Gå til innhold

Hver Xbox spores av Microsoft med et unikt serienummer.


Ratatosk

Anbefalte innlegg

Nedenfor følger en email som ble postet til http://www.gotmod.com.

 

I korte trekk viser mailen at MS har et unikt serienummer i hver Xbox som kan brukes til å f.eks. sperre konsollen din ute fra Live tjenesten. Watch out.

 

"after being unable to connect yesterday I decided to try the unthinkable.

I called Microsoft's XBOX support line and was honest with the rep, Adam,

to whom I spoke. I explained that I had modified my XBox, strictly for

homebrew games, apps, and emulators, explained that I buy all of my XBox

games, and explained the situation that I had no problems during the beta.

I also mentioned to him the article a while back saying that "Microsoft

wouldn't crack down on modchip users as far as XBL was concerned".

 

Adam was very honest with me and explained that he and the other reps knew

for months that the modchip blocking would be turned on when the service

went live. He also had a sheet of paper in front of him (he told me it

was distributed to all the reps) to help them answer these exact questions.

 

Apparently:

1. XBOX banning is done based on the serial number

2. Whether or not you remove the modchip, they believe the XBox can never

bet returned to a virgin state, so they will NOT BE ABLE to unban

serial numbers.

 

At this point I speculated, well if someone does use the XBox for pirating

games, then Microsoft makes $0.00 off of that person. Why wouldn't MS want

to at least get $49.99 plus future subscription revenues from this base of

people. If 20,000 modchip users who use their modchips for evil went with

XBL, that's almost $1,000,000 for MS.

 

Adam responded:

3. The primary concern of MS with modded XBoxes is not piracy, but is for them

to be able to sell it as the "fair" service to normal people. They

fear that

people with modded XBoxes will be able to cheat making it less likely for

non-modded people to sign up with XBL.

 

I asked him if there was any plan to change this policy in the future and he

told me that as far as they know, this will be the plan forever. Hope this

clears up some confusion, and feel free to contact MS yourselves. Maybe once

they see how much money they can make from the modders they will do the

"unthinkable" and reverse their policy."

 

**UPDATE**

I myself, have called Microsoft support centers, and asked some questions along the same line as DSmooth did, with almost identical results. Bottom line is that XboxLive DOES look for modchips (on, not off) and other detectable hardware modifications and that is that. Once detected that Xbox "should" according to them not be able to ever access xboxlive on that xbox again. I have found this to be true, as i have now tested on over 12 Xboxez personally, with almost all scenarios.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dettes høres ut som et desperat forsøk på å få personer til ikke å modde sine konsoller. Skremselpropaganda med andre ord. Det høres litt suspekt ut at Microsoft skal stenge ute abonnenter i frykt for at de skal jukse på onliespillingen.

 

Dessuten, når en ser på alle "fordelene" det er med å modde boxen, er jeg ikke det minste redd for om den skulle blitt banet på live nettverket. Faktisk er det bare en fordel, tenk om jeg får fullstendig dilla på onlinespilling! Nå slipper jeg den ekstra utgiften, for ikke å snakke om belastningen på familien :grin:

 

Med andre ord: JA TIL BLOKKERING AV MODDEDE BOXER PÅ LIVENETTVERKET :grin:

Lenke til kommentar

Quote:


3. The primary concern of MS with modded XBoxes is not piracy, but is for them

to be able to sell it as the "fair" service to normal people. They fear that people with modded XBoxes will be able to cheat making it less likely for non-modded people to sign up with XBL.


 

DETTE synes jeg faktisk er veldig bra - veldig mange online-spill for PC er jo faktisk helt 'ødelagt' av at folk legger inn aimbot'er, 'radarer' og lignende for å få (et urettferdig) overtak.

 

Å spille 'rettferdig' (altså umodifisert programvare) på en åpen server med f.eks. CS eller UT er jo bare å glemme idag - det er alltid minst en dust som enten jukser eller teamkiller).

Lenke til kommentar

Alle tror MS er djevelen her. Modding på konsoller er ONDT så lenge de kan spilles online. Du _aner_ ikke hvor mye juksing som kan foregå i onlinespill, og med litt modding kan man ødelegge gleden for alle andre spillere.

 

Modding på egne maskiner som ikke spilles sammen med andre er meg likegyldig. Men når Xbox går LIVE, da er jeg med MS fult ut på å banne folk som roter med maskinen.

 

Dette skal være fair play.

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i at juksing er noe som ikke hører hjemme på Live (eller i multiplayer miljøer generellt), men jeg misliker også Microsofts måte å behandle kundene sine på.

Holdningen deres oser av "du er ingenting - vi er alt - gi oss pengene dine". Skulle ønske de kunne hatt en litt mindre arrogant holdning.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-20 15:19, skrev NoLimit_^:

Klart skal Microsoft stenge ute de som har moddet xbox-en sin...det er akkurat som om jeg har skrevet en skolestil, så krever jeg jo peng av de som vil "kopiere" den av meg, i en sånn situasjon vil "modderne" være de som er "uærlige" å henter stila mi på nettet:P om dere skjønner


 

Litt feil sammenligning. Dette dreier seg ikke bare om penger - det dreier seg om å skape et rettferdig spillmiljø for de som IKKE modder Boxen.

Lenke til kommentar

Tror ikke mye på at det ikke er for å stoppe piratkopiering, nei. Hvis det bare var for rettferdighetens skyld kunne det vært opp til hver enkelt server om modding av hardware skulle være lovlig eller ikke.. Er nok andre mer tungtveiende argumenter som er avgjørende (les: Hindre piratkopiering og tjene penger på software)

Lenke til kommentar

Quote:


Er nok andre mer tungtveiende argumenter som er avgjørende (les: Hindre piratkopiering og tjene penger på software)


 

Alle konsoller er jo kraftig sponset av produsenten og det er spillene de skal tjene penger på. Jeg har full forståelse for at de legger hindringer i veien for folk som piratkopierer, og synes samtidig det er flott at de tar grep for å hindre juksing i onlinespill.

Lenke til kommentar

Skjønner at de vil utelukke folk som jukser, men hvis det er kun fordi de modder så er det jo M$ sitt tap. Jeg mener at det er ganske mange som modder båxen. Hvis du ganger det med ca de 500 kr. det koster så blir det faktisk en del penger.

Men jeg tar det med ro for det kommer snart en bios eller no som lurer det Live greiene alikevel. Det er jeg HELT sikker på.

 

FOLKEAKSJON FOR MODDA BÅXER PÅ XBOX LIVE! :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...