Gå til innhold

Et *såkalt* tycoon spill


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Etter noen år, når busser og tog må byttes ut... Det blir ikke mer action enn det!

7595876[/snapback]

Haha, klassiker. Eller når man plutselig oppdager flaskehalser i trafikken og må jevne hele nabolag til jorda til fordel for fremskrittet.

 

Et av de spillene jeg har kost meg mest med oppetter årene. Har det ikke kommet en slags remake av det spillet? (ikke vært den største spillnerden det siste året)

Lenke til kommentar
Transport Tycoon er tingen for deg! Etter noen år, når busser og tog må byttes ut... Det blir ikke mer action enn det!

 

Må kjøres i DOSbox

7595876[/snapback]

Trenger ikke kjøre transport tycoon i dosbox, bare laste ned OpenTTD patchen.. er også en del forbedringer i den.. men det er transport tycoon delux, ligger gratis på nette

 

 

Her er en råd med litt info om OpenTTD: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...495&hl=+OpenTTD

Lenke til kommentar
theme hospital, er alltid gøy å kurere nye sykdommer som inflated head. Men er litt gammel det og, men er en haug theme ett eller annet spill og.

7598184[/snapback]

Absolutt. :)

 

En spillserie som ikke helt faller under tycoon-kategorien, men du alikevel burde sjekke ut er Caesar/Pharaoh and Cleopatra-serien. Handler for det meste om byplanlegging. Sim City-serien er jo også et must. :)

Lenke til kommentar
Haha, klassiker. Eller når man plutselig oppdager flaskehalser i trafikken og må jevne hele nabolag til jorda til fordel for fremskrittet.

 

Et av de spillene jeg har kost meg mest med oppetter årene. Har det ikke kommet en slags remake av det spillet? (ikke vært den største spillnerden det siste året)

7598151[/snapback]

 

 

Hah, det husker jeg godt. Det dumme var at jeg skjønte tidlig at man bare kunne kjøpe opp 75% av konkurrentene tidlig i spillet - slappe godt av - for så å kjøpe de resterende 25% når de har blitt store og mektige :)

 

Men det jeg egentlig skulle si, kom det ikke en slags "remake" eller noen form for åndelig oppfølger til TT for ikke så lenge siden?

Lenke til kommentar
Transport Tycoon er tingen for deg! Etter noen år, når busser og tog må byttes ut... Det blir ikke mer action enn det!

 

Må kjøres i DOSbox

7595876[/snapback]

Trenger ikke kjøre transport tycoon i dosbox, bare laste ned OpenTTD patchen.. er også en del forbedringer i den.. men det er transport tycoon delux, ligger gratis på nette

 

 

Her er en råd med litt info om OpenTTD: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...495&hl=+OpenTTD

7598163[/snapback]

 

 

Joda, det er en ny, mer windows-xp vennlig versjon ute. Men jeg har testet den ut, og synes absolutt litt av sjarmen fra det gode gamle TT eller TTD er borte! Noen nye litt unødvendige funksjoner etc.

Men absolutt et godt spill hvis du vil ha en utfordring :)

Lenke til kommentar

@trådstarter:

 

Du kan jo prøve Simutrans. Det er et freeware spill. Ulempen med spillet er at det fortsatt er i beta, og det er preget av en del bugs. Men de aller verste er luket ut i siste versjon. Spillet minner veldig om Transport Tycoon, men det er en del ting som er lagt til, som f.eks. du kan selge strøm, også er det flere muligheter med tog (skinne valg, lokmotiv, vogner osv.). Du finner det her (siste stabile versjon) og her (mulig den er ustabil)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...