Gå til innhold

Hvordan du lager et billig Winamp display


Anbefalte innlegg

Hei

 

Dette er en enkel måte å lage Winamp display eller til å vise cpu-temp ol. Du finner opskriften finner her. Jeg har bygd et sånn og det funker helt fint. Jeg har også sett noen med pointimetter for lysstyrke.

 

Jeg bestilte dette på futurlec:

 

LCD Display 16 x 2 Character $ 6.90 $ 6.90

HEADS20 20 Pin .100 Straight Male Headers $ 1.50 $ 1.50

FHEADS16 16 Pin .100 Straight Female Single Headers $ 0.15 $ 0.15

Total price: $ 8.55

 

Prisen for alt er ca 55kr + 5$ i frakt + printar kabel(jeg hadde en gammel)

 

Jeg har brukt LCD-Smartie og det funker helt fint.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du vil ha det skikkelig billig handler du på eBay. Akkurat nå kjører jeg en 4x20 VFD. VFDer har mye høyere lysstyrke og mye bedre kontrast enn LCDer, men de er også mye dyrere, den jeg har koster 877Kr + moms hos Elfa. VFDer er også rimelig billige på eBay, 4x20 kan man finne for 15$ hvis man er skikkelig heldig. VFD LCD LCD med backlight

Endret av Mikkel194
Lenke til kommentar
Hvis du vil ha det skikkelig billig handler du på eBay. Akkurat nå kjører jeg en 4x20 VFD. VFDer har mye høyere lysstyrke og mye bedre kontrast enn LCDer, men de er også mye dyrere, den jeg har koster 877Kr + moms hos Elfa. VFDer er også rimelig  billige på eBay, 4x20 kan man finne for 15$ hvis man er skikkelig heldig. VFD LCD LCD med backlight

7515638[/snapback]

 

Snakke vi hjemmemekk eller ferdig arbeid her?

 

Det var jo uansett billigere på den andre siden.

Lenke til kommentar

Hjemmemekk, men det er ikke noe spesielt vanskelig.

 

Hva var billigere på hvilken side? Hvis du tenker på de 2x16 LCDene uten backlight så fra futurlec så kan man finne dem under dollaren på ebay. Jeg har sett 4x20 med backlight gå for rundt 90 cent. De som jeg snakket om som koster 15$ er 4x20 VFDer, disse finner man ikke så mange steder, og de pleier å være enormt dyre.

Endret av Mikkel194
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...