Gå til innhold

Tråden for antall konsoller solgt + software!


Mr.FOXHOUND

Anbefalte innlegg

What? Da tror jeg du har diskutert med en annen.

Må jeg virkelig quote alle de siste postene dine? Det er da klart og tydelig at det var Nintendo du snakket om gjennom alle postene. Dersom du var ute etter å kritisere tredjepartselskapene som har jobbet med Wii så burde du ha gjort det klart i den posten der du dro frem gamerankings.

 

Min forklaring på hvorfor det er så mange som har kjøpt konsollen er rett og slett at de er ute etter Nintendo's kvalitetspill. Wii Fit, bestselgeren til Wii, har faktisk fått langt bedre kritikk enn det enkelte her tror. Mario Kart Wii, Super Smash Bros Brawl, Super Mario Galaxy og Twilight Princess er også gode spill som er multimillionselgere. Super Paper Mario, Wario Ware Smooth Moves, Metroid Prime 3: Corruption er gode spill som har passert minst en million.

 

Ja, det var synd at tredjepartselskapene ikke satset på Wii fra begynnelsen av. Det skadet både Wii-spillerene og tredjepartselskapene. Nå ser det imidlertid ut som at trenden har snudd. Wii får stadig flere eksklusive core-spill. Det blir spennende å se hvor bra de kommer til å selge når de kommer ut. :)

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med core-spillene som allerede er lansert? No More Heroes og Madworld skal vell være gode spill som er for core gamere. Likevell så ser det ikke ut som dem har passert 1 million solgte. Madworld er fortsatt ganske nytt, men med en pris for under 200,- så burde det kunne lokke noen gamere, jeg bestilte hvertfall et eksemplar.

Lenke til kommentar

Nisjespill passer ikke for å måle salgspotensialet til core-spill til Wii. Spesielt ikke når det ble holdt en fest for å feire salgstallene til NMH. Det er Suda51's bestselgende spill gjennom tidene. Han var også med på å lage spill til PS2. Dessuten er det en opppfølger på vei(sjekk den nye traileren for NMH: Desperate Struggle :)).

 

Madworld er en ny IP, det foregår i svart-hvitt og er lagd av folkene som lagde Okami og Godhand. Var det virkelig noen som forventet store salgstall for det spillet? Men som sagt: Det er ikke ferdig med å selge.

 

Det er fortsatt usikkert hvordan Madworld vil ende opp, men kan folk i det minste stryke NMH fra flopp-listene sine? Det er ingen grunn til at vi skal kritisere NMH's salgstall.

Lenke til kommentar

Ja! Quote meg der jeg sier jeg at jeg forkaster tredjepartspill når jeg kjøper, spiller eller baserer meningene mine på en konsoll og dens lineup. Dummeste jeg har hørt.

 

Det er meg totalt likegyldig om det er japanere eller marsboere som står bak spillene jeg spiller, så lenge de er gode. Hvis du har fått inntrykk av noe annet tidligere, så vet du hvertfall det nå.

Lenke til kommentar

Litt statistikk om singstar.

 

The more notable statistics include 4 million SingStore song downloads, over 400,000 people have registered online, over 1000 song selections, and over 100,000 My SingStar Online video uploads. These are impressive numbers for a singing game. More statistics include:

 

* The most popular download times are between 8pm-11pm on Friday and Saturday nights.

* The total number of tracks downloaded from SingStore to-date is over 4 million.

* The total number of videos uploaded to My SingStar Online video uploads so far is over 100,000.

* There are now over 1000 songs available on the SingStore.

* More than 6000 SingStar players sign up to the online components of SingStar each week.

* SongPacks have now sold 57,000 copies since launching in October 2008.

* My SingStar Online has nearly 400,000 registered users.

* Over 9.3 million My SingStar Online videos have been viewed so far.

* SingStar has won three Guinness World Records, including Most Successful Singing Game, First Customizable Track in a Singing Game and First Music Game to Let Players Record Their Performances and Share Them Online.

 

Kilde

Lenke til kommentar

UleDule: Dette er posten jeg snakker om.

 

 

Nå sa jeg aldri at Zelda solgte dårlig, men jeg sa at den ikke var blant de som solgte mest. Så vidt jeg ser det, er det rundt 10% av eiere som har Zelda. Mens det er rundt 40%-50% som har Wii Play og Wii fit f.eks?

 

Til og med Mario Party har solgt mer enn Zelda på den konsollen der. Noe som aldri har skjedd tidligere.

 

Allerede før E3 i fjor, fryktet jeg at sånne "rare" salgstall ville lokke nintendo til å fortsette med det middelmådige casual-hysteriet sitt. Og kan ikke si jeg satt med smil om munnen da jeg så hvordan Shigeru dummet seg ut under demonstrasjonen av Wii Music, live. Jeg forventet Zelda da jeg først så han entre scenen i den store avslutningen!

 

At det senere ble "bekreftet" at Mario- og Zelda-teamet fortsatt holdt på visste vi jo fra før av?

 

Etter en kjapp titt på GameRankings, er det ikke vanskelig å se hvilke av de tre konsollene som har klart færrest godt kritiserte spill liksom. Jeg synes det er synd at salgstallet representerer så liten grad av kvalitet som det faktisk gjør.

 

Men nei, jeg tror ikke det er slutten på Mario eller Zelda. Jeg fikk bare, sist E3, inntrykk av at det ikke er like sterkt fokus på slike spill hos nintendo lenger. Og jeg vil ikke forvente for mye nå heller før jeg faktisk får SE noe. Men jeg har håp for kommende E3 :)

 

 

Jeg fikk inntrykk av at du satte gamerankings-tallene i sammenheng med at Nintendo ikke satser på fansen lenger. Hvis du mente noe annet med posten så beklager jeg.

Endret av Bruskork
Lenke til kommentar

Poenget med gamerankings-eksemplet var for å gi et bilde på hvordan Wii-konsollens supersalg ikke samsvarer med kvaliteten på spillene som er ute (uavhengig av hvem som har gitt dem ut). Som igjen gir meg en indikasjon på at det er casual og ikke nødvendigvis kvalitet nintendo (eller andre) er tjent med å fokusere på med Wii.

 

Nå har jeg ikke lyst til at denne diskusjonen skal "ta over" hele tråden. Jeg ville bare uttrykke hvordan mye salg ikke nødvendigvis påvirker oss spillere positivt.

Lenke til kommentar

Nintendo tjener da massevis av penger på deres tradisjonelle spill:

 

Mario Kart Wii: 15.9 mill

Super Smash Bros Brawl: 8.43 mill

Super Mario Galaxy: 7.95 mill

The Legend of Zelda: Twilight Princess: 5.26 mill

Super Paper Mario: 2.77 mill

Metroid Prime 3: Corruption: 1.53 mill

 

Merk at alle disse spillene har solgt bedre enn forgjengerene deres. Hvorfor skal Nintendo avbryte disse seriene når de selger bedre til Wii enn til GC?

 

I tillegg har også de også et par gode casual/party-spill som har solgt bra

Wii Fit: 19.54 mill

Wario Ware Smooth Moves: 2.23 mill

 

Tallene er tatt fra VGChartz.

 

Det er klart at det fins noen råtne epler.. Mario Party 8 and Wii Music comes to mind.. Men det er tydelig at det er kvalitet som selger mest når det gjelder Nintendo's Wii-spill.

Lenke til kommentar

Imponerende tall ;) Ingen tvil om at PD og sony har gjort gode penger på dette spillet.

 

Gran Turismo 5: Prologue has sold 3.67 million,GT Franchise has exceeded 52.37 million units worldwide

 

Etter linken ser dere en komplett breakdown per spill per region.

Link

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

En liten OT-diskusjon rundt Zelda-serien er fjernet fra tråden.

 

(Ikke kommenter dette innlegget i tråden, reaksjoner på moderering taes via PM)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

May 2009 NPD sales data

 

Wii 289.5K

Nintendo DS 633.5K

PlayStation 2 117K

PlayStation 3 131K

PSP 100.4K

Xbox 360 175K

 

UFC 2009 UNDISPUTED THQ Xbox 360 679.6K

Wii FIT W/ BALANCE BOARD NINTENDO OF AMERICA Wii 352.8K

EA SPORTS ACTIVE BUNDLE ELECTRONIC ARTS Wii 345.8K

UFC 2009 UNDISPUTED THQ PS3 334.4K

INFAMOUS SONY PS3 175.9K

POKEMON PLATINUM VERSION NINTENDO OF AMERICA NDS 168.9K

MARIO KART W/ WHEEL NINTENDO OF AMERICA Wii 158.3K

PUNCH OUT!! NINTENDO OF AMERICA Wii 156.9K

X-MEN ORIGINS: WOLVERINE UNCAGED ED ACTIVISION BLIZZARD Xbox 360 120.7K

Wii PLAY W/ REMOTE NINTENDO OF AMERICA Wii 109.8K

Lenke til kommentar

Status per 25.05.2009

MERK:

 

Jeg tar ferie, og blir borte 14 dager, så setter pris på om noen gidder å besøke de 2 sitene

og poste tallene mandag 1.06, og mandag 8.06, helst før 12 engang.

Så kan jeg poste en full oppdatering når jeg kommer tilbake 15.06

 

Siden det var ingen som gadd dette, har jeg litt av en jobb å gjøre.

 

Tviler på om noen av sitene har historiske tall?

 

Noen som har de nyeste tallene, jeg skulle gjerne sett hvordan ting ligger an.

 

 

Hva vil folk?

 

Enkleste er vel å vente til mandagen, så kan jeg dele på 3, slik at vi får en average over de 3 ukene iallefall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...