at idet sønnen din tar alle syndene til naboen din på seg, kommer naboen din på samme nivå som sønnen din, og som sagt: jesus sa at ingen kommer til faderen uten ved han. Alle som tror har altså kommet på samme nivå som jesus, og vi er rettferdige.. Verre er det ikke, av 1 grunn: Gud skapte oss, og han elsker oss.

 

 

[/F.eks så er jeg sikker på at de muslimene som deltok i 9/11 ba til Gud om at attentatet deres skulle lykkes. Man må vel kunne si at den bønnen ble hørt? ]

 

Og hva slags gud er det? Det er ikke den Gud jeg har et forhold til, som Kun er full av kjærlighet... Som du kanskje har lagt merke til, har Israel klart seg mot muslimene utrolig lenge, med tanke på at Israel er på størrelse med Hedemark, og at det havet med araberland som ligger rundt Israel, faktisk vil eliminere den lille staten. Hvordan tror du lille Israel klarte å vinne 6 - dagerskrigen så voldsomt som de gjorde? Og hvordan har Israel klart å overleve, selv om jødene har vært spredt utover hele verden? svaret er GUD. Og når du ser den kampen som er mellom Israel og Islam - landene i dag, skjønner man godt at det er en like mye åndelig kamp. Islam er gjennomsyret av Satan - det ser kanskje ikke du, nettopp fordi du ikke vet hvor kjærlig og gog Gud egentlig er. Han ville aldri sendt passasjerfly inn i skyskrapere i new york.. det er satans verk.

 

 

[Det burde i alle fall være mulig for en allmektig Gud å gi oss en genuin interesse for at andre skal ha det godt. ]

 

Gud har gitt oss et valg: Vi kan velge å følge han, eller ikke. Hvis ikke, lar vi satan herje i livene våre og da er det ikke rart det er så mye dritt i verden. Du som tydeligvis har valgt bort Gud: hvorfor forventer du at han skal stille opp? når du selv sier at du ikke vil ha noe med han å gjøre?

 

 

[Du skal ikke ha andre guder enn meg. Redd for litt konkurranse er vi? Hvilke Guder skulle det være i så fall? Gud har jo skapt alt, hvorfor i alle dager har han da skapt andre Guder? ]

 

Gud har ikke skapt andre guder.. Det er VI som skaper andre guder - avguder, som opptar den tiden vi egentlig skulle hatt med vår skaper. Du synes sikkert det høres ut som tvang og bare kjedelig, men det er faktisk en utrolig herlig, frihetsfølelse, fordi jeg VET at Gud elsker meg og at han bare vil meg godt.. Jeg stoler på Gud

 

 

 

[Du kan ikke tenke logisk å forstå Gud har mange kristne sagt til meg. Hvorfor i svarte har han gjort det helt umulig å forstå han hvis han virkelig vil at vi skal tro på han å være glad i ham?]

 

Fordi VI er utrolig små i forhold til han.. MANGE av de spørsmålene du har her, har jeg også tenkt veldig mye på.. ikke tro jeg er dum... Men, det eneste jeg kommer fram til er at jeg tror Gud elsker meg og vil meg bare godt, og at jeg derfor ikke trenger å forstå alt ved Gud, nettopp fordi jeg ikke KAN forstå det fordi han er så mye større en meg.. Jeg har bare overgitt meg, og STOLER på Gud.. Et godt eksempel: vet ikke hvor i bibelen det står, men et eller anna sted står at i himmelen skal det være nye farger. Høres det logisk ut for deg? ikke meg heller.. UMULIG å forstå, men Gud sier det, og fordi jeg har sett så utrolig mye godt fra han (det er mye dritt på jorda, men det er faktisk ikke fra han , men fra Satan) stoler jeg på det, og gleder meg til hvordan det blir. Gud er utenfor våre sanser! Det jeg føler og vet av Gud, er bare en brøkdel av det han egentlig er.

 

 

 

 

[/For dere som lurer på dommedagen.. Den kommer snart, bare vent. Det skal skje et eller annet i 2012. De som ikke har tatt valget sitt, fortsetter å leve sitt miserable liv her på jorden. Har personlig fått en del opplysninger fra en sjaman. Disse er naturmennesker med stor innsikt.]

 

HVis det er Guds vilje, skjer det. hvis ikke, skjer det ikke=) enkelt og greit.

Lenke til kommentar
Vil bare instendig be alle som leser her om å ikke skjære alle kristnes meninger over en kam utfra -simon-s idiotiske utsagn om Islam. Hvilket forøvrig er en holdning som vil sende ham lukt til helvete ifølge hans egen Gud.

7695064[/snapback]

Ja, det han sier er ren galskap! Værsåsnill, IKKE la simon representere alle verdens kristne, det finnes helt klart fornuftige kristne rundt om i verden også.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri sagt at Kristne er noe bedre en muslimene, eller at jeg er bedre og mer syndfri enn en muslim:) dere misforstår helt. Jeg har sagt at mye av Islam er bygget på vold og ting som ikke er ifra Gud! Og hvem er det fra da? Syns dere at det virker logisk at et lite land som Israel skal klare seg helt på egen hånd mot alle de på alle kanter som vil ha de bort?

 

Igjen: ikke misforstå: sorry hvis jeg var Veldig påståelig - jeg VET ikke noe mer enn dere, men det blir feil som kristen og si at det ikke er mye djevelsk i ISLAM! Islam er bygget på TVANG, HAT og MAKTSYKE (koranen oppfordrer muslimer til å drepe vantro og til å lyve hvis det fremmer Islam) Og DET kommer jeg ikke til helvete for å si=) Da har dere misforstått kristendommen grundig

Lenke til kommentar

[Vil bare instendig be alle som leser her om å ikke skjære alle kristnes meninger over en kam utfra -simon-s idiotiske utsagn om Islam. Hvilket forøvrig er en holdning som vil sende ham lukt til helvete ifølge hans egen Gud.]

 

 

Jeg er enig i at jeg ikke har noen som helst rett til å dømme, men så må dere slutte å være så utrolig naive som resten av Norge er og faktisk innse fakta.. Til og med bibelen sier mye om det som skjer i midtøsten, og så utrolig mye av profetiene der har gått i oppfyllelse.. Dere kan jo eventuelt lese det som står i bibelen om hva som skal skje i Israel og tenke på det de neste åra.. Mye har skjedd, og mer skal det bli=)

Lenke til kommentar

Du nekter fortsatt å svare på hvorfor det var nødvendig for Gud å slakte sin egen sønn for at han skulle kunne tilgi at vi ikke klarte å følge de strenge budene han hadde pålagt oss, men det er vel ganske enkelt for at det ikke finnes noe annet svar enn at han er ondskapsfull eller at du er så naiv at du ikke klarer å se det.

 

"Tro ikke at jeg er kommet for å bringe fred på jorden. Jeg er ikke kommet for å bringe fred, men sverd.

 

Matt.10:34"

 

"Mener dere jeg er kommet for å gi fred på jorden? Nei, sier jeg dere, ikke fred, men strid.

 

Luk.12:51"

 

"Den som er i ham lever ikke i synd. Den som synder har ikke sett ham og ikke kjent ham....

 

Den som er født av Gud synder ikke....han kan ikke lenger synde, fordi han er født av Gud.

 

1.Joh.3:6,9"

 

"Ved den niende time ropte Jesus med høy røst:..."Min Gud, min Gud, hvorfor har du forlatt meg."

 

Mark.15:34"

 

Dette høres for meg ikke ut som en snill og kjærlig Gud. I tillegg så fornekter Gud seg selv:D Det er jo fantastisk bra gjort. Hvis Gud fornekter seg selv så er det vel ingen grunn til at VI skal tro på ham!

Lenke til kommentar
[Vil bare instendig be alle som leser her om å ikke skjære alle kristnes meninger over en kam utfra -simon-s idiotiske utsagn om Islam. Hvilket forøvrig er en holdning som vil sende ham lukt til helvete ifølge hans egen Gud.]

 

 

Jeg er enig i at jeg ikke har noen som helst rett til å dømme, men så må dere slutte å være så utrolig naive som resten av Norge er og faktisk innse fakta..  Til og med bibelen sier mye om det som skjer i midtøsten, og så utrolig mye av profetiene der har gått i oppfyllelse.. Dere kan jo eventuelt lese det som står i bibelen om hva som skal skje i Israel og tenke på det de neste åra.. Mye har skjedd, og mer skal det bli=)

7698189[/snapback]

 

Jeg håper for alles velferd at ikke kristne alle er som simon, eller det vet jeg jo selv også.. har flere gode aksepterende slektninger som er kristne, og de er av den typen som ikke presser kristendommen på deg.. :)

 

Simon, er antageligvis av den typen vi kaller kristenekstremist, og slike har ingen godt av... De har vilje og tro nok til å gjøre ugjerninger på samme nivå som ekstremistene i islam!

 

Men du sier at vi ikketroende ikke må være så naive og av vi må innse fakta? Hva slags fakta er det du snakker om? Har du noe revolusjonerende å komme med her eller? :D

Lenke til kommentar
Ja, simon har misforstått helt.. Begynner å mistenke alderen hans for å være på nedre halvdel av tenårene..

7701451[/snapback]

De fleste blinde fanatikere jeg har truffet på har gjerne vært litt oppe i årene.

7701857[/snapback]

 

Sant det.. Men det ser ikke ut som at han er spesielt reflektert, eller at hans meninger og "fakta" er spesielt gjennomtenkte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...