-Shark- Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 hei, Lastet ned Ubuntu, brente med nero, image på en cd plate. Booter opp, kommer masse ting, hvit skrift Så står det usb bla bla sucsees. No ntfs found, står blant annet der. Men så stopper det ved at det står: Dr Dos a:\ Og slik har den stått i 10min nå. Hva har jeg gjort gærent? Specs er i profilen(serveren) Harddisken som det innstalleres på har vært en lagrings harddisk for windows tidligere, helt til det kræsjet(Os disken det var noe gærent med) Må det gjøres noe med denne? Hjelp trengs hurtig, takk
Thlom Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Høres ut som om du bare har brent ut iso-fila. Du må brenne imaget, ikke selve iso-fila. Disc->burn image eller noe lignende i Nero om jeg ikke husker heilt feil.
-Shark- Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 altså jeg har 2 alternativer i Nero, Brenn image eller lag oppstartcd. Jeg valgte brenn image. Prøvde nå å brenne ut Debian med lag oppstartscd, den misslykkes. Hva gjør jeg gærent? Skal jeg legge opp bilder så dere kan se? Eller hadde dere giddet det, for jeg gidder ikke kaste bort flere cder på feilbrenning. Takk
-Shark- Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Der er førtst mappen til venstre, så innholdet. Dette skal brennes som image alt sammen?
wil Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Hei. Hvis han bare hadde brent den ut som vanlig fil (altså ikke ISO), ville han ikke kunne boota cd`en i det hele tatt. Da ville den gått direkte til det OSet som allerede er på maskina. Så jeg vil tro at det er noe galt med CD`en.
-Shark- Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Hei. Hvis han bare hadde brent den ut som vanlig fil (altså ikke ISO), ville han ikke kunne boota cd`en i det hele tatt. Da ville den gått direkte til det OSet som allerede er på maskina. Så jeg vil tro at det er noe galt med CD`en. 7581389[/snapback] Ja det er nok det.. Er det noen komandoer som skal skrives inn under innstallasjon. Jeg trenger hjelp kjapt, for jeg vill få gjort det før jeg skal dra til kino(kl 8). Takk for kjapp hjelp.
wil Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Hehe. Da tror jeg ikke du rekker det , for jeg tror nok du bør laste ned hele fila på nytt igjen , det er iallefall noe jeg ville gjort.
-Shark- Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Hehe. Da tror jeg ikke du rekker det , for jeg tror nok du bør laste ned hele fila på nytt igjen , det er iallefall noe jeg ville gjort. 7581526[/snapback] Har du en link til den jeg burde laste ned? Jeg lasta ned 6.10 tror jeg. Ubuntu. Det bilde lenger opp var av Debian.
-Shark- Skrevet 26. desember 2006 Forfatter Skrevet 26. desember 2006 Her er det veldig mange, men hvem skal jeg velge? For specs, se profil(server). Takk
PHPdude Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 http://no.releases.ubuntu.com/edgy/ubuntu-...esktop-i386.iso Vis det var bevisst at du ikke vil ha nyeste versjon så kan du er 6.06 her: http://se.releases.ubuntu.com/6.06/ubuntu-...esktop-i386.iso
kommers Skrevet 26. desember 2006 Skrevet 26. desember 2006 Ikke glem at du må sørge for at DVD-/CD-ROM har høyere prioritet enn IDE-/SATA-harddisk i BIOS sin bootrekkefølge! (Kanskje CDen din er brent riktig likevel?)
wil Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Da må jeg bare få spørre deg kommers: Du kunne ikke tenkt over at det går for det samme da? Same shit om CD/DVD rom står som først eller ikke, hvis det ikke er noe OS på maskina fra før av så skal den automatisk boote fra cd uannsett. Hvis det er slik at den hvite teksten kommer og den kommer til sjekking av Ram før Ubuntu Installasjonen så er den riktig brent. Jeg holder en knapp på å laste ned fila på nytt.
-Shark- Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Skrevet 27. desember 2006 http://no.releases.ubuntu.com/edgy/ubuntu-...esktop-i386.iso Vis det var bevisst at du ikke vil ha nyeste versjon så kan du er 6.06 her: http://se.releases.ubuntu.com/6.06/ubuntu-...esktop-i386.iso 7581934[/snapback] Den øverste er den jeg brente på CD. Noen som hadde giddet å brenne en for meg å sende som brev( jeg betaler frakta), det koster ikke mere en 20,- om den blir sendt med frimerker. Someone`? Er ikke helt sikker på om den er brent rikitg. Noen som kan ta eventuelt screen shoot for screen shot? Dvd rommen er satt som første boot, og hd 0 som second boot. Any Ide?
kommers Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Okay, da ser det ut til at du har bootrekkefølgen i orden. Det var bare en idé... :-)
-Shark- Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Skrevet 27. desember 2006 Okay, da ser det ut til at du har bootrekkefølgen i orden. Det var bare en idé... :-) 7585903[/snapback] Flere forslag?
-Shark- Skrevet 27. desember 2006 Forfatter Skrevet 27. desember 2006 Nå tror jeg det funket, skal bare få en skjerm som ikke kutter ut når linux bilde kom opp.
kommers Skrevet 27. desember 2006 Skrevet 27. desember 2006 Sjekket md5-summen på .iso-fila du brant? (Om du ikke skjønner hva jeg mener: motivasjon og bruksanvisning her)
-Shark- Skrevet 29. desember 2006 Forfatter Skrevet 29. desember 2006 Jeg satt inn cden. Fikk opp, innstaller ubuntu nå, og mange andre alternativer. Jeg valgte innstaller ubuntu nå. Tok litt tid, måtte konfigurere tastatur språk etc. Så tilsutt kom jeg inn i linux. På bakrunnsbilde var det innstallasjons ikon, trykka der, skulle partisjonere. Men så kommer greia, begge harddiskene tok kvelden her om dagen, da jeg tok svenske knappen fordi pcen hang seg noe grasalt. Så prøvde jeg å sette inn en 320 S-ata disk seagate 16mb. Denne oppdaget ikke bios, så fikk ikke innstallert det der heller. Og jeg har ikke slik diskett til å hjelpe med S-ata drivere. Er 2 stk S-ata kontakter på HK. Det med at jeg kom inn i Ubuntu uten HDD, er det det som kalles live cd?
DanielL Skrevet 29. desember 2006 Skrevet 29. desember 2006 Jepps. Live-cd vil si at kjernen av Ubuntu ligger på platen. Utrolig å lese hvor mye surr du har fått til at å prøve en Ubuntu installering
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå