Gå til innhold

Savnet godteri del 2


Nymph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, måtte du minne meg på SOHO, ungdommskolens høydepunkt... Lurer på hvorfor det forsvant ja, var jo kanondigg..!

 

http://www.orapp.no/oversikt/Argang_2001/9...engepulsen/3186

Nidars statussjokolade, Soho, er trukket fra markedet. 70 millioner kostet det å utvikle søtsaken.
Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Yoghurt-sjokoladen ble et prestisjetap for fabrikken. Lanseringen av den nye, urbane sjokoladen i 1998 var den dristigste i Nidars 89 år gamle historie. Sprek design, utradisjonell smaksammensetning av sjokolade, stivpisket yoghurt og sprø crisp skulle kapre unge, urbane mennesker i alderen 18-32 år. I to år hadde fabrikken i hemmelighet arbeidet, og 2000 nordmenn hadde smakt og synset om sjokoladen. Nidars ledelse hadde stor tro på at den spesialdesignede sjokoladen skulle falle i smak, bli meget lønnsom for fabrikken og plassere seg på en tredjeplass etter Stratos og Troika i løpet av 2001. Den første måneden i salg, var Soho den mestselgende sjokoladen i Norge, viste en markedsundersøkelse. For å tilfredsstille etterspørselen i markedet, satt Nidar i gang med doble sjokoladeskift på Soho-maskinene. Så gikk salget gradvis nedover. Før jul i fjor ble sjokoladen trukket fra det norske markedet. Årsaken var klar: Soho solgte altfor dårlig. - Den solgte utrolig bra det første året. Vi var så fornøyde. Så gikk det bratt nedover med salget. Til slutt solgte den så dårlig at vi ble nødt til å prioritere annerledes. Vi torde ikke bruke mer penger på Soho, men valgte å satse på eksisterende prosjekter og nylanseringer. Tilbaketrekningen var ikke noe moro fordi vi hadde hatt større ambisjoner for Soho, sier informasjonskonsulent Anne Guri Solem Selnæs i Nidar. Nidar brukte 60 millioner kroner på nye tekniske investeringer og produktutvikling for å komme frem til yoghurt-sjokoladen Soho. I tillegg gikk det med minst 10 millioner kroner til markedsføring, produksjon av reklamefilm og produktreklame.
Endret av lock-aze
Lenke til kommentar
Savner én ting av spiselige substanser, og det er potetgull med eddiksmak.

 

Husker at Maarud prøvde seg såvidt for noen år tilbake (15?) med "Salt & vinegar", men den gikk ut etter ganske kort tid. I spania har de en, som jeg spiser meg god og feit på hver gang. Desverre er potetgull såpass plasskrevende og fragilt at det ikke egner seg godt for innsmugling i stor skala.

 

Kanskje jeg skal starte egenimport? Noen flere som liker det?

7578165[/snapback]

Om du bor i Bergen så kan du få kjøpt noe so heter Kettle Chips, med havsalt og Balsamic Vinegar hos Lerøy. 200 gram for 30 kr. Blå pose. Selv syns jeg ikke at den var så veldig god pga. uvant smak, men den gikk da ned. :D

Endret av Superior
Lenke til kommentar
Savner én ting av spiselige substanser, og det er potetgull med eddiksmak.

 

Husker at Maarud prøvde seg såvidt for noen år tilbake (15?) med "Salt & vinegar", men den gikk ut etter ganske kort tid. I spania har de en, som jeg spiser meg god og feit på hver gang. Desverre er potetgull såpass plasskrevende og fragilt at det ikke egner seg godt for innsmugling i stor skala.

 

Kanskje jeg skal starte egenimport? Noen flere som liker det?

7578165[/snapback]

 

Du snakker om blå Pringles :)

Lenke til kommentar

Ah! Savner soho, og SPESIELT SNACK PACK! Hvorfor døde den? Derimot prøver jeg å redde et potetgull som det har blitt mindre og mindre av oppigjennom årene: Snacks chips. Den er enda å finne i butikkene, men det blir minde og mindre av de.

 

Dessuten synes jeg at de burde ha reinnført crystal pepsi. Olaf strands potetgull fra The julekalender var også godt :)

Lenke til kommentar
Synd at de Dinosaur-kjeksene forsvant fra vanlige butikkhyller. Finner dem bare på Ultra for tiden. Vannvittig god kjeks ^^

7736137[/snapback]

 

Spiste akkurat opp pakken vår med dinosaur kjeks... der jeg bor har de den i vanlige butikker, som Rimi... Og ja den er god!

7736355[/snapback]

Den derre cartoonies kjeksen funker fjell som loerdagsgodt! Haaper de ikke blir borte paa en stund.

 

husker at da jeg var liten var jeg redd for aa spise det fordi en kamerat sa de var giftige :!:

Endret av Acolyt3
Lenke til kommentar

Men er det ingen som husker den disneysjokoladen, som smakte som kindersjokolade? Den hadde figurer av disney på, som var av hit sjokolade, og enramme rundt avmelkesjokolade??

 

 

7536344[/snapback]

 

 

*vann i munnen* :) disse husker jeg godt.. Med gratulasjonskort under sjokoladen.

 

underskrifts kampanje for disney sjokoladen

 

disney sjokolade

Endret av Pink-Action
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...