Gå til innhold

Diskusjon rundt black metal/annen musikk


Ustedalen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Satanismen slik media fremstiller den er ikke representativ for størstedelen av satanisme.

 

Btw, sjekk artikkelen her. Litt mer dårlig PR for svart metall

 

"Hun forteller at balltre særlig knyttes til nynazistiske grupper og black metal-grupper, som har balltre med pigger på enden."

 

Knis

7606409[/snapback]

 

Det stemmer det ja, meg og alle mine kompiser og bekjente som hører på black-metal eier alle hvertfall et balltre med pigger i enden.

Lenke til kommentar
Black-metal og punk har alltid vært to sjangre som er styrt av budskapet, forandrer man det er det ikke noen av de sjangrene.

7605574[/snapback]

So? Det er like fullt helt vanlig musikk. At man må stå for budskapet i tekstene for å høre på den, er tidenes latterligste uttalelse.

 

Tviler på at mange av BM-bandene du hører på, faktisk står 100% for dette selv.

Lenke til kommentar
Dette er vel mest Lavey sin satanisme. Uten at jeg vet, så tror jeg det er den mest utbredte.

 

Satanisme kan være ganske komplisert, det krever sin konsentrasjon og gransking.

7606813[/snapback]

LaVey er en tølper av dimensjoner. Veldig få Black Metal band som jeg vet om støtter seg til, eller i det hele tatt liker, LaVey sin form for Satanisme.

Lenke til kommentar
Dette er vel mest Lavey sin satanisme. Uten at jeg vet, så tror jeg det er den mest utbredte.

 

Satanisme kan være ganske komplisert, det krever sin konsentrasjon og gransking.

7606813[/snapback]

LaVey er en tølper av dimensjoner. Veldig få Black Metal band som jeg vet om støtter seg til, eller i det hele tatt liker, LaVey sin form for Satanisme.

7612127[/snapback]

 

Sånn jeg har forstått det og..

Lenke til kommentar

Det er jo LaVey-satanismen som er den "ekte" og mest utbredte satanismen. Det finnes mange typer satanisme, det de fleste black metal band synger om er egentlig bare eventyr-satanisme.

 

Noen som vet om noen band som synger om "ordentlig" satanisme? I farten kommer jeg ikke på noen, eller jo, Ihsahn's solo-tekster, og noen Emperor-tekster har helt klart paralleller.

Lenke til kommentar
Det er jo LaVey-satanismen som er den "ekte" og mest utbredte satanismen. Det finnes mange typer satanisme, det de fleste black metal band synger om er egentlig bare eventyr-satanisme.

 

Noen som vet om noen band som synger om "ordentlig" satanisme? I farten kommer jeg ikke på noen, eller jo, Ihsahn's solo-tekster, og noen Emperor-tekster har helt klart paralleller.

7613009[/snapback]

 

Deathspell Omega og Gorgoroth?

 

Edit: Og noe Marduk

Endret av Torpern
Lenke til kommentar
Black-metal og punk har alltid vært to sjangre som er styrt av budskapet, forandrer man det er det ikke noen av de sjangrene.

7605574[/snapback]

So? Det er like fullt helt vanlig musikk. At man må stå for budskapet i tekstene for å høre på den, er tidenes latterligste uttalelse.

 

Tviler på at mange av BM-bandene du hører på, faktisk står 100% for dette selv.

7611357[/snapback]

 

Det er forsatt en musikksjanger som er styrt av tekstene og budskapet bak det. Jeg sa aldri at man må kunne stå 100 % for det, men jeg mener at det blir feil å være 100% imot det også :)

Lenke til kommentar
Black-metal og punk har alltid vært to sjangre som er styrt av budskapet, forandrer man det er det ikke noen av de sjangrene.

7605574[/snapback]

So? Det er like fullt helt vanlig musikk. At man må stå for budskapet i tekstene for å høre på den, er tidenes latterligste uttalelse.

 

Tviler på at mange av BM-bandene du hører på, faktisk står 100% for dette selv.

7611357[/snapback]

 

Det er forsatt en musikksjanger som er styrt av tekstene og budskapet bak det. Jeg sa aldri at man må kunne stå 100 % for det, men jeg mener at det blir feil å være 100% imot det også :)

7613231[/snapback]

 

Black-metal er en pakke, og jeg mener at man enten skal ta hele pakken eller la vær.

 

:ermm:

Lenke til kommentar
Ja, hva mener du? (Er det virkelig noen her som tror at jeg mener at folk skal stå for absolutt alle black metal tekster som noengang er skrevet?)

7613281[/snapback]

 

Næ, men du går litt fram og tilbake når du poster, så det er vanskelig å skjønne helt hva du mener :p

 

Syns det er mer viktig at bandet som gir ut sangene burde stå for det som er i tekstene :)

Lenke til kommentar
Det er jo LaVey-satanismen som er den "ekte" og mest utbredte satanismen. Det finnes mange typer satanisme, det de fleste black metal band synger om er egentlig bare eventyr-satanisme.

 

Noen som vet om noen band som synger om "ordentlig" satanisme? I farten kommer jeg ikke på noen, eller jo, Ihsahn's solo-tekster, og noen Emperor-tekster har helt klart paralleller.

7613009[/snapback]

 

Deathspell Omega og Gorgoroth?

 

Edit: Og noe Marduk

7613227[/snapback]

Gorgoroth har slik jeg har forstått det lite til overs for LaVey satanismen, men en av dem er seriøs i sin satanisme, og Gaahl påstår gjerne å være seriøs satanist selvom han er vel litt mer på Nietzche-kjøret.

Lenke til kommentar
Jeg synes Gorgoroth drikker for mye blod.

Klem

7614478[/snapback]

Gaahl, som ble beskyldt for blodrikkingen, er visstnok livredd for bakterier. Hele episoden kan vist forklares på en enkel måte:

 

Nabokrangel mellom striler. De hadde visst kranglet i mange år, slik striler har for vane med å gjøre. Blodrikkedelen er bare tull.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...