Gå til innhold

Hvem drikker mest cola i uka


Sivert

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skal vi se, jeg har ofte en glasscola på skolen. Så kommer det vel sikkert 1,5 liter i tillegg. Så da har du vel forbruket mitt.

 

Quote:

fjotten Yummy skrev:


3-4 liter Pepsi Max (og de som disser Pepsi Max nå blir permbanna og svartelista!) de siste ukene.


 

Skal ikke disse pepsi jeg, Pepsi *kan* gå ned det også. Husker sist jeg drakk det :smile: Var i cupen i 2000. Stod på ståtribunen i Stavanger og se mitt kjære Start ble ydmyka 0-4 :sad: Hvertfall, det var steikvarmt og i pausen så ba jeg kompisen min kjøpe litt cola, han kom tilbake med pepsi, og faktisk det var veldig godt, de 2-3 første slurkene fram til den værste tørsten var slukka og smakssansene våkna.

 

Hva pepsiansatte selv mener

Lenke til kommentar

Tar lett inn 4-5 x 1,5 liters om dagen, varierer på økonomi.

 

Har begynnt å få julestemning da jeg så Coca-Cola's julebrus (Simba's julebrus by Coca-Cola Company) den er veldig bra :smile: ikke no Grans bryggeri dritt som smaker sukkervann med rød konditorfarge og litt gammel bringebær saft...urk :sad:

Lenke til kommentar
Quote:


Kirky skrev (2002-11-22 01:33):

Ikke for å være moderlig eller belærende men jeg vil anbefale å kutte ned på brusdrikkingen. Sukkerfri er selvfølgelig bedre (man kan godt drikke 1.5l om dagen uten at søtstoffet gjor noen skade) men den verste synderen er nemlig kullsyren! Den etser opp tennene, sakte men sikkert, etterhvert får du frysninger/ising i tennene, og man får vondt bare ved å tygge enkelte ting. Og når tennene først er etset ned til nervene, tror jeg veien tilbake er vanskelig. Snakker ut i fra egen erfaring. Har kuttet ned til en eller 2 flasker i uka, og drikker ellers sukkerfri saft.




Det siste eg fikk med meg på puls eller noe lingnende program, Var at du "ikke" skulle drikke lett brus. Du kunne bli "grønnsak" om du drakk store mengder lett brus. Legen min sa og at om du absolutt måtte drikke brus så drikke brus med sukker. Bare folk med diabetes skal drikke lett brus? Trudde det var sukkeret som ødela tennene dine ikke kullsyren.
Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-22 17:25, skrev Kjetil Lura:

Det siste eg fikk med meg på puls eller noe lingnende program, Var at du "ikke" skulle drikke lett brus. Du kunne bli "grønnsak" om du drakk store mengder lett brus. Legen min sa og at om du absolutt måtte drikke brus så drikke brus med sukker. Bare folk med diabetes skal drikke lett brus? Trudde det var sukkeret som ødela tennene dine ikke kullsyren.


 

Det har jeg også lest/hørt - tror det var noe med at de kunstige stoffene (sukkererstatteren) kunne utvilke diabetes i langt større grad enn sukkeret selv.

 

Tenk på det dere som ikke har diabetes og drikker light/max: Vil dere virkerlig sette sprøyter mange ganger til dagen resten av livet deres?

 

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

let's see, min cola dag:

 

Begynner på jobb klokken 8.

Går/tar heis ca 150 meter til rimi og kjøper cola klokken 09:30.

11:45 er det lunsj og cola tid igjen. en halv liter går ned på høykant.

ca 13:30 er det ned på rimi etter cola igjen.

slutter klokken 16:00, kjøper kanskje en cola før bussen går.

Etter noen timer med data/tv er det opp på den lokale rimi butikken etter mer cola.

 

Til sammen blir dette ca 3,75l cola per ukedag.

 

I helgen går det lite cola. går mest i pils. Men la oss si 2 liter cola per helg.

 

Vi får da dette regnestykket:

 

(3.75*5)+2=20,75

 

Altså +/- 20 liter cola i uka :smile:

Lenke til kommentar

Noen her bør seriøst trappe ned på cola forbruket mht helse. Personlig drikker jeg oftest juice, vann, saft, melk osv. som leskedrikk, og kaffe om jeg trenger en oppkvikker. Eneste gangene jeg drikker brus er om jeg er ute og er tørst eller om jeg er med venner. Da er det ikke så praktiskt å tilby dem melk liksom :smile: Går nok maks 1-2liter i uken på det meste her, og gjennomsnittlig 0,5l.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Enig, letmein. Jeg har ikke lyst på cola, for jeg veit hvor inni granskauen usunt det er. Hvor skal de 22, eller hvor mange det nå er i en halvliter, sukkerbitene gjøre av seg? Fysj og fy spør du meg. Øl derimot er saker. Også hever det ytelsesnivået hvis du tar en pils eller to før trening :wink:

Lenke til kommentar

Jepp, Light brus ol er bare teit, det smaker skit, og er like skadelig om ikke mer. Hvordan tror dere de får den søt når de ikke bruker sukker? masse kunstige saker som er verre enn sukkeret.

 

Pepsi Max, jaja, du er den typen ja... :roll:

 

helte akkurat ut tilsammen 8 paller Brus for Coca Cola på Lørenskog(Dugnad). De skulle kvitte seg med den fordi den hadde velta på lageret. Smakte helt bra, normal kullsyre og vi drakk MYE Cola den dagen, en venn av meg spydde på vei hjem. Etterpå ble det en "full scale" Bon Aqua krig :D

Lenke til kommentar
  • 10 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...