Gå til innhold

Hjelp til sunt kosthold..


Anbefalte innlegg

Hei.. jeg er en gutt på 17 år, 180 og veier 74 kilo.

 

Jeg vil som alle andre få sixpacken fram. Altså jeg må få ned fettprosenten. Jeg har ikke så veldig mye fett på kroppen, men det er såpass at det akkurat dekker magemusklene.

 

Jeg lurer på om noen som kunne lage eller finne et bra kosthold til meg som senker fettprosenten.

 

Jeg vil ikke ta proteiner ol. fordi jeg får veldig mye kviser av det og har en del fra før av.

 

Trener ca 6 dager i uken på trenings studio.

 

Takk for all hjelp Crimar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er 6-Pack du vil ha så har det egentlig bare å si på Fett Prosenten din, prøv deg på Gerilja Kardio(ser ut som selvmords trening men ok...)

 

jeg vil anta at å trene 3 dager i uka er nok. Mandag - Onsdag - Fredag eller Tirsdag - Torsdag - Lørdag

 

for å få en hvile dag eetter hver trenings økt...

 

jeg vil også anta at du kan legge inn litt styrke trening rundt Gerilja Kardio hvis du vil.(samme dag)

Lenke til kommentar

Det har ikke så mye å si hva du spiser, men hvor mye du spiser av det.

Ta en "gjennomsnittsdag" der du noterer ned hva du spiser og tenk over visse ting du ser ikke stemmer. For å senke fettprosenten er det viktig at du spiser mindre enn du forbruker (men ikke for lite; da vil du sulte kroppen), holder et stabilt blodsukkernivå (fremmer nedbrytningen av lagrene), og du bør også fokusere på å beholde en naturlig tilgang av næringsstoffer. Prøv å holde deg strikt, men husk at om du skeiver ut en gang så har ingen skade skjedd; bare kom deg tilbake til det "gode spor".

Du kan trene så ofte du føler for det spør du meg, selv trener jeg noe hver dag, MEN sørg for å få hvile, ikke tren det samme hver dag.

Legger du inn et par xtra kardioøkter, hvor du spiser deg litt ned i forkant (dvs. 2-3 timer uten mat før kardioøkten, evt. før frokost), så vil du nok også merke resultatene fortere. Dessuten hjelper de gamle gode triksene, sykle og gå, ikke buss og bil fks. godt også.

Ellers vil jeg anbefale deg å få i deg masse (ordet "masse"" er relativt) sunne fettsyrer (nøtter, fet fisk etc.) fordi dette, "ulogisk nok", hjelper deg med å nå resultatene fortere.

 

ps. Jeg skriver garantert litt dårlig norsk, men dette er fordi jeg har vært i utlandet og ikke fått brukt norsken på en stund... Du får ha meg unnskyldt ;)

 

DNA:Å stemple noen for "dum" uten grunn sier mer om en selv, dessuten, med forladelse, så antar jeg, og de aller fleste, at en praktiserende lege har et generelt høyere kunnskapsnivå enn en 15 år gammel bærumsgutt; så oppfør deg høfligere er du snill.

Alles kropp er forskjellig og huden reagerer veldig lett på endringer og ergo på visse preparater; Når det gjelder proteinpulver kan det hele løses ved å gå over til et annet pulver (fks. fra soya til egg basert preparat).

 

 

 

For alle: Spam vil bli slettet.

Lenke til kommentar

Kanskje litt dumt å si at legen er dum, men er så lei av at alle skal skylde på kosttilskuddet når det skjer noe som f.eks å få kviser.

 

Tenk deg at Mr.X akurat har startet å trene, han kjøper seg en 3kg proteinpulverboks og etter noen mnd har han fått ganske mange kviser. Hva skylder han på?

Lenke til kommentar

Gjør noe slikt?

 

0700-0730 frokost: Havregryn + proteinshake

1000: proteinshake

11.30 lunch: kylling, ris, salat

1400: proteinshake

1600 middag: kylling, ris, salat

1700 trening: protein + druesukker + BCAA

1900 post workout meal: kylling, ris, salat

2200 kveldsmat: proteinshake, evt. kesam og cottagecheese

 

En dag i uken får du spise hva du vil, men dette betyr ikke at du skal spise noe godteri, brus eller noe sånt. Dra ut å spis f.eks.

 

Ikke bruk noe særlig saus, mye fett, så lag heller sausen selv.

 

Cardio etter trening, da med intervalltrening.

Lenke til kommentar
Gjør noe slikt?

 

0700-0730 frokost: Havregryn + proteinshake

1000: proteinshake

11.30 lunch: kylling, ris, salat

1400: proteinshake

1600 middag: kylling, ris, salat

1700 trening: protein + druesukker + BCAA

1900 post workout meal: kylling, ris, salat

2200 kveldsmat: proteinshake, evt. kesam og cottagecheese

 

En dag i uken får du spise hva du vil, men dette betyr ikke at du skal spise noe godteri, brus eller noe sånt. Dra ut å spis f.eks.

 

Ikke bruk noe særlig saus, mye fett, så lag heller sausen selv.

 

Cardio etter trening, da med intervalltrening.

7612657[/snapback]

 

Null poeng for variasjon - urealistiskt at en forholdsvis normal 17-åring skal gidde å spise så ensforming. Dessuten så er det etter min mening alt for mye proteiner, men nå må det sies at jeg tilhører leiren som mener at man bør få i seg ~2g proteiner pr kg kroppsvekt.

Lenke til kommentar
Gjør noe slikt?

 

0700-0730 frokost: Havregryn + proteinshake

1000: proteinshake

11.30 lunch: kylling, ris, salat

1400: proteinshake

1600 middag: kylling, ris, salat

1700 trening: protein + druesukker + BCAA

1900 post workout meal: kylling, ris, salat

2200 kveldsmat: proteinshake, evt. kesam og cottagecheese

 

En dag i uken får du spise hva du vil, men dette betyr ikke at du skal spise noe godteri, brus eller noe sånt. Dra ut å spis f.eks.

 

Ikke bruk noe særlig saus, mye fett, så lag heller sausen selv.

 

Cardio etter trening, da med intervalltrening.

7612657[/snapback]

Proteinshake, proteinshake, proteinshake og atter proteinshake. NEI og NEI.

Gutten skal da ikke bare spise/drikke kunstig. 1-2 shakes om dagen holder fint.

Lenke til kommentar
Det du ( Remerser) nevner med å ikke spise før en slik kardioøkt, er dette for at du forbrenner fett på kroppen og ikke maten du eventuelt nettopp har spist da?

7610293[/snapback]

Delvis, men ikke nødvendigvis. Er det er det lave blodsukkeret nivået som er gull verdt. Dette øker fettmobiliseringen i kroppen.

 

Under kortere "harde" økter så forbrennes fettet etter intervalltreningen, siden det meste av energien uansett hentes fra kroppens glykogenreserver; fettforbrenningen kommer kun når nivåene av adrenalin og noradrenalin er blitt stabilisert.

Under lengre, "moderate", økter så forbrennes først og fremst fettet som allerede er i omløp. Øker du intensiteten så øker også forbrenningen, men det finnes uansett en begrensing som bestemmer hvor mye kroppen klarer å mobilisere av fett.

 

viranth: Kostholdsplan eller pining? Uansett: VARIER kostholdet - det er spesielt viktig når du setter kroppen på diett at den får det den trenger for å fungere normalt!! Uansett: Kutt ut proteinshakene som ikke er knyttet til treningen og druesukkeret spør du meg. Iogmed at middagen kun er en time før treningen så antar jeg også at du ikke spiser før treningen...?

 

DNA: Etter noen mnd? Du ville nok merke det etter noen uker. Og da kan man generelt skylde på kosttilskuddet, med mindre man har spist noe "uvanlig"; eller andre matvarer som inneholder E-stoffer eller annet av sporstoffer du kan ha reagert på (mange har hud-relaterte E-problem).

For å gjøre en lang historie kort: Kosttilskudd, særlig i store mengder, har ofte bieffekter og huden din er et fint varselskilt. Med rød ramme siden det er jul og greier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...