Gå til innhold

Fremtidsmaskin fra LG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

metanol, etanol, whatever, pointet er å binde hydrogenet opp mot noe slik at det blir lettere å transportere. ja, for uansett hva du stapper inn i brenselcella er det alltid hydrogen den benytter.

 

og når det gjelder strømforbruk så er faktisk skjermen en stor synder. ihvertfall dagens lcd skjermer med baklys. en oled trenger ikke baklys, og trenger ikke bruke strøm for de områder av skjermen som ikke har farge (siden for å få svart oled så skrur du av strømmen).

 

det eneste (svjv) som vil være mer strømsparende en oled er e-ink lignende systemer hvor en ikke trenger bruke strøm for å opprettholde bildet.

Lenke til kommentar
De burde lage en med etanol da...

 

Etter en lang arbeids dag... kan man gjerne blir dritta samtidig...

 

Mottoen blir: GET THING SMALL, GET WORK DONE, AND GET DRUNK! :blink:

 

Vaio ;)

7506444[/snapback]

Her i landet er nok etanol mye dyrere enn metalnol, så hvorfor?

(det er fy og lage hjemmebrent vettu)

Og da vill det sikkert bli problemer på jobber der tidligere alkiser jobber når de må gå i en duft av alkohol hele dagen... (for min del hadde jeg slutta på dagen)

 

Jeg tenker mere på at dette vill fororense... altså ikke stort men viss ett par milioner lappiser går på dette hele tia så vill jeg nok tro at dette ikke akurat hjelper på det alerede så ødlagte kloden vi har...

Lenke til kommentar
Brenselceller finnes i forskjellige utførelser.

Det skreves at det skal brukes metanol, men det er meget giftig og vil ikke bli tillatt. Dermot etanol som er mindre giftig (og som brukes som nytingsmidde). I praksis blir det noe spylerveske - lignende  spesialstof. (Hvis det blir en alkoholbasert kan kanskje tresprit/røsprit også være aktuellt.)

Forundrer meg at det er skjermen som trekkes frem som den store strømforbrukeren...

7506204[/snapback]

 

Du er klar over at tresprit bare er et annet navn på metanol? :)

Lenke til kommentar

"Her i landet er nok etanol mye dyrere enn metalnol"

 

vel, det er den etanolen som er til salgs i form av brennevin som er dyr pga høye avgifter, ellers er ikke produksjonskostnadene på metanol og etanol noe spesiellt forskjellige.

og bare for å få det sagt så er både etanol og metanol alkoholer.

 

"Jeg tenker mere på at dette vill fororense"

 

for å si det sånn så er det ikke CO2 fra fossilt brensel, men fra etanol som blir produsert av nåtidens råstoffer så med andre ord vil ikke dette gi noen økning i CO2-utslipp.

Lenke til kommentar

jo den blir varm, men ikke fordi den brenner alkohol etter rødspritsbluss metoden.

 

en brennselcelle som bruker (m)etanol stripper først hydrogen fra alkoholen, for så å feste hydrogenet til tilgjengelig oksygen (som er fritt tilgjengelig i lufta rundt oss). resultat, vanndamp og strøm ;)

 

for å gi en morsom illustrasjon, apollo raketten brukte hydrogen og oksygen som sitt andre trinn. så det er ikke lite krefter ute å går når en lager vann :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...