Gå til innhold

Guide til å endre navn på startmenyen


Anbefalte innlegg

må slette explorer i win/win32/dllCache

 

 

First off, you need to download a program called Resource Hacker. It's kinda like a hex editor, it allows you to change bitmaps, text, ect. in program files.

Windows XP has a feature called Windows File Protection. This feature stops you from changing important system files, that could leave your operating system, non-fuctional. The file that we need to edit, Explorer.exe, is protected by Windows File Protection. What we need to do, is make Explorer.exe not part of Windows File Protection. Once we do that, we will be able to edit Explorer.exe when we want, and as much as we want.

 

There are two way's of doing this. One way, is taking explorer out of the the file protection. The other way is to totally disable Windows File Protection so that you can edit any file you want without Windows replacing it. The guide on how to do that, is located here.

 

Click on your start button -> then Run and type in "%systemroot%\system32\Restore" without the quotes. Now you should see the file filelist.xml. What? You don't see it? We can fix that. In windows explorer click Tools->Folder Options->View and scroll down where it says Hide protected operating system files (recommend) and un-check it. Also click where it says Show hidden files and folders, and uncheck Hide extensions for unknown file types. Lastly, hit Ok. Now, you should see filelist.xml listed. Right click on filelist.xml and click properties. Uncheck where it says Read Only and then click OK. Good, now we can edit filelist.xml. Right click filelist.xml again, and click Open with then on Notepad. The file should now be opened in notepad. This is where Windows File Protection looks to see if it needs to protect a file or not. Where it says:

 

%windir%\system.ini

 

add this a line above it:

 

%sytemroot%explorer.exe

 

 

Now, click file -> Save. (NOT Save as)

 

Next click on your start menu-> run and type in "%systemroot%\system32\dllcache" without the quotes. In this DIR, find and delete Explorer.exe. This is a backup copy of Explorer.exe and windows might try and replace this copy with your hacked copy if it isn't deleted. After you delete it, windows will popup a message, just hit cancel then yes.

 

We should now be able to edit Explorer.exe as we wish. Run Resource Hacker (The file you downloaded earlier). In ResHacker click File-> Open and open Explorer.exe. Mine is located in C:\winnt\explorer.exe yours maybe located in C:\windows\explorer.exe. Once you have it open you should see something like this:

 

 

To change the "Start" text on the start button go to: String Table -> 37 -> 1033. To the right, you should see the words "start". You can change this to anything you want. I changed mine to LinuXProX. Next, hit the Compile Script button above. Now, go to String Table -> 38 -> 1033. Again, to the right you should see "Start". Change this to the same thing you changed the other one to, mine says LinuXProX. Next, hit the Compile Script button above. Now, if you just wanted to change the start button text, you can skip down to "Saving".

 

Don't you hate the little icon (image) on the start button? Well, we change it, and it's very easy to do.

In ResHacker, go to Bitmap -> 143 -> 1033. You should see the window that is on the start button to the right. To change it, you Action -> Replace bitmap -> Open with new bitmap. Now you can make your own image, or you can use my image . If you want to make your own, it has to be 25x20 and 16 million colors. Once you found the bitmap you want to use, just click open then click Replace.

 

Lastly, to change the Start Menu border, go to Bitmap -> 167 -> 1033. (This is Windows XP Pro. If you have Home Editon It's Bitmap->166->1033) Click Action -> Replace bitmap -> and where it says Select bitmap to replace: scroll down to 167 or 166 if you have XP Home Editon. Now, click Open file with new bitmap and find the image you want to replace it with, click open, then on Replace.

 

It's best to make your own image on this one, I just edited the default bitmap since I'm not that great with graphics. Maybe someone will make me a cool one, and send to me. *Hint* *Hint* :) If you want to edit the default image, or use it as a template, just right click on the Windows XP Pro/Home image and click copy. Now, open up your favorite graphics program, I have Jasc Paint Shop Pro, and hit CTRL-V. That should paste the image from your clipboard to your graphics program. If you want to make your own, it has to be 21x233 16 million colors. Once your down editing, just save it as a .bmp somewhere on your drive. I saved mine toC:\test.bmp :).

 

 

EDIT Å SÅ SAVER VI ;):w00t:

 

 

Hit CTRL-ALT-DEL and Windows Task Manager should popup. Click on the processes tab and find Explorer.exe, and click it once. Now, hit the end process button at the bottom (Make sure you don't have any other programs open). Your taskbar at the bottom of the screen should disappear. Hold ALT then click tab while holding ALT, then let off the ALT. Keep doing this until Resource Hacker comes in to view. We can now save Explorer.exe because it is not running. Click File-> Save as-> and find Explorer.exe again, mine is located in C:\winnt\. It will ask you if you want to overwrite, just click yes. Now, ALT-TAB back to Windows Task Manager and click on File -> New Task -> in the black type in Explorer.exe, or type in the full path to explorer like: C:\winnt\explorer.exe. If you did everything correctly, you should see your new image and name on the start button, along with the start menu border.

Endret av Redman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

OK!

1. Gå i til C:\Programfiler\MSN Messenger Eller C:\Program Files\MSN Messenger

2. Åpne msgslang.dll i resource hacker

3. Gå inn på String Table -> 44 -> 1044

4. Nå vil du ha noe slikt:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

688, "Du kan ikke sende et nudge til kontakten din, fordi han eller hun bruker en eldre versjon av Messenger som ikke støtter denne funksjonen."

689, "Du kan ikke sende et nudge, fordi innstillingene dine ikke tillater nudger akkurat nå. Hvis du vil tillate nudger, må du klikke Verktøy-menyen og velge Alternativer. Velg Meldinger i ruten til venstre og velg deretter Tillat å sende og motta nudger."

690, "%1 er fremdeles i gang!"

691, "%1 fortsetter å kjøre slik at du kan motta varsler og direktemeldinger når du er pålogget.\n\nKlikk her hvis du ikke vil ha denne påminnelsen igjen."

693, "Adresseboken er ikke tilgjengelig. Prøv igjen senere."

694, "Du kan ikke starte %1 med mer enn én person i en samtale."

695, "Du kan ikke invitere flere personer til denne samtalen når du kjører en aktivitet eller et spill."

696, "Du kan ikke sende en nudge"

697, "Du har sendt en nudge!!"

698, "%1 har sendt deg et nudge!"

699, "Nu&dge"

700, "Klikk her hvis du er en looser og vil plage andre"

701, "Hvis du blokkerer denne personen, kan ikke han/hun ha samtaler med deg eller se påloggingsstatusen din."

702, "Hvis du fjerner blokkeringen av denne personen, kan han/hun ha samtaler med deg og se påloggingsstatusen din."

703, "Du forlater nå denne samtalen. Du vil ikke motta flere direktemeldinger fra denne økten."

}

5. Nå endrer du nudge til faen eller hva du måtte ønske. Du kan også endre "698, "%1 har sendt deg et nudge!" til 698, "%1 har begynt å plage deg!" eller hva du måtte ønske ;) Du kan også endre 700 til tekst som skal komme opp.

 

HAVE A GOOD TIME!

 

Slik er min:

 

Endret av Latterkongen
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Det er et lite program som heter Resource Hacker som hjør at du kan endre på navnet på startmenyen i Windows.

 

http://www.angusj.com/resourcehacker/

 

reshack1ai5.jpg

1033ai1.jpg

stringtabjg9.jpg

 

 

http://www.newgrounds.com/portal/view/349360 <-Video guide

7604164[/snapback]

 

 

Hvor fant du "string table"?

 

 

edit: fikk det til.'

gnialt.

 

noe mere man kan fikse med det programmet?;D

post-123858-1184013296_thumb.jpg

Endret av 1915
Lenke til kommentar
OK!

1. Gå i til C:\Programfiler\MSN Messenger Eller C:\Program Files\MSN Messenger

2. Åpne msgslang.dll i resource hacker

3. Gå inn på String Table -> 44 -> 1044

4. Nå vil du ha noe slikt:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

688,  "Du kan ikke sende et nudge til kontakten din, fordi han eller hun bruker en eldre versjon av Messenger som ikke støtter denne funksjonen."

689,  "Du kan ikke sende et nudge, fordi innstillingene dine ikke tillater nudger akkurat nå. Hvis du vil tillate nudger, må du klikke Verktøy-menyen og velge Alternativer. Velg Meldinger i ruten til venstre og velg deretter Tillat å sende og motta nudger."

690,  "%1 er fremdeles i gang!"

691,  "%1 fortsetter å kjøre slik at du kan motta varsler og direktemeldinger når du er pålogget.\n\nKlikk her hvis du ikke vil ha denne påminnelsen igjen."

693,  "Adresseboken er ikke tilgjengelig. Prøv igjen senere."

694,  "Du kan ikke starte %1 med mer enn én person i en samtale."

695,  "Du kan ikke invitere flere personer til denne samtalen når du kjører en aktivitet eller et spill."

696,  "Du kan ikke sende en nudge"

697,  "Du har sendt en nudge!!"

698,  "%1 har sendt deg et nudge!"

699,  "Nu&dge"

700,  "Klikk her hvis du er en looser og vil plage andre"

701,  "Hvis du blokkerer denne personen, kan ikke han/hun ha samtaler med deg eller se påloggingsstatusen din."

702,  "Hvis du fjerner blokkeringen av denne personen, kan han/hun ha samtaler med deg og se påloggingsstatusen din."

703,  "Du forlater nå denne samtalen. Du vil ikke motta flere direktemeldinger fra denne økten."

}

5. Nå endrer du nudge til faen eller hva du måtte ønske. Du kan også endre "698,  "%1 har sendt deg et nudge!" til 698, "%1 har begynt å plage deg!" eller hva du måtte ønske ;)  Du kan også endre 700 til tekst som skal komme opp.

 

HAVE A GOOD TIME!

 

Slik er min:

 

8074382[/snapback]

finner ikke noe 44> 104 :ermm:

post-123858-1184015102_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+142

Er det bare meg, eller kjøres det en checksum check av explorer.exe når den startes?

 

Jeg traff nemlig på det problemet at da jeg endret "Start" på startknappen til "Mariyo", at explorer.exe ble gjenopprettet på en eller annen måte.

 

Mariyo er 6 tegn.

Start er 5 tegn.

 

Da jeg prøvde å sette startknapp-teksten til Mario, som er 5 tegn, virket det fint.

 

Noen som vet hvordan jeg kommer rundt denne sjekken?

 

Mtp. annen info om denne sjekken, kan jeg si at imapi.exe kjøres hver gang explorer.exe startes. Noen sekunder etterpå drepes prosessen igjen. :hmm:

Lenke til kommentar
HeHe.

 

det som står i første guiden. bare at jeg åpna alle de med tall og ikke bare den med "start" knappen på ^^

 

synes det ble rått jeg :D

9066977[/snapback]

 

Det BLE rått :D

Fant det jeg også, men nå dukker merkelig nok ikke explorer.exe i prosess-lista i oppgavebehandling. Hvor er'n blitt av ? :shrug:

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...