Gå til innhold

Test av lydnivå av de forskjellige konsollene.


Zylar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, blir for dumt med den latterlige unnskyldningen Xbox fans kommer med hele tiden.

 

Tror dere folk ville godtatt at deres DVD spiller bråkte like mye ? "bare skru opp lyden! " ? Hjelper ikke mye under stillere scener det.

 

Jeg vil si støynivået til 360 er det klart største problemet 360 har. Vet om MANGE som ikke vil ha den pga det.

Lenke til kommentar
gutta på gølvets problemløsning :roll:

 

(å det er begrenset hvor høy lyd man kan ha når man spiller et stille spil som Tiger Woods)

7541492[/snapback]

Er fullstendig klar over at Xboxen bråker, men jeg skjønner ikke hva som er problemet?

 

Eneste er når man spiller spill som ikke er laget for å spilles på høyt volum, eller at du rett og slett vil ha det stille.

 

Svarte det fordi det er det som funker best, vurderer sterkt å sette voltregulatorer på viftene. Ser ikke vitsen i at den skal bråke så mye i Media Center, Dashboard o.l.

 

edit: For å si det på en annen måte. Jeg vet at den bråker, og blir selv irritert av det noen ganger, men jeg synes det blir klaget alt for mye på det. En spillkonsoll bråker, so what. Det er temmelig avansert teknologi som er der inne, og den utvikler varme. Litt over 200w hvis jeg ikke husker feil.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar

"Gutta på gølvet" ja :) Stemmer det.

Eg har sjølv 360en min inni eit TV bord, med glasdør framme, men som er åpent bak. Sjølv høyrer eg den ikkje når eg spelar eller ser film.

Når 360 blir brukt som DVD spelar susar ikkje viftene slik då.

 

Men, no når det blei satt opp mot kvar andre, var det jo eit uhorveleg bråk. Ikkje noko å seie på det.

 

Er ikkje noko konsoll for folk som hatar viftestøy, det er sikkert og visst. Synd for dei igrunn, dei som går glipp av f.eks Gears of War, Mass Effect +++ :)

Lenke til kommentar

Kanskje senere versjoner av Xbox 360vil være litt stillere? Hvis de videreutvikler blant annet skjermkortet og prosessoren kan de få dem til å utvikle mindre varme. Dermed vil viftene kunne kjøre på et litt lavere tempo. Bedre viftestyring kan også være noe. De gangene jeg har spilt 350 hos kameraten min virker det som om viftene suser på for fullt uansett hva man bruker den til. Med andre ord, viftene går for fullt hele tiden. Et annet moment er jo støyen fra de svært så støyete DVD-spillerene. En bedre DVD-spiller ville kunne gjøre susen.

 

Er det noen som greier å gjette hvilke konsoller som er hvilke av de to første da. Vi har jo allerede konstantert at jetflyet på slutten er Xbox 360 ;). Ment humoristisk altså, for støyete er konsollen. Men den har mange gode spill, et utrolig bra menysystem (dashboard), bra bruekrgrensesnitt osv. Online på Xbox er jo også meget bra satt opp. I det hele er det en god konsoll, enn litt støyende.

Lenke til kommentar
Kanskje senere versjoner av Xbox 360vil være litt stillere? Hvis de videreutvikler blant annet skjermkortet og prosessoren kan de få dem til å utvikle mindre varme. Dermed vil viftene kunne kjøre på et litt lavere tempo. Bedre viftestyring kan også være noe. De gangene jeg har spilt 350 hos kameraten min virker det som om viftene suser på for fullt uansett hva man bruker den til. Med andre ord, viftene går for fullt hele tiden. Et annet moment er jo støyen fra de svært så støyete DVD-spillerene. En bedre DVD-spiller ville kunne gjøre susen.

7541615[/snapback]

 

Viftene har ingenting med støyen å gjøre. Det er dvd spilleren når man spiller 360 spill. 12x vil alltid bråke slik så 360 vil aldri bli særlig stillere.

 

Når man ser film, spiller Xbox 1 spill, eller spiller fra harddisk (demoer osv) er den mer en stille nok.

Lenke til kommentar

Vel, Microsoft har allerede kunngjort at de vil gå over til en bedre teknologi som gjør at tempraturen skal gå ned. Det var et eller annet med XXnm :wee:

 

Viftene til X360 skrus opp når man spiller Xbox 360 spill, og skrues ned når man ser på DVD =)

 

Skulle bare ønske at de kunne gjøre det samme når man startet Media Center...

 

Det går ann å få DVDen til å snurre saktere, men da må du flashe ny usertifisert firmware på den, og dermed bryte garantien...

 

Skal gjøre dette snart, har testet litt med en firmware som kjører alle platene i full, normal fart.

Endret av Zappza
Lenke til kommentar
De gangene jeg har spilt 350 hos kameraten min virker det som om viftene suser på for fullt uansett hva man bruker den til.

7541615[/snapback]

 

Oioioi! Forsiktig Orresnei, det kan oppfattes som rein provokasjon det der vet du.. :D

 

Men til saken: Jeg lurer på hvem som var nummer 1 og 2 jeg? Det var jo litt viftesus på begge to, men litt mer grov lyd/resonnans (større kasse?) i den første, eller må jeg vaske ørene?? :)

Lenke til kommentar
Kanskje senere versjoner av Xbox 360vil være litt stillere? Hvis de videreutvikler blant annet skjermkortet og prosessoren kan de få dem til å utvikle mindre varme. Dermed vil viftene kunne kjøre på et litt lavere tempo. Bedre viftestyring kan også være noe. De gangene jeg har spilt 350 hos kameraten min virker det som om viftene suser på for fullt uansett hva man bruker den til. Med andre ord, viftene går for fullt hele tiden. Et annet moment er jo støyen fra de svært så støyete DVD-spillerene. En bedre DVD-spiller ville kunne gjøre susen.

7541615[/snapback]

 

Viftene har ingenting med støyen å gjøre. Det er dvd spilleren når man spiller 360 spill. 12x vil alltid bråke slik så 360 vil aldri bli særlig stillere.

 

Når man ser film, spiller Xbox 1 spill, eller spiller fra harddisk (demoer osv) er den mer en stille nok.

7541643[/snapback]

 

 

bruker ikke Wii DVD?

Lenke til kommentar

Eg veit ikkje om eg har dårleg hørsel eller kva det er. Men eg syns ikkje 360 bråkar noko særleg. Har fra 2. desember 2005. Launch boks altså.

 

Men når det blei satt sammen i ei slik mp3 fil, så var jo forskjellen astronomisk. Og dei 2 første, lagde såvidt eg bryr meg, ikkje lyd.

Den første lagde ein litt rar lyd, som eg tenkjer kjem frå det optiske drevet. Og den lyden syns eg at eg har høyrt frå Wiien som står i stua heime.

 

Så tippar det er slik: Wii -> PS3 -> XBOX 360

Lenke til kommentar

At 360 bråker flere ganger mer en de andre konsollene er det nok ikke tvil om. Og som nevnt tidligere så er det ikke alle som bryr seg like mye. Personlig bryr eg meg ikke så veldig. Litt irriterende når man spiller et rolig spill eller ser en rolig film. Men stort sett så er lyden fra spillet høyere og øvedøver mer en det 360en gjør.

 

Far min on the other hand er en lydfrik på det området. Han vil ha det helt rolig og ble veldig begeistret når jeg sa at PS3 var nærmest støyfri. Noe som jeg også synes er meget bra. 360 er en bra konsoll, men langt fra perfekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...