Gå til innhold

Dødsstraff - Hva mener du? (Les første post)


Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?  

721 stemmer

  1. 1. Hvordan stiller du deg til bruk av dødsstraff?

    • Er for bruk av dødsstraff
      201
    • Er mot bruk av dødsstraff
      474
    • Ingen formening/vet ikke
      46


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dere som er for dødsstraff, kan flytte til USA. Så kan dere leve i et land hvor staten har makt til å ta deres liv.

7613494[/snapback]

 

I USA har hver stat sin egen straffelov. 38 stater har dødsstraff i lovverket. Det at mange uskyldige har blitt henrettet viser at rettsystemet ikke fungerer i USA.

Lenke til kommentar
Man slipper for lett unna med dødstraff. La heller fangen bli dømt for livstid, så kan han få angre på hva han har gjort.

7612784[/snapback]

 

 

Jeg må igjen spørre, hvorfor er vi interesert i at han skal angre? Motivet for straffen bør være å holde han unna samfunnet, og det er alt. Ikke noe hevn eller anger inne i bildet.

7612824[/snapback]

 

I et fengsel eller rettere en strengt bevoktet arbeidsleir så kan slike forbrytere få lov å arbeide for føden resten av livet, de får det de trenger av mat og klær til livets opphold og må yte i form av arbeid, dette er en grei straff og om de angrer eller ei så må de iallefall gi noe tilbake til samfunnet.

Lenke til kommentar
Dere som er for dødsstraff, kan flytte til USA. Så kan dere leve i et land hvor staten har makt til å ta deres liv.

7613494[/snapback]

Hahhahaa, mest patetiske utsagn jeg har hørt hittil dag! :D

7613537[/snapback]

Hva er patetisk med det? Jeg vil ikke leve i et land hvor myndighetene kan holde på slikt. Aldri i livet om jeg skal sette min fot i det hyklerske landet.

Lenke til kommentar
Gjest member-97590

Min mening om henrettellse:

 

Meiner at henrettelse er absolutt undøvendig.

Meiner akkurat det samma som de sier i vatikanstaten:"En forbrytelse, skal ikke straffes med nok en forbrytelse"

Kunne ikkje blitt mer enig.

 

Doke som er for henrettelse:

 

Se for dere dette:

Dere har blitt mistenkt for drap, men vet selv at dere er uskyldige.

Til slutt, finner de ingen andre enn dere som kan vere mistenkt, og setter dere på en celle, og der sitter dere og venter på å bli drept, uskyldig.

Så spør dere selv før dere stemmer, er virkelig henrettelse rett?

Lenke til kommentar
Man slipper for lett unna med dødstraff. La heller fangen bli dømt for livstid, så kan han få angre på hva han har gjort.

7612784[/snapback]

 

 

Jeg må igjen spørre, hvorfor er vi interesert i at han skal angre? Motivet for straffen bør være å holde han unna samfunnet, og det er alt. Ikke noe hevn eller anger inne i bildet.

7612824[/snapback]

 

I et fengsel eller rettere en strengt bevoktet arbeidsleir så kan slike forbrytere få lov å arbeide for føden resten av livet, de får det de trenger av mat og klær til livets opphold og må yte i form av arbeid, dette er en grei straff og om de angrer eller ei så må de iallefall gi noe tilbake til samfunnet.

7613603[/snapback]

De må strengt tatt ikke jobbe da, dessuten koster det utrolig mye mer penger å holde dem i livet.

Hvorfor la dem beholde livet når de strengt tatt ikke fortjener det? Og når det kommer til saddam, så er sjangsene for rømning veldig stor!

 

Neitakk: Høres ut som du mener at vi som er for dødsstraff ikke har noe å gjøre i dette landet. Det var bare veldig patetisk. Og du? Nå må du slutte å være så SINNSYKT politisk korrekt. Jeg har liten tro på at du egentlig er det.

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Hvorfor la dem beholde livet når de strengt tatt ikke fortjener det?

