Gå til innhold

Nvidia 8800gts+prosjektor virker ikke. LØST!:D


l0hre

Anbefalte innlegg

Har koblet prosjektoren til mitt 8800gts kort med tilhørende utstyr. Bruker kopositt kabler i mellom. Men i Nvidiakontrollpanelet så finner maskinen min bare hovedskjermen som er koblet til og ikke prosjektoren. Jeg har og lastet ned TvTool for å se om det hjalp,men det hadde ingen effekt.

Så jeg lurte på om noen har vært borti samme problem eller har en løsning på dette.

 

På forhånd takk for svar.

Endret av l0hre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har nyeste drivere ja.poenget her er jo at jeg må bruke disse kablene og det må jo virke, koster jo skjorta det kortet så forventer valuta for pengene.

 

har en BenQ PE7700 HD prosjektor. har ikke lang nok hdmi kablen til å komme frem til selve prosjektoren,så derfor går jeg med komponent kabler inn i Denon forsterkeren. Men føler mer det er et software problem enn kabelproblem.

Lenke til kommentar

Beklager å måtte si det, men med kompositt får du ikke valuta for pengene verken når det gjelder skjermkort eller projektor. Dette koster til sammen 20 lapper (rundt regnet), eller hva? Er det ikke dumt å bruke en kabel til 40 kr som drar bildet ned i søla når utstyret har potensiale til å vise nydelige bilder fra PC?

Lenke til kommentar
har nyeste drivere ja.poenget her er jo at jeg må bruke disse kablene og det må jo virke, koster jo skjorta det kortet så forventer valuta for pengene.

 

har en BenQ PE7700 HD prosjektor. har ikke lang nok hdmi kablen til å komme frem til selve prosjektoren,så derfor går jeg med komponent kabler inn i Denon forsterkeren. Men føler mer det er  et software problem enn kabelproblem.

7577113[/snapback]

 

Har et 7600gt og en benq7800 PJ. Har koblet til med DVI og det fungerer bra. Har også komponent ut ifra skjermkortet som jeg kunne ha benyttet, men denne inng. er opptatt på prosjektoren. Kan ikke huske at det var noen kompositt utgang på skjermkortet mitt. Bruker du s-video ut ifra skjermkortet? Husk ar kompositt og komponent ikke går om hverandre, vet du sikkert men bare nevner det. Vil anbefale deg å kjøre en noname, 10m komponent kabel, istedenfor s-video. Kjøpte nettopp en 10m dvi til undert 500,- Fungerer utmerket.

 

Du skriver at du kjører komponent inn til din Denon receiver. Det er veldig få, muligens ingen, receivere som klarer å konvertere fra komponent inn til kompositt ut. Vil anbefale deg å koble direkte mellom skjermkortet og prosjektoren.

 

Dersom du må innom receiveren må du huske å kjøre samme type signal hele veien.

 

Lykke til :thumbup:

Lenke til kommentar
har nyeste drivere ja.poenget her er jo at jeg må bruke disse kablene og det må jo virke, koster jo skjorta det kortet så forventer valuta for pengene.

 

har en BenQ PE7700 HD prosjektor. har ikke lang nok hdmi kablen til å komme frem til selve prosjektoren,så derfor går jeg med komponent kabler inn i Denon forsterkeren. Men føler mer det er  et software problem enn kabelproblem.

7577113[/snapback]

 

Har et 7600gt og en benq7800 PJ. Har koblet til med DVI og det fungerer bra. Har også komponent ut ifra skjermkortet som jeg kunne ha benyttet, men denne inng. er opptatt på prosjektoren. Kan ikke huske at det var noen kompositt utgang på skjermkortet mitt. Bruker du s-video ut ifra skjermkortet? Husk ar kompositt og komponent ikke går om hverandre, vet du sikkert men bare nevner det. Vil anbefale deg å kjøre en noname, 10m komponent kabel, istedenfor s-video. Kjøpte nettopp en 10m dvi til undert 500,- Fungerer utmerket.

 

Du skriver at du kjører komponent inn til din Denon receiver. Det er veldig få, muligens ingen, receivere som klarer å konvertere fra komponent inn til kompositt ut. Vil anbefale deg å koble direkte mellom skjermkortet og prosjektoren.

 

Dersom du må innom receiveren må du huske å kjøre samme type signal hele veien.

 

Lykke til :thumbup:

7577319[/snapback]

 

Vet ikke forskjell på kopositt og komponent i farten. Ut i fra skjermkortet bruker jeg en liten kablem med 9 pinner i den enne enden som går inn i skjermkortet i den andre enden så er uttak for en blå,en rød og en grønn kabel. Inn på reciverene er da og det.Fra dvdspilleren er det og de samme kablene. Og fra reciveren til prosjektoren er det og slike kabler,så alt er likt.Men det som egentlig er problemet nå er at jeg ikke får opp noen ting om at jeg har koblet prosjektoren til dataen.Det står at kun analg skjerm er koblet til kortet.

Lenke til kommentar
har nyeste drivere ja.poenget her er jo at jeg må bruke disse kablene og det må jo virke, koster jo skjorta det kortet så forventer valuta for pengene.

 

har en BenQ PE7700 HD prosjektor. har ikke lang nok hdmi kablen til å komme frem til selve prosjektoren,så derfor går jeg med komponent kabler inn i Denon forsterkeren. Men føler mer det er  et software problem enn kabelproblem.

7577113[/snapback]

 

Har et 7600gt og en benq7800 PJ. Har koblet til med DVI og det fungerer bra. Har også komponent ut ifra skjermkortet som jeg kunne ha benyttet, men denne inng. er opptatt på prosjektoren. Kan ikke huske at det var noen kompositt utgang på skjermkortet mitt. Bruker du s-video ut ifra skjermkortet? Husk ar kompositt og komponent ikke går om hverandre, vet du sikkert men bare nevner det. Vil anbefale deg å kjøre en noname, 10m komponent kabel, istedenfor s-video. Kjøpte nettopp en 10m dvi til undert 500,- Fungerer utmerket.

 

Du skriver at du kjører komponent inn til din Denon receiver. Det er veldig få, muligens ingen, receivere som klarer å konvertere fra komponent inn til kompositt ut. Vil anbefale deg å koble direkte mellom skjermkortet og prosjektoren.

 

Dersom du må innom receiveren må du huske å kjøre samme type signal hele veien.

 

Lykke til :thumbup:

7577319[/snapback]

 

http://avforum.no/forum/digitale-projektor...ght=benq+pe7700

Lenke til kommentar

Kompositt er det samme som det mange kaller for scart/rgb. Altså gul/rød/hvit. Komponent som du skriver blå/rød/grønn.

 

Så lenge du kjører komponent hele veien skulle det ikke være noe problem.

 

Så lenge alt er kobler via receiveren vil du ikke få noen info på lerretet om at pc`n er koblet til.

 

Hvilken tilkobling har du benyttet på prosjektoren. Det var nemlig litt ulogisk for meg da jeg skulle koble til komponent kabelen fra dvd`n til PJ. Måtte benytte de medfølgende bnc overgangene for å få bilde.

Lenke til kommentar

Enkelt og greit: Best resultat fra PC får du med HDMI. D-sub->RGBHV kommer på en god andreplass, og en slik kabel er sikkert rimeligere. Og husk riktig oppløsning. Jeg har hatt 7700 selv, og det er en god projektor som fortjener en god kilde. :)

 

Edit: Hvis du bruker komponent er det nok ok. Vet du om du får 1:1 pixelmapping nå? Kjører du 1280*720? Edit2: Det gjør du jo selvsagt ikke når du ikke har bilde. :blush:

 

Kompositt er det samme som det mange kaller for scart/rgb. Altså gul/rød/hvit.

Scart er en kabelstandard som støtter både kompositt, s-video og RGB. RGB er det beste alternativet, og har ikke noe med kompositt å gjøre. Kompositt er som regel 1xRCA (kan også være BNC). Den hvite og røde kabelen er lyden, og har ikke noe direkte med videokablene å gjøre.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Enkelt og greit: Best resultat fra PC får du med HDMI. D-sub->RGBHV kommer på en god andreplass, og en slik kabel er sikkert rimeligere. Og husk riktig oppløsning. Jeg har hatt 7700 selv, og det er en god projektor som fortjener en god kilde. :)

 

Edit: Hvis du bruker komponent er det nok ok. Vet du om du får 1:1 pixelmapping nå? Kjører du 1280*720? Edit2: Det gjør du jo selvsagt ikke når du ikke har bilde. :blush:

 

Kompositt er det samme som det mange kaller for scart/rgb. Altså gul/rød/hvit.

Scart er en kabelstandard som støtter både kompositt, s-video og RGB. RGB er det beste alternativet, og har ikke noe med kompositt å gjøre. Kompositt er som regel 1xRCA (kan også være BNC). Den hvite og røde kabelen er lyden, og har ikke noe direkte med videokablene å gjøre.

7577479[/snapback]

 

Ok.... :D

Lenke til kommentar
Jeg har ikke prøvd 720p fra PC via RCA, men har kjørt 720p fra Xbox. Det har imidlertid vært snakk om at kun BNC-inngangene støtter progressive signaler, slik det var på tidligere modeller (sikkert slik på 7800?), men jeg har altså kjørt progressivt via RCA.

7577541[/snapback]

 

Ja det stemmer at jeg kjører progressive signaler via komponent ut fra dvd til bnc inn på prosjektor. Mulig at komponent inngangen på prosjektoren kan benyttes dersom man kjører interlaced, det vet jeg ikke.

 

Hvilken spiller mener du er den optimale å benytte dersom man velger å kjøre film ifra pc til PJ?

Lenke til kommentar

Kan tilføye at alt virker nå. Kjører komponent på alt, og det virker utmerket. Kjører 720p til porsjektoren. Kan og si at reciveren har fantastidk mange innganger å jeg bruker ingen overganger fra dvdspilleren. Den og bruker komponent og dlink til lyd.

Men igjen takk for alle svar :D

Lenke til kommentar
Kan tilføye at alt virker nå. Kjører komponent på alt, og det virker utmerket. Kjører 720p til porsjektoren. Kan og si at reciveren har fantastidk mange innganger å jeg bruker ingen overganger fra dvdspilleren. Den og bruker komponent og dlink til lyd.

Men igjen takk for alle svar :D

7578133[/snapback]

 

Bra :thumbup:

Hva var grunnen til at du ikke fikk frem bilde til prosjektoren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...