Gå til innhold

Dødsstraff - Hva mener du? (Les første post)


Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?  

721 stemmer

  1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

    • Er for bruk av dødsstraff
      201
    • Er mot bruk av dødsstraff
      474
    • Ingen formening/vet ikke
      46


Anbefalte innlegg

Så viser det seg at amerikanerne, som en del her påstår dikterte henrettelsen av Saddam, faktisk prøvde å få henrettelsen utsatt. (Ref. nyhetene på TV)

7620558[/snapback]

En ser jo forøvrig fra den videoen som er i omløp at Saddam blir hånet og spottet,dette viser jo at dagens makthavere ikke er noe bedre enn den de fjærner,faktisk synker de lavere og gir med dette Saddam heltestatus/martyrstatus akkurat det amrikanerne fryktet mest.

7633991[/snapback]

 

Hva ville du sakt til en person som skulle bli hengt, en person som kanskje hadde utryddet hele landsbyen du kom fra, drept hele familien din og mange av vennene dine?

 

Jeg tror ikke du akkurat hadde sakt, "gud være med deg" og alt det pisset der da...

7634168[/snapback]

 

kanskje ikke, men kunne uannsett holdt kjeft!

7634514[/snapback]

 

Riktig,dette var embetsmenn , eller folk utvalgt av regeringen og da skulle de i det minste hold kjeft, det dummeste de kunne gjøre var jo å spotte mannen og filme dette for så å legge det ut for offentligheten,det eneste de her har bevist er at de selv ikke er det spor bedre enn den de henger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Riktig,dette var embetsmenn , eller folk utvalgt av regeringen og da skulle de i det minste hold kjeft, det dummeste de kunne gjøre var jo å spotte mannen og filme dette for så å legge det ut for offentligheten,det eneste de her har bevist er at de selv ikke er det spor bedre enn den de henger.

7634620[/snapback]

 

Det var politimenn som skrek skjellsordene og det, juristen filmet.

Lenke til kommentar

Hva tjener menneskeheten med at saddam ble hengt? synes selv dødstraff har en dårlig virkning for alle. Steng ham inne i et bur resten av livet, han fortjener ikke mindre.

 

"saddam drepte tusenvis" Var det saddam som drepte dem, eller gav han ordre til andre?

Dødstraffen hans førte ikke til noe positivt. kansje mange millioner mennesker ble glade, men små unger som henger seg? grusomt!

Snart kommer vell hevnen. nok et bombeattentat? tiden vil vise

Lenke til kommentar

Er i mot dødsstraff og mener det ikke er straff for gjerningsperson men straff for de eventuelt etterlatte.

 

Når det gjelder Saddam Hussein endelikt startet nåværende regime der Saddam sluttet, ingen forskjell bare ett regime bekledd med nye personer.

 

Att videofilmen med spotting av Saddam var Iraks regjerings største problem sier sitt, for min del var ikke filmingen problemet men mangel og respekt for en dødsdømt uansett hva han hadde gjort.

 

Konklusjonen min er da att alt fortsatt er ved det gamle.

Lenke til kommentar
"saddam drepte tusenvis" Var det saddam som drepte dem, eller gav han ordre til andre?

Hva er poenget ditt? At Saddam ikke har ansvar med mindre han selv utførte udåden?

 

Dødstraffen hans førte ikke til noe positivt. kansje mange millioner mennesker ble glade, men små unger som henger seg? grusomt!

Dødsstraff er ikke galt fordi små unger henger seg. Det som er galt er at foreldre lar små unger se på slikt.

 

Snart kommer vell hevnen. nok et bombeattentat? tiden vil vise

7649051[/snapback]

Hevnen fra hvem? Bomber sprenges hele tiden.

Lenke til kommentar
Utdypelse på den kommentaren, co2?

7648908[/snapback]

 

Barn som er så dumme at de faktisk henger seg(les; ikke simulerer,) er ikke et stort tap for menneskeheten.

 

Det går ann å skylde på påvirkning, men det er en grense hvor man når idioti.

7655894[/snapback]

 

Dumme? javel.. Du har i hvertfall lite med barn å gjøre...

 

Faen, at går an være sååå tett! Sorry, men måtte bare få det ut..

Endret av Blacki
Lenke til kommentar
Dødstraffen hans førte ikke til noe positivt. kansje mange millioner mennesker ble glade, men små unger som henger seg? grusomt!

Dødsstraff er ikke galt fordi små unger henger seg. Det som er galt er at foreldre lar små unger se på slikt.

7655098[/snapback]

Da tror jeg du undervurderer tilgjengeligheten i dagens informasjonssamfunn. Hengningen befinner seg noen tasteklikk unna på internett og vises på TV i mange land. Tror du virkelig alle foreldre i alle land har tid og ressurser til å holde oppsyn med alle ungene sine 24/7 samtidig som de jobber etc.?

 

 
Snart kommer vell hevnen. nok et bombeattentat? tiden vil vise

7649051[/snapback]

Hevnen fra hvem? Bomber sprenges hele tiden.

7655098[/snapback]

Hevn fra sunnier som har støttet opp om og hatt et godt forhold til Saddam Hussein f.eks. Han har jo nå martyrstatus for mange, i tillegg til statusen som den eneste statslederen i midtøsten som helhjertet opponerte USA og helhjertet støttet palestinerne.

Endret av Tor79
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
neitakk: Jeg tror personlig at darwinismen bør omfatte det mentale også, så når idioter klarer å drepe seg selv, så er det rett og slett bare greit for resten av menneskeheten.

7657690[/snapback]

 

Så hvis du selv kommer i en slik situasjon at den eneste utveien du har oversikt over er selvmord, så er det helt greit...? Sett sånn i forhold til Darwin....eller ikke den vitenskapsmannen, heller den som passer for øyeblikket?

Lenke til kommentar

Nei, ikke legg ord i munnen min nå...

 

sjekk ut darwin-awards...

 

Det jeg sier er at om noen er så idiotiske at de klarer å ta live av seg på en idiotisk måte, så kan man si at verden er bedre uten dem (hvis man er "kynisk).

 

Jeg mener ikke at alle uheldige personer fortjener og dø, men hvis vi skal tenke på artens beste, så tror jeg vi klarer oss bedre uten mange av dem.

 

Og jeg skrev heller ikke nå at jeg synes vi skal være så kyniske alltid. JEG SA HVIS.

Lenke til kommentar
Nei, ikke legg ord i munnen min nå...

 

sjekk ut darwin-awards...

 

Det jeg sier er at om noen er så idiotiske at de klarer å ta live av seg på en idiotisk måte, så kan man si at verden er bedre uten dem (hvis man er "kynisk).

 

Jeg mener ikke at alle uheldige personer fortjener og dø, men hvis vi skal tenke på artens beste, så tror jeg vi klarer oss bedre uten mange av dem.

 

Og jeg skrev heller ikke nå at jeg synes vi skal være så kyniske alltid. JEG SA HVIS.

7659168[/snapback]

 

joda teori eller ikke... Poenge er at det er snakk om ike fult utviklet barn på 9-10 år..

 

Du som er offer for dumhet uten sidestykke her.

Lenke til kommentar

sitert, bra skrevet.

 

Dødsstraffen har igjen reist seg som et brennhett tema etter den skandaløse henrettingen av diktatoren, morderen og, nå, martyren Saddam Hussein. Det er slående hvor grusom og barbarisk straffen fremstår, og eksempelet Hussein bringer det til det ytterste. Henrettelsen av, det mange mener er, en tvers gjennom ond person, er det perfekte eksempelet på dødsstraffens absurditet. For selv denne krigforbryterens klamme aura klarer ikke helt å overskygge det makabre i en fullbyrdet dødsdom. Følelsen man sitter igjen med etter å ha sett hengingen er hjerterå. Det er vanskelig å ha sympati med denne mannen, men magen lyver aldri. Det lille stikket der inne viser, satt opp mot ondskapen i Husseins persona, hvor dyptgripende galt hengingen var.

 

 

 

 

Rent praktisk var utførelsen av hengingen et symptom på de problemer som ligger frem i tiden for Irak som et fungerende samfunn. Den illustrerer hvor dypt inn i statlige institusjoner konfliktlinjene trenger. På det mer universelle plan gav selve skandalen rundt utførelsen en ekstra piff i det brutale og meningsløse som hersker rundt enhver henrettelse. Men blir henrettelsen mindre brutal fordi prosedyrene er klinisk og følelsløst utført? Ville Saddam Hussein blitt mindre av en martyr?

 

 

 

 

Skaden for Irak er allerede gjort. Totalt irreversibel. La oss nå bare håpe det får konsekvenser for verdens syn på dødsstraff, at en henging av en moderne demon kan sjelsette såpass mange som det den allerede har gjort. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...