7613627[/snapback]

Å ha retten til å bestemme over andres liv, er i seg selv langt fra god moral. Ingen skal kunne bedømme om en person har rett til å vele eller ikke. Å ta et menneskeliv er ikke bra, samme hvem som gjør det eller hvordan det gjøres.

7613647[/snapback]

Og det er der vi er uenige. Noen mennesker har faktisk ikke noe i denne verdenen å gjøre, om vi skulle strebe etter noenlunde fred her. Noen kan rett og slett ikke være her, å låse dem inne krever for mye ressurser også.

Men for all del, om du mener at de kan ta livet av seg selv, så må de for guds skyld bare gjøre det, men det skjer ikke, så da må noen gjøre den jobben.

Lenke til kommentar

Jeg er glad at 70% av stemmene tilsier at flesteparten har vett i hodet og mener dødstraff er umenneskelig og uetisk.

 

av dere andre 30% så tar nok ihvertfall 20% vett i hodet når man blir eldre.

Men uansett, vi lever i et godt land hvor vi er imot dødstraff. og vi er så og si med i eu som også er imot dette. og vi må prøve å spre god innflytelse også til resten av verden.

Lenke til kommentar
Hva slags meningsterror er det du driver med KRAFortune? Hever deg over andre med slik jævla sosialistpreik..

7613709[/snapback]

Bare venn deg til det. Det er veldig mange brukere her som ikke respekterer andre sin mening, og som er så politisk korrekt at det svir i ryggmargen min!

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Noen mennesker har faktisk ikke noe i denne verdenen å gjøre, om vi skulle strebe etter noenlunde fred her. Noen kan rett og slett ikke være her, å låse dem inne krever for mye ressurser også.

Men for all del, om du mener at de kan ta livet av seg selv, så må de for guds skyld bare gjøre det, men det skjer ikke, så da må noen gjøre den jobben.

7613678[/snapback]

 

Hvem har gitt oss rett til å dømme andre? Om han har rett til og leve eller ikke? Hva blir det neste? At vi avliver de som er handikappet fordi disse krever store ressurser for å holdes i live?

Lenke til kommentar
Hva slags meningsterror er det du driver med KRAFortune? Hever deg over andre med slik jævla sosialistpreik..

7613709[/snapback]

Bare venn deg til det. Det er veldig mange brukere her som ikke respekterer andre sin mening, og som er så politisk korrekt at det svir i ryggmargen min!

7613717[/snapback]

 

de fleste meninger respekterer jeg, men meninger som er rett og slett ekkelt og kvalmende prøver jeg å slå ned.

Lenke til kommentar
Noen mennesker har faktisk ikke noe i denne verdenen å gjøre, om vi skulle strebe etter noenlunde fred her. Noen kan rett og slett ikke være her, å låse dem inne krever for mye ressurser også.

Men for all del, om du mener at de kan ta livet av seg selv, så må de for guds skyld bare gjøre det, men det skjer ikke, så da må noen gjøre den jobben.

7613678[/snapback]

 

Hvem har gitt oss rett til å dømme andre? Om han har rett til og leve eller ikke? Hva blir det neste? At vi avliver de som er handikappet fordi disse krever store ressurser for å holdes i live?

7613728[/snapback]

Hva faen er det med folk å mistolke å vri på ordene til folk egentlig?

Vi har all rett til å si at en person som faen ikke har gjort annet enn dritt i hele sitt liv, drept uskyldige mennesker osvosv ikke har livets rett! Om du faktisk synes dette er galt så skal jeg vri litt på dine ord også.

Du er en Hitler, Saddam og alle andre slags slum som lever (har levd) i verden sympatisør!

 

KRAfortune: Så det er en ekkel tanke at jeg støtter avretting av personer som saddam? Jeg synes heller det er litt ekkelt at folk synes det er greit at de lever. Som om du/dere overser det som har blitt gjort.

