Gå til innhold

Hovedkort for Core 2 Duo står mellom 2 stk


andreash

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg sitter selv med et P5B og kan godt anbefale dette! Dette fungerer kjempebra for meg sammen med E6400, 2GB ram, Inno3d 7900GS. Jeg har hatt oppsettet i ca. 2 måneder. Det har ikke vært overklokket. Jeg vet ikke hvor forskjellig deluxe-versjonen er fra vanlig P5B.

 

Wollis.

7480316[/snapback]

 

Da ble det P5B Deluxe kortet.

Nettopp bestilt og venter i spenning på postmannen i løpet av et par dager :)

 

Andreas

Lenke til kommentar
Hehe, jeg selv, sitter å ska prøve å velge imellom EVGA nForce 680i SLI og Asus Striker Extreme, til mitt straks nye C2D E6600 system, som også skall OCes..  :hmm:

 

.:CyberMan:.

7480721[/snapback]

 

Jeg tror jeg ville gått for EVGA sitt kort her ;) Det gjorde jeg. Spesiellt hvis du skal bestille det på Netshop.no, der det er på salg denne uken. EVGA kortet kommer jo også godt ut i tester, både på ytelse og stabilitet. Selvfølgelig er Asus Striker Extreme minst like godt, og kanskje enda bedre, men jeg vet at du vil få et knakendes godt kort hvis du går for EVGA sitt kort. (Jeg har bestillt E6600, 2 Gb OCZ DDR2-800 4-5-4-15, POV 8800GTS og EVGA sitt kort fra Netshop i dag. Normalt ligger dette oppsettet på over 12000, og ofte rundt 13000, men pga. salgene på HK, minnet og skjermkort på Netshop, fikk jeg det for så lite som 10800 kr med frakt ;) Det kaller jeg en grei deal. Nå må jeg bare kjøpe meg Kabinett, CPU kjøler og PSU. (tenker meg Antec P180 Black, Noctua NH-U12 og MIST 600 watter med viftestyring, siden viften i MIST PSUen støyer en del.

Lenke til kommentar

Dropp begge.. kjøp Asus P5N32-E... Det eneste 680i kortet som ser bra ut.. Både EVGA og Striker er knapt noe å satse på.. dessverre..

Striker kan bli bra, men de sliter med varmegang rundt sokkelen...

P5N32-E kortet greier også over 500 fsb... hvis dette er av interesse..

 

Jeg er iallefall ikke i tvil, og kunne velge mellom Striker og P5n32... Valgte naturligvis det siste...

Lenke til kommentar
Dropp begge.. kjøp Asus P5N32-E... Det eneste 680i kortet som ser bra ut.. Både EVGA og Striker er knapt noe å satse på.. dessverre..

Striker kan bli bra, men de sliter med varmegang rundt sokkelen...

P5N32-E kortet greier også over 500 fsb... hvis dette er av interesse..

 

Jeg er iallefall ikke i tvil, og kunne velge mellom Striker og P5n32... Valgte naturligvis det siste...

7481054[/snapback]

 

Hmm... Nå som jeg hadde lest så mye om de forskjellige kortene og hadde kommet til att EVGA ville bli mitt valg i min nye pc....Det etter utallige gode omtalelser om det..... :S

 

Skeptisk ^^

Lenke til kommentar
Dropp begge.. kjøp Asus P5N32-E... Det eneste 680i kortet som ser bra ut.. Både EVGA og Striker er knapt noe å satse på.. dessverre..

Striker kan bli bra, men de sliter med varmegang rundt sