Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Er uskyldig dømt


rekar

Anbefalte innlegg

Ok.  Rart det ikke skulle vært noe kamera der som rekar sier.  Om de ikke har det, må det være en svært useriøs bank.

7539118[/snapback]

 

det hadde overasket meg om det ikke hadde vært noen kamera i umiddelbar nærhet som hadde filmet trådstarter.

 

når det gjelder trekk i lønn kan de ikke dette før du eventuelt tilstår eller blir "utnevnt" skyldig i en rettsak...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Man får nok ikke kvitering. Det gjør det altfor lett for en person som jobber i banken å nappe penger.

Når det gjelder kamera. Jeg har aldri sett noe kamera. Det kan være at den er godt skjult. Når det gjelder minibanken så ligger den inne i banken, også kamera som overvåker minibakken.

Jeg har ikke hatt denne jobben så veldig lenge. Jeg vet ikke om det er noe bra.

Når det gjelder troverdighet. Denne banken har hatt et tilfelle hvor en ansatte har nappe penger i fra nattsafen. Det går i min favør. Men likevel. Jeg føler meg uglesett.

 

Det hender også at posen blir liggende. Men jeg bruker alltid å dobbelsjekke. At posen blir liggende kan man utelukke.

Endret av rekar
Lenke til kommentar

det er et kamera i selve minibanken som filmer utover også. Så smil neste gang du tar ut penger :)

 

Aldri hyggelig å bli mistenkt for noe.

 

Jeg vet ikke hvordan andre bankkjeder har det, men sparebank1 i oslo har kamera på innsiden av banken som filmer baksiden av minibank/nattsafe. Så hvis noen har stappet noe i egen lomme blandt de annsatte så blir det raskt oppdaget. Men, så var det systemene på 'bygda' da.. De er gjerne ikke like paranoide som i byer..

Lenke til kommentar
Man får nok ikke kvitering. Det gjør det altfor lett for en person som jobber i banken å nappe penger.

Når det gjelder kamera. Jeg har aldri sett noe kamera. De kan være at den er godt skjult. Når det gjelder minibanken så ligger den inne i banken, også kamera som overvåker minibakken.

Jeg har ikke hatt denne jobben så veldig lenge. Jeg vet ikke om det er noe bra.

Når det gjelder troverdighet. Denne har hatt et tilfelle hvor en ansatte har nappe penger i fra nattsafen. Det går i min favør. Men likevel. Jeg føler meg uglesett.

7539183[/snapback]

 

de bankansatte som teller opp pengene blir ganske godt passet på for å si det slik. Den eneste kvitteringen du har er den du skriver ut og fester på posten (det er gjennomslag på denne og du skal beholde en av to deler som ditt bevis).

 

edit:

Jeg vet ikke hvordan andre bankkjeder har det, men sparebank1 i oslo har kamera på innsiden av banken som filmer baksiden av minibank/nattsafe. Så hvis noen har stappet noe i egen lomme blandt de annsatte så blir det raskt oppdaget. Men, så var det systemene på 'bygda' da.. De er gjerne ikke like paranoide som i byer..

 

det er lovverket som bestemmer at overvåking skal være slik og slik.. så det skal være det samme uansett om det er i byen eller bygden.

Endret av ilpostino
Lenke til kommentar
det er lovverket som bestemmer at overvåking skal være slik og slik.. så det skal være det samme uansett om det er i byen eller bygden.

7539255[/snapback]

 

Tja, det er noen banker som har mer overvåkning enn andre. Jeg vet ikke hva loven krever som minimum, men det er garantert forskjeller på hva bankene faktisk bruker.

Lenke til kommentar

Føler sterkt med tråstarter.

 

Da jeg jobbet på jysk var vi ALLTID to stykker som tok oppgjøret og droppet i safe som vi hadde inne på kontoret. Dette ble kvitert på et skjema og posene ble telt over og registrert av en sur og gretten securitasvakt som kom annenhver dag ca.

 

Nevn for sjefen at dette burde dere også få til på jobben, altså få en ordning der dere alltid er to stk som dropper pengene. På den måten har du et vitne med deg og det er mindre sjanse for at det blir noe krøll.

Lenke til kommentar

Jeg fortalte til sjefen at systemet til bakken er rett og slett en spøk. Bare fordi en jobber i en bank vil ikke det si at man kan stole fullt og helt på den personen. Det gjør ikke jeg. Sjefen min var enig med meg når det gjelder bankens rutiner. Men det er ikke han som skal ta den siste avgjørelsen i denne saken. Det er nemmelig sjefen til sjefen min. Om det blir en anmeldelse eller ikke vites ikke.

 

Som sagt, så skal jeg også kreve nye rutiner rundt leviring av penger. At man er to stykker som levere pengene er ikke en dum ide.

Takker så meget for all hjelpen og supporten.

 

PS: Må levere penger i nattsafen idag. Tips? :p . Jeg tror jeg skal filme det hele med mobilen min.

Endret av rekar
Lenke til kommentar

Hos oss (ja jeg jobber i bank) er det kamera som filmer på utsiden av nattsafen, samt på innsiden der posene blir hentet ut av Securitas. I tillegg har alle brukerene av nattsafen en egen kode som de taster inn (ingen nøkkel) hver gang de leverer en pose. Det blir skrevet en kvittering på alle leveringene som banken beholder. Når Securitas henter pengene er alltid en bankasatt med dem, eller så er det to vektere. Begge må signere på antall poser som er hentet.

 

Kjedelig situasjon dette her. Håper alt løser seg!

Lenke til kommentar

Jeg vet rett og slett ikke. De har vel ikke tatt en avgjørelse om de skal tro på meg eller ikke. Akkurat nå er dem vel mellom barken veden. Skal skal ikke. Forresten så leverte jeg ikke pengene alikevel igår.

 

Jeg tror ikke de vil gjøre et stort nummer ut av dette her, med tanke på beløpet. Det var ikke så veldig mye. Men jeg føler meg fremdeles uglesett. Dette handler ikke beløpet men integritet. Jeg bare håper pengene dukker opp for dette gjør man virkelig kvalm.

Endret av rekar
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Da var saken endelig ut av verden. De ville ikke anmelde saken. De delte min mening angående banken. Men jeg er ikke enda tilfreds. Banken har null overvåkning ved nattsafen. Så hver gang jeg lever penger til nattsafen så filmer jeg det med mobilen. I tilfelle det skulle skje igjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...