Gå til innhold

Test av lydnivå av de forskjellige konsollene.


Zylar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje senere versjoner av Xbox 360vil være litt stillere? Hvis de videreutvikler blant annet skjermkortet og prosessoren kan de få dem til å utvikle mindre varme. Dermed vil viftene kunne kjøre på et litt lavere tempo. Bedre viftestyring kan også være noe. De gangene jeg har spilt 350 hos kameraten min virker det som om viftene suser på for fullt uansett hva man bruker den til. Med andre ord, viftene går for fullt hele tiden. Et annet moment er jo støyen fra de svært så støyete DVD-spillerene. En bedre DVD-spiller ville kunne gjøre susen.

7541615[/snapback]

 

Viftene har ingenting med støyen å gjøre. Det er dvd spilleren når man spiller 360 spill. 12x vil alltid bråke slik så 360 vil aldri bli særlig stillere.

 

Når man ser film, spiller Xbox 1 spill, eller spiller fra harddisk (demoer osv) er den mer en stille nok.

7541643[/snapback]

 

 

bruker ikke Wii DVD?

7541717[/snapback]

 

Som format jo. Men den spinner ikke like raskt som 360, derfor er den også mye stillere. Akkurat som Xbox 1 spill ikke bråker fordi da spinner den bare 4x istedenfor 12x som den gjør med 360 spill.

Lenke til kommentar

er dette noeå BRÅKE for, bare sleng xboxen i fryseboxen (for å dempe hetetoktene, siden boxen er komt i overgangs alderen. :)

 

kunne ha blitt god butikk å funne opp et dempe kabinett for uvesenet :thumbup:

 

dvd rommen er vel hoved kilden til støyen, og muligens en av hovedgrunnen til at sony satsa på blueray formatet, som ikke har behov for 12x hastighet på sin snurrebass :innocent: (for å levere tilsvarende mengde data per runde

 

Er spent på neste generasjon konsoller (x720/ps4/wii2)

DA blir det bråk :cry:

Lenke til kommentar
De gangene jeg har spilt 350 hos kameraten min virker det som om viftene suser på for fullt uansett hva man bruker den til.

7541615[/snapback]

 

Oioioi! Forsiktig Orresnei, det kan oppfattes som rein provokasjon det der vet du.. :D

 

Men til saken: Jeg lurer på hvem som var nummer 1 og 2 jeg? Det var jo litt viftesus på begge to, men litt mer grov lyd/resonnans (større kasse?) i den første, eller må jeg vaske ørene?? :)

7541699[/snapback]

Haha. Skulle ikke forundre meg om en bruker sender meg en sint PM nei. ^^ Huff, nei. Jeg håper virkelig at menneskeheten har kommet lengre enn som så!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
http://media-c03.libsyn.com/podcasts/8d681...nameconsole.mp3

 

Og der er grunnen til at jeg solgte min konsoll. Maskin nr.3. Skjønner ikke hvordan folk holder ut med den. Seriøst.

7541207[/snapback]

 

noen som husker den første PS2?, den bråker like mye som min Xbox 360...

kan ikke huske at det var då mye hyl om støy da...

 

sett konsollen inni en tv benk eller noe.. så hører du ikke noe,

har man den på fanget når man spiller skjønner jeg at det er et problem.

Lenke til kommentar

Planen min er å 360'en stående på et lite bord under en halv meter fra meg(pga. av at den må stå relativt nærme projektoren) Blir det en veldig dårlig løysning? Bryr meg ikke noe om støy under spilling, da er man for opptatt med spillet. Men når man ser film så kan det være irreterende(spesiellt om jeg kjøper HD DVD'en i tillegg for da blir jo 360'en min dedikerte HD DVD spiller)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
Planen min er å 360'en stående på et lite bord under en halv meter fra meg(pga. av at den må stå relativt nærme projektoren) Blir det en veldig dårlig løysning? Bryr meg ikke noe om støy under spilling, da er man for opptatt med spillet. Men når man ser film så kan det være irreterende(spesiellt om jeg kjøper HD DVD'en i tillegg for da blir jo 360'en min dedikerte HD DVD spiller)

7542304[/snapback]

 

HD-DVD er ikke noe problem, den er så og si lydløs

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789
@NIrD: Men at en xbox 360 ca en halv meter unna er en dårlig ide når du ska se film må du være enig i?

7542354[/snapback]

 

 

det er ikke noe stort problem, men hvorfor må den være halv meter?... det finnes lengere kabler.

 

hvis man bruker HD-DVD til film, hører man neppe xboxen når man ser på,

Endret av Slettet+981234789
Lenke til kommentar

Må si at det var gamnske mye høyere nivå på den X360'en enn jeg hadde forventet.

 

Har en hemmelig utopisk drøm om at MS vil gi ut en ny og forbedret maskin etter nyttår, når jul/nyttårsalget har lagt seg. Men det er vel forgjeves. Håper virkelig at jeg klarer å leve med støyen. Liker ikke tanken på hvor mye jeg kommer til å gå glipp av.

Lenke til kommentar

dvd rom lyd på 360 synes det høres mer ut som vifte lyd enn dvd rom lyd.. jeg har testet dvd rom lyden på ps2'en min(riktig nok med cd og ikke dvd fordi ps2 dvd'en lager nesten ikke lyd når den spiller av dvd.. jeg plugget ut vifta så den ikke skulle messe opp testen.. og det er mer spinne lyd i ps2 enn 360 lyd.. når ps2 spinner cd'er fort)

Endret av fanboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis man har problemer med noe eller ikke vill ha det sånn hva gjør man da?

 

bruk hodet folkens fiks det hvis det er et problem...

man kan fjerne masse støy eller all støyen hvis man er litt kreativ,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...