Gå til innhold

Kan ikke koble til venner på Xbox Live


Pazleet

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et problem med xbox live, jeg kan nemlig ikke spille med vennene mine. "Friends-tabben", altså. Quick match i feks. GeOW funker fint, men hvis jeg blir invitert av en venn får jeg alltid "the connection to the host has been lost". Det gjelder selv om det er en privat coop på xbox live. Voice chat funker heller ikke.

 

Jeg har prøvd andre spill, feks. PGR 3, da funker det aldri. Det gjør det heller ikke i Texas Hold'em.

 

Jeg har selvsagt gullmedlemskap på xbox live. Jeg har også gått på "test connection". Da får jeg ingen feil (NAT står på open).

 

Jeg fatter ikke hva som kan være galt, og det her er sykt irriterende, så det hadde vært kjempefint om noen hadde noen råd osv :yes:

 

Mvh. Pazleet

PS: Min IPS er NextGenTel

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper noen kan hjelpe han med dette da jeg har en kammerat som fikk 360 til jul som sliter med akkurat samme problem.. Det går ikke en gang å ta private chat, men å sende meldinger funker helt fint.. Dette er vel antageligvis brannmuren til det trådløse nettverket som sperrer.. Er det noen som har porter å slikt for åpning av spilling på xbox live? Hadde vært helt topp om noen kunne hjulpet med dette :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eneste "geniale" svaret jeg har er at hvis begge parter sitter bak en "closed" NAT så kan det bli trøbbel.

 

For å sjekke connection navigerer dere til system fanen på dashboard, velger så network og "test network".

Hvis du får "Closed" eller "Strict" bak NAT så må du åpne porter i routeren.

 

-nem

Lenke til kommentar
Eneste "geniale" svaret jeg har er at hvis begge parter sitter bak en "closed" NAT så kan det bli trøbbel.

 

For å sjekke connection navigerer dere til system fanen på dashboard, velger så network og "test network".

Hvis du får "Closed" eller "Strict" bak NAT så må du åpne porter i routeren.

 

-nem

7638407[/snapback]

Jeg fikk moderate på den.

Hva betyr det?

Endret av TheOats
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Eneste "geniale" svaret jeg har er at hvis begge parter sitter bak en "closed" NAT så kan det bli trøbbel.

 

For å sjekke connection navigerer dere til system fanen på dashboard, velger så network og "test network".

Hvis du får "Closed" eller "Strict" bak NAT så må du åpne porter i routeren.

 

-nem

7638407[/snapback]

Jeg fikk moderate på den.

Hva betyr det?

7640578[/snapback]

 

Sliter med samme problem at jeg ikke får join'a kamerater på live. Men får linka sammen med alle de andre.. hva er problemet. Alt på Live Connection er Confirmed og NAT er: Open.. Er det kameraten min sin connecting som er problemet? Eller kan det være andre årsaker..? Får bare beskjed at jeg ikke kan connecte til host.. :( Hjelp..

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har også problemer. Har fått åpnet de rette portene og har fast ip på xboxen. Jeg har derimot kun en av kameratene som jeg ikke får connecta til. Jeg får kjørt private chat og spilt med andre kompiser, men ikke med ham. Han får også chatta og spilt med andre kompiser, men ikke med meg. Jeg fatter ikke hva som er årsaken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...