^fmj Skrevet 24. desember 2006 Skrevet 24. desember 2006 (endret) Ordentlige klementiner er veldig godt, men jeg må si at kvaliteten er litt ymse. Det er bare en måte å spise klementiner på og det er båt for båt. ^^ Klementiner er sunt ja, men ikke i uante mengder. Endret 24. desember 2006 av ^fmj
ErikBlodøks Skrevet 24. desember 2006 Skrevet 24. desember 2006 Fikk halvveis rennebæsj på lørdagen, når jeg spiste 8-10 stk av dem på fredagen..
nabbskall Skrevet 30. desember 2006 Skrevet 30. desember 2006 klementiner er sundt ja! (tror jeg..? )
Khaya Ivorensis Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 I følge Wikipedia må en mann\kvinne på 70kg spise 833 gram ren C-vitamin for å ha en 50% sjangse for å dø. Så tror bare du skal spise så mye clementiner du orker
xersess Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 spiser opp til 20-30 stykk om dagen jeg o_0 7545145[/snapback] wow!
MrBirken Skrevet 1. januar 2007 Skrevet 1. januar 2007 jaja, du kan jo bli godt på an av å drikke appelsin juice iallefall, men eg veit ikkje med klementin:P:P
V?rbris Skrevet 5. januar 2007 Skrevet 5. januar 2007 (endret) Alt frukt er sunt med måte, noe overforbruk her i Norge er vel heller sjeldent. Men hvis det ikke er økologiske varer så er det best og ligge unna skallet. Særlig i retter der det kreves revet sitrusfruktskall i mengder. Grunnen er at mer eller mindre all slik frukt er sprøytet med post-harvest midler. Det vil si at etter innhøstning blir store stabler med kasser og containere med slik frukt sprøytet med diverse sprøytemidler. Dette for å gi motstandsdyktighet mot insekter, sopp, og aldringsprossesser. Kan forovrig nevnte at en lokal gartner som glemte ett Eple i sin vinterjakke etter at han tok en bit, fant Eplet igjen i jakkelommen 3 Uker etterpå like fint, dette er unormalt og viser at Eplet var kraftig sprøytet. Endret 5. januar 2007 av ulfjoh01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå