Gå til innhold

"Remakes" av spill


Anbefalte innlegg

Okei, de fleste spillkonsepter (med et par unntak) er nå utnyttet til det fulle. Tror dere det kommer en trend snart der gamle klassikere blir pusset opp og relansert? Ser for meg klassikere som Doom, Kingpin, Police Quest osv i nytt skall. Hadde blitt jævlig fett.

Eller hva sier dere? Settlers 2 er jo laget på nytt, er dette starten på en ny trend innenfor spillbransjen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det vil nok stadig komme nyversjonar av gamle spel, men eg veit ikkje om det vil bli meir no framover enn det har vore tidlegare. At spelbransjen er mindre prega av nyskaping no enn rundt 1990 er nok sant, og det blir veldig mange oppfølgjarar, men eg trur nok stadig der er meir å finne opp. :)

 

Eg synest det er bra at nye generasjonar får oppleve ein del av dei gamle klassikarane (samt at eg kan spele dei sjølv utan å grave fram emulatorar/gamle maskiner), men det er dumt at nyversjonane ofte ikkje er like bra som originalane. Settlers 2, som du nemner, hadde dei haldt temmeleg likt originalen på innhald, men med vesentleg styggare grafikk. Pirates!-versjonen som kom nyleg (som forøvrig var nyversjon nummer 2) var betre enn originalen på enkelte måtar, men med altfor låg vanskegrad, som trakk ned. Det kan vere bra med gamle spel i ny drakt, men det blir ofte ikkje heilt det samme likevel.

 

EDIT: Nyversjon av Doom? Det kjem jo fleire dusin nyversjonar av det spelet kvart einaste år...

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Tja, remaken av Doom hette Doom 3 og var i en fin nyanse svart med en touch av grått.

 

Men du finner "remakes" av gamle klassikere i gammel stil. Prosjekt som f.eks Jduke3D og Doomsday har tatt for seg Doom og Duke Nukem 3D og gitt dem en løft i form av f.eks texturene, musikken og modellene. Morsomt.

 

Men jeg kunne godt tenkt meg en remake av Duke Nukem 3D, var jo noen som forsøkte det i Source men ble stoppet av 3D Realms.

 

Kunne og tenkt meg å se en remake av Rice of the Triad, ROTT for short. Hadde en del morro med det spillet i sin tid, både sharware og hele spillet.

Lenke til kommentar

Doom er jo remaket da.

 

Ser for meg plattformspillene i 3D. (Slik som alle andre spill har blitt fornyet). Selv liker jeg de gamle spillene best. (Eks: Heroes, Settlers, hmm ja kommer ikke på noen i farta).

 

Men, mange blir jo bra da. Kunne tenkt meg å se "Death Rally" i en litt nyere utgave. Death Rally med nydelig grafikk. mmhmhmh

Lenke til kommentar
Okei, de fleste spillkonsepter (med et par unntak) er nå utnyttet til det fulle. Tror dere det kommer en trend snart der gamle klassikere blir pusset opp og relansert? Ser for meg klassikere som Doom, Kingpin, Police Quest osv i nytt skall. Hadde blitt jævlig fett.

Eller hva sier dere? Settlers 2 er jo laget på nytt, er dette starten på en ny trend innenfor spillbransjen?

7553956[/snapback]

Doom 3 har en mod som heter Classic Doom 3. Gjenskaper hele Doom 1. Virker strålende så langt jeg har spillt.

 

Og når ble Kingpin en gammel klassiker?

 

Adventurespill er derimot noe som burde få remakes. Mange klassiske fra Sierra og Lucasarts som kunne trengt litt bedre grafikk og mer intuitivt interface.

 

Personlig ville jeg likt å se Ultima UnderWorld 1&2 og System Shock 1 remakes. Samt Die By The Sword til Wii.

Lenke til kommentar
Okei, de fleste spillkonsepter (med et par unntak) er nå utnyttet til det fulle. Tror dere det kommer en trend snart der gamle klassikere blir pusset opp og relansert? Ser for meg klassikere som Doom, Kingpin, Police Quest osv i nytt skall. Hadde blitt jævlig fett.

Eller hva sier dere? Settlers 2 er jo laget på nytt, er dette starten på en ny trend innenfor spillbransjen?

7553956[/snapback]

Doom 3 har en mod som heter Classic Doom 3. Gjenskaper hele Doom 1. Virker strålende så langt jeg har spillt.

 

 

7557073[/snapback]

 

har moden tilført blod og gørr, eller er det like barnevendlig som Doom 3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...