Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jul, alkohol og små barn. Deres tanker om temaet?


Jul, alkohol og små barn  

162 stemmer

  1. 1. Jul, alkohol og små barn

    • Nei, jula er for barna, så ingen bruk av alkohol mens de er våkne.
      19
    • Ja, et moderat forbruk, uten at noen blir beruset, er greit.
      128
    • Ja, men ikke fortell barna hva som er i glassene!
      3
    • Total avhold er best.
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Julen er for alle, ikke bare for barna. Julen er om samhold, familie og tilhørlighet, den ene dagen hvor alle i familien skal samles sammen og tenke på de verdier som faktisk er verd mer enn all verdens penger.

 

Drikke mener jeg vi kan gjøre ellers i året, 1 dag kan man da vel holde seg edru og ikke drikke seg av skankene. Her i huset tar vi et lite glass øl til lutefisken, og kanskje en liten likør til kaffen. Aldri noe om å drikke seg av skankene og feste og stå i.

 

Som sagt, man kan drikke så mange andre dager i året, hvorfor skal man drikke seg av skankene den ene dagen som betyr mye mer enn alle de andre lørdagene i året. og sef, om du har barn i huset, trenger man ikke ødelegge julen for dem heller, men heller lære dem julens verdier. Jeg har heldigvis vokst opp med en god juletradisjon, som gjør at jeg fremdeles, i mine alder av snart 23 år, gleder meg stort til julen, ikke grunnet pakkene, men fordi jeg har hele familien samlet rundt meg. Det er stas det.

Lenke til kommentar

men å påstå at at folk dermed gir faen er bare tragisk

 

Faktum er at folk flest er egoister, og som alle avhengige, bryr de seg mer om egen rus enn barnas følelser.

 

Julen er for alle, ikke bare for barna

 

Som jeg sa. Det er tragisk når folk må drikke selv i familie og barne- sammenhenger for å synes at det er jul.

 

Alkohol burde være forbudt. Sammen med tobakk, fyrverkeri, og enkelte såkalte matvarer.

Lenke til kommentar
men å påstå at at folk dermed gir faen er bare tragisk

 

Faktum er at folk flest er egoister, og som alle avhengige, bryr de seg mer om egen rus enn barnas følelser.

 

Julen er for alle, ikke bare for barna

 

Som jeg sa. Det er tragisk når folk må drikke selv i familie og barne- sammenhenger for å synes at det er jul.

 

Alkohol burde være forbudt. Sammen med tobakk, fyrverkeri, og enkelte såkalte matvarer.

7611222[/snapback]

 

vi skal ikke likesågodt forby biler, båter, mopeder, motorsykler, fly, rulleskøyter, skateboard, snowboard . . . . . når vi først er i gang da?

Lenke til kommentar
men å påstå at at folk dermed gir faen er bare tragisk

 

Faktum er at folk flest er egoister, og som alle avhengige, bryr de seg mer om egen rus enn barnas følelser.

 

Julen er for alle, ikke bare for barna

 

Som jeg sa. Det er tragisk når folk må drikke selv i familie og barne- sammenhenger for å synes at det er jul.

 

Alkohol burde være forbudt. Sammen med tobakk, fyrverkeri, og enkelte såkalte matvarer.

7611222[/snapback]

 

 

Så du mener å drikke vin til maten er tragisk?

Det som er tragisk er at avholdsfolket skal pushe på oss andre sine meninger. Kan ikke skjønne at et glass in eller to til maten er skadelig. Vin er godt og man drikekr ike vin for å bli full til middag. Det samme gjelder øl til pinnekjøttet. Er på ingen måte tragisk at folk må drikke. Noe må man jo ha til maten og vin er et meget godt alternativ til de fleste middager. Dessuten er det mye sunnere enn brus.

Lenke til kommentar

Jeg drikker muligens 1 glass akevitt til kaffen, drikker selv svært sjelden. (Ett par ganger i året) Jeg synes at man kan ta 1 glass akevitt til kaffen/lutefisken. Men at men drikker seg snydens synes jeg ikke noe særlig om.

 

Dette er veldig lett for meg å si, siden jeg så å si nesten aldri drikker. Uansett sammensetning.

 

At julen ikke bare er barna sin, er greit nok. Jeg vil ikke la det sammenfalle med ; "julen er alle sin", så da er det ok at onkel Arne drikker seg dritings på julemiddagen og ødelegger jula for alle ungene i år igjen.

Lenke til kommentar
men å påstå at at folk dermed gir faen er bare tragisk

 

Faktum er at folk flest er egoister, og som alle avhengige, bryr de seg mer om egen rus enn barnas følelser.

 

Julen er for alle, ikke bare for barna

 

Som jeg sa. Det er tragisk når folk må drikke selv i familie og barne- sammenhenger for å synes at det er jul.

 

Alkohol burde være forbudt. Sammen med tobakk, fyrverkeri, og enkelte såkalte matvarer.

7611222[/snapback]

Helt utrolig at det er mulig å ha et så svart-hvitt syn på å drikke alkohol. Går sterkt ut fra at du er fjortizz med :sterke meninger.

 

Jeg har i hele mitt liv bestandig feiret kjempefin jul, hvor både mine foreldre og vennene deres har kost seg med alkohol i moderate mengder. At du vil kalle denne feiringen tragisk er rett og slett frekt, og det viser at du totalt mangler forståelse av hvordan andre mennesker vil leve sitt liv.

Endret av KrageV
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...