Gå til innhold

Hva var siste Blu-ray/UHD 4K filmen du kjøpte?


Manx

Anbefalte innlegg

Det er vel ikke en konkurranse om å tape og å vinne dette?

 

Fikk med meg siste Harry Potter filmen fra playx.no i dag til 89,- på HD-DVD, + at de tidlig på morgenen hadde feilpriset Matrix Triology HD-DVD til 89,-. Nå 237??. Håper jeg får denne gjennom hos de!

 

 

Heisann.

Baklager at jeg formulerte meg uklart. Selvsagt er det ikke en konkurranse. bare at jeg er litt stolt av High-Def samlingen min.

 

Er det så lurt å kjøpe mer DH-DVD nå da? Om det er aldri så dyrt så er jo dette et samleobjekt om ett år og ingen produserer dette formatet mer fom sommeren 2008...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har to HD-DVD spillere, en i backup, så jeg er ikke så redd for å kjøpe HD-DVD i det hele tatt. Bildekvalitetsmessig er det vel så bra som Blu-ray og med de prisene vi snakker om for tiden (DVDCrave fra 44,- osv.) får du veldig mye bra film i finfin oppløsning for en billig, billig penge. Sitter på nærmere 60 filmer i HD nå, og venter 40 nye. Så for meg, passer HD-DVD utmerket! : D

Lenke til kommentar
Jeg har to HD-DVD spillere, en i backup, så jeg er ikke så redd for å kjøpe HD-DVD i det hele tatt. Bildekvalitetsmessig er det vel så bra som Blu-ray og med de prisene vi snakker om for tiden (DVDCrave fra 44,- osv.) får du veldig mye bra film i finfin oppløsning for en billig, billig penge. Sitter på nærmere 60 filmer i HD nå, og venter 40 nye. Så for meg, passer HD-DVD utmerket! : D

 

 

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Akkurat nå kan man gjøre kupp innen HD-DVD og det er vel og bra, men det er nok greit å minne seg selv på hvorfor formatet selges så vanvittig billig - nemlig at alle som har formatet på lager ønsker å kvitte seg med rubbel og bit.

 

Og kvaliteten er like bra - helt riktig, men hva tror du HD-DVD skivene dine gjør på om 3 år. Ligger i garasjen i en pappeske. Du får antakelig ikke solgt det på eBay engang..

Lenke til kommentar

Ikke videre bekymret for at de havner der i det hele tatt. For meg vil de i stor grad alltid ha en verdi. Jeg vil si at jeg ikke kjøper film bare for å se dem, jeg kjøper dem fordi jeg vil eie dem.

 

Stiller meg svært skeptisk på at DVDene om 10 år vil ligge i garasjen, selv om de da kanskje er et vel så utdatert format som HD-DVDene. Nettopp fordi begge formatene innehar nokså gode kvaliteter og at en DVD-film har vel og bra nok kvalitet til å bli vist på en 42-50- tommer skjerm uten at du irrterer deg.

Lenke til kommentar
Jeg har to HD-DVD spillere, en i backup, så jeg er ikke så redd for å kjøpe HD-DVD i det hele tatt. Bildekvalitetsmessig er det vel så bra som Blu-ray og med de prisene vi snakker om for tiden (DVDCrave fra 44,- osv.) får du veldig mye bra film i finfin oppløsning for en billig, billig penge. Sitter på nærmere 60 filmer i HD nå, og venter 40 nye. Så for meg, passer HD-DVD utmerket! : D

 

 

Jeg skjønner veldig godt hva du mener. Akkurat nå kan man gjøre kupp innen HD-DVD og det er vel og bra, men det er nok greit å minne seg selv på hvorfor formatet selges så vanvittig billig - nemlig at alle som har formatet på lager ønsker å kvitte seg med rubbel og bit.

 

Og kvaliteten er like bra - helt riktig, men hva tror du HD-DVD skivene dine gjør på om 3 år. Ligger i garasjen i en pappeske. Du får antakelig ikke solgt det på eBay engang..

 

Skjønner ikke logikken din, jeg har nå godt over 100 HD DVD, og alle er filmer som jeg ønsker å se flere ganger. Det er også ca 100 flere titler som jeg skal skaffe meg på formatet.

 

Jeg har også en backup spiller, pluss at den ene er helt ny og under garanti. LG har også lovet å produsere kombospillere videre, så jeg er ikke redd for å sitte uten en HD DVD spiller en dag.

 

Med de prisene du får HD DVD for i dag er det heller dumt å ikke plukke opp en 1080p finished speq (i motsetning til et annet format) for under en 1000 lapp, og filmer for godt under 100 lappen.

 

Innholdsmessig så ser man også at HD DVD ikke bare tilbyr samme bilde og lyd som Blu-ray, men tilbyr også ofte mer fancy ekstramateriale slik som PiP tracks og web features.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner logikken din, Dragoncrest. Men å si at HD DVD har like god lyd som BD blir helt feil! Så godt som alle HD DVD utgivelser sitter på det bedritne DD+ sporet. Ikke LPCM/TrueHD, MAHD som BD har på nesten alle sine utgivelser :)

 

Dette er helt klart det STORE minuset for min del når det kommer til HD DVD

Lenke til kommentar
Jeg skjønner logikken din, Dragoncrest. Men å si at HD DVD har like god lyd som BD blir helt feil! Så godt som alle HD DVD utgivelser sitter på det bedritne DD+ sporet. Ikke LPCM/TrueHD, MAHD som BD har på nesten alle sine utgivelser :)

 

Dette er helt klart det STORE minuset for min del når det kommer til HD DVD

 

Jo, det kan være at HD DVD har noen færre titler med ukomprimert lyd. Men ser en stor andel av mine titler har TrueHD spor (eller annet lossless type spor), men det er enkelte studio har vært litt lat når det det kommer til den delen på HD DVD.

 

Man skal også ha et ganske fett anlegg for å høre noen forskjellen.

Endret av Dragoncrest
Lenke til kommentar

Har vært på to handleturer på zailor.no idag.

 

Første gangen så ble det kjøpt:

Harry Potter og de vises sten

Harry Potter og fangen fra Azkaban

Harry Potter og Føniksordenen

Harry Potter og Ildbegeret

Harry Potter og Mysteriekammeret

 

89kr stk + 39 frakt

 

 

Andre gangen ble det Matrix Triology til 199kr + 39 kr frakt.

 

Zailor har et drøss med kjempegode titler nå.

Blant annet 2001: Space Odyssey og Training Day

Lenke til kommentar
Du må ikke uroe meg slik datating, trudde jeg hadde tapt nå :p

 

neida, her har jeg klippet ut to bilder fra hvert av formatene. Ja, tallene ser dere vel selv.

 

post-38429-1205513307_thumb.jpg

 

Kunne vært greit å få kilde på den der, men jeg tror jeg har sett den før en plass. Men TrueHD og DTS-HD formatene er lossless formater, noe som er det samme som lossless. Personlig så holder jeg på med lyd/musikk/produksjon og forskjellen mellom det som er "ekte" lossless og f.eks TrueHD er ikke mulig å oppfatte.

 

Denne oversikten er helt klart satt opp med noen som har klare preferanser for et av formatet, om den er oppdatert er også usikkert.

 

Jeg mener nå uansett at Blu-ray kan ikke prestere noe ekstra som HD DVD ikke kan, tilfellet har heller vært andre veien pga uferdige standarder fra Blu-ray sin side. Dette vil nå garantert forandre seg nå, og jeg ser fram til den dagen faktisk Blu-ray er et ferdig format, da blir det spiller på meg også. :thumbup:

Lenke til kommentar

Dragoncrest: Den er jo tatt direkte fra de sidene som 'datating' linket til. Du trenger ikke tro meg, men jeg ser trenden selv hvertfall, de aller fleste HD DVD utgivelsene har DD+, ikke lossless formatene jeg er ute etter.

 

LPCM, DD True HD og DTS MAHD er alle ukomprimerte format, men LPCM er det eneste som er pakket ut på disken, de to andre må enten spiller eller forsterker pakke ut.

 

Du må også gjerne tro at BD ikke kan prestere noe bedre enn HD DVD, men fakta er at BD kan oppdrive høyere bitrate både på bilde og lyd ;) Dette skal jeg fikse kilder til deg på, men det må nok bli etter jobb imorgen =]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...