Endret av Rasch
Lenke til kommentar
Noen mennesker har faktisk ikke noe i denne verdenen å gjøre, om vi skulle strebe etter noenlunde fred her. Noen kan rett og slett ikke være her, å låse dem inne krever for mye ressurser også.

Men for all del, om du mener at de kan ta livet av seg selv, så må de for guds skyld bare gjøre det, men det skjer ikke, så da må noen gjøre den jobben.

7613678[/snapback]

 

Hvem har gitt oss rett til å dømme andre? Om han har rett til og leve eller ikke? Hva blir det neste? At vi avliver de som er handikappet fordi disse krever store ressurser for å holdes i live?

7613728[/snapback]

Hva faen er det med folk å mistolke å vri på ordene til folk egentlig?

Vi har all rett til å si at en person som faen ikke har gjort annet enn dritt i hele sitt liv, drept uskyldige mennesker osvosv ikke har livets rett! Om du faktisk synes dette er galt så skal jeg vri litt på dine ord også.

Du er en Hitler, Saddam og alle andre slags slum som lever (har levd) i verden sympatisør!

 

KRAfortune: Så det er en ekkel tanke at jeg støtter avretting av personer som saddam? Jeg synes heller det er litt ekkelt at folk synes det er greit at de lever. Som om du/dere overser det som har blitt gjort.

7613750[/snapback]

 

vet ikke med deg. men jeg snakker om henrettelse generelt. så ikke nevn saddam alt for mye. jeg vet han var en grusom mann. men ting blir ikke bedre ved å krabbe ned til samme høyde.

Lenke til kommentar

KRAfortune:

Skjønner hva du mener, men tingen er at jeg mener ikke at dødsstraff skal bli brukt i alle sammenhenger, men det skal brukes når en person faktisk er en ordentlig trussel. Og dem er det nok av. Ikke bare saddam osv.

Når det kommer til dødsstraff pga. utroskap osv (som er et faktum i for.eks Iran), så er det helt på trynet.

Lenke til kommentar
Hva faen er det med folk å mistolke å vri på ordene til folk egentlig?

Vi har all rett til å si at en person som faen ikke har gjort annet enn dritt i hele sitt liv, drept uskyldige mennesker osvosv ikke har livets rett! Om du faktisk synes dette er galt så skal jeg vri litt på dine ord også.

Du er en Hitler, Saddam og alle andre slags slum som lever (har levd) i verden sympatisør!

 

7613750[/snapback]

 

Ok, du nevner Hitler, du nevner Saddam, du kan like godt nevne alle massemorderne opp gjennom historien, men hvor mange prosent utgjør egentlig disse med tanke på antall henrettede? Hva med de som blir uskyldig dømt?

Lenke til kommentar
Hva faen er det med folk å mistolke å vri på ordene til folk egentlig?

Vi har all rett til å si at en person som faen ikke har gjort annet enn dritt i hele sitt liv, drept uskyldige mennesker osvosv ikke har livets rett! Om du faktisk synes dette er galt så skal jeg vri litt på dine ord også.

Du er en Hitler, Saddam og alle andre slags slum som lever (har levd) i verden sympatisør!

 

7613750[/snapback]

 

Ok, du nevner Hitler, du nevner Saddam, du kan like godt nevne alle massemorderne opp gjennom historien, men hvor mange prosent utgjør egentlig disse med tanke på antall henrettede? Hva med de som blir uskyldig dømt?

7613806[/snapback]

Les mitt forrige innlegg.. Eller for deg så kan jeg gjenta det, litt klarere.

Dødsstraff er noe jeg er for. Men bare i ekstreme tilfeller. Når det kommer til bruken av dødsstraff idag er det alt for mye brukt, og ja, uskyldige dør. Dette betyr ikke for meg at jeg synes at dødsstraff er et utelukket middel, men det bør bli brukt mindre.

 

Macbreflabb: Ikke gjør dødsstraff til en machogreie. Det blir for teit.

Endret av Rasch
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...