Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lil-H: Ja, jeg ser også den, LCPM er vel noe de bruker på en god del dvd-filmer i dag også hvis jeg ikke husker feil. Er jo når du kommer til TrueHD og de formatene man får skikkelig utnyttelse, eller hva?

 

 

Hei. Det er nok svært få som bruker PCM-lyd på sine DVD-utgivelser idag. Dette er mer egnet for DVD-A, da det faktisk tar ganske stor plass. Så vidt jeg vet har jeg faktisk kun én DVD som bruker nettopp dette, og det er "BT - This Binary Universe", og det er et stereospor på rundt 3 GB :new_woot:

 

 

Som jeg nevnte i posten min over (mulig det ikke kom godt nok frem), er LPCM, TrueHD og MAHD teoretisk samme lydspor.

LPCM er ferdig pakket ut på disken; signalet sendes til forskterker som spiller av dette

TrueHD/MAHD er pakket på disken (se dette gjerne på som zip/rar), og kan enten dekodes av signalkilde over til forsterker, som da spiller av lyden. Eller så kan man velge å sende lydsporet pakket, hvor da forsterker må ta seg av jobben av utpakking av data.

 

Så, man vil teoretisk få like stor glede av LPCM som TrueHD, sett at det ene sporet ikke inneholder mer informasjon enn det andre (antall bits, og Khz). Dog må jeg si alle DTS sine HD-spor eier i vinkler (tenker da spesielt på Die Hard 4 og Hitman)

 

Audio is selected as an optional surround sound format for Blu-ray and HD DVD, where it has been limited to a maximum of 8 discrete channels. DTS-HD MA supports variable bit rates up to 24.5 Mbit/s on a Blu-ray Disc and up to 18.0 Mbit/s for HD-DVD
kilde

 

Dragoncrest: Her fant jeg visst litt info om det jeg snakket om igår:

post-38429-1205592483_thumb.jpg

kilde

Det kan virke som om jeg rakker veldig ned på HD DVD her, men det er slik det nå er. Slik sett er BD et mye mer fremtidsrettet format hvis man ser hva de faktisk klarer å levere av lyd/bilde (mener dette er 1. prioritering, ikke masse ekstramateriale eller PiP-funksjoner). Har jo begge formatene, så er vel nokså nøytral =]

 

Nok OT: Nå får vi fortsette med det siste vi kjøpte innen HD/BD.

Lenke til kommentar
Dragoncrest: Her fant jeg visst litt info om det jeg snakket om igår:

post-38429-1205592483_thumb.jpg

kilde

Det kan virke som om jeg rakker veldig ned på HD DVD her, men det er slik det nå er. Slik sett er BD et mye mer fremtidsrettet format hvis man ser hva de faktisk klarer å levere av lyd/bilde (mener dette er 1. prioritering, ikke masse ekstramateriale eller PiP-funksjoner). Har jo begge formatene, så er vel nokså nøytral =]

 

Nok OT: Nå får vi fortsette med det siste vi kjøpte innen HD/BD.

 

Ja, jeg vet om det teoretisk båndbredden på Blu-ray er høyere enn HD DVD, og det er på papiret en klar fordel. Men om man noen gang kommer til å trenge den ekstra båndbredden er vel en annen sak.

 

Som jeg har nevnt før så er vel mitt problem med Blu-ray at de ikke har ferdig specs ennå, når de kommer med en rimelig profil 2.0 spiller så blir jeg også purple. Men frem til da så skal jeg nyte HD filmer til godt under hundrelappen. :thumbup:

 

OT : Har ikke lagt ut mine innkjøp her på lenge, men har kjøpt noen latterlige mengder med HD DVD.

 

Siste som jeg fikk i dag var Saw III for 9.99 Euro fra freerecordshop.com og King Kong (1976) for £8.19 fra blahdvd.com

Lenke til kommentar

  • Superbad - Blu-ray - Expert, 199,-
  • No Country For Old Men - Blu-ray - Axelmusic.com, $33,9 inkl. frakt
  • Led Zeppelin - The Song Remains the Same - Blu-ray - Axelmusic.com, $25,18 inkl. frakt

Hadde en voucher fra en tidligere ordre på Axelmusic, så betalte bare $9 for de to BD-ene derfra.

Endret av Hewitt
Lenke til kommentar

Da var det enda noen filmer som hadde falt ned i postkassa.

 

Fra amazon.com:

 

The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford, $24,95.

In the Valley of Elah, $21,95.

 

Fra DVD Pacific:

 

I Am Legend, $28,21.

Gone Baby Gone, $26,53.

 

Alle Blu-ray...

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg blue-rayen kunne vært bedre. Jeg har PS3 og Samsung 1080p 40 tommer og når jeg kjører Blu-ray får jeg ikke akkurat maks ytelse av det.

Nå kan du vel heller ikke forvente maks ytelse uten en high-end avspiller. Uansett så varierer det også mye fra film til film.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg blue-rayen kunne vært bedre. Jeg har PS3 og Samsung 1080p 40 tommer og når jeg kjører Blu-ray får jeg ikke akkurat maks ytelse av det.

Nå kan du vel heller ikke forvente maks ytelse uten en high-end avspiller. Uansett så varierer det også mye fra film til film.

 

PS3 er vel strengt tatt en av de beste Blu-ray spillerne ut der, så det er vel ikke der problemet ligger. Det er vel heller på selve filmene eller innstillingene som er problemet, mange HD filmer (både på HD DVD og Blu-ray) har ikke nødvendigvis den beste bildetransfer.

Lenke til kommentar
Personlig synes jeg blue-rayen kunne vært bedre. Jeg har PS3 og Samsung 1080p 40 tommer og når jeg kjører Blu-ray får jeg ikke akkurat maks ytelse av det.

Nå kan du vel heller ikke forvente maks ytelse uten en high-end avspiller. Uansett så varierer det også mye fra film til film.

 

PS3 er vel strengt tatt en av de beste Blu-ray spillerne ut der, så det er vel ikke der problemet ligger. Det er vel heller på selve filmene eller innstillingene som er problemet, mange HD filmer (både på HD DVD og Blu-ray) har ikke nødvendigvis den beste bildetransfer.

Når det gjelder bilde er den er relativt god avspiller, men på lyden ligger den et stykke bak.

Er jo mye som spiller inn... hvor god tv'en er (1080p betyr ikke god kvalitet), bilde på filmen, kabelen osv... Er vel heller ikke på 40" man ser den største forskjellen.

Lenke til kommentar

Har eg muligheten for å nytte av TrueHD o.l.? Har Toshiba HD-EP30 som kobles til tv med hdmi og til H/K AVR-435 via optisk. Viss eg stiller EP30'en til å sende ut pcm, då slepper forsterkeren å dekode eit format han ikkje kjenner vel? Er det nok båndbredde for TrueHD over optisk eller må det hdmi til?

Lenke til kommentar
PS3 er vel strengt tatt en av de beste Blu-ray spillerne ut der, så det er vel ikke der problemet ligger. Det er vel heller på selve filmene eller innstillingene som er problemet, mange HD filmer (både på HD DVD og Blu-ray) har ikke nødvendigvis den beste bildetransfer.

Tenkte mer på ren bildekvalitet & lyd som i feks. en high-end spiller fra Pioneer.

 

Har eg muligheten for å nytte av TrueHD o.l.? Har Toshiba HD-EP30 som kobles til tv med hdmi og til H/K AVR-435 via optisk. Viss eg stiller EP30'en til å sende ut pcm, då slepper forsterkeren å dekode eit format han ikkje kjenner vel? Er det nok båndbredde for TrueHD over optisk eller må det hdmi til?

Nei optisk har ikke nok båndbredde. Du må bruke HDMI utgangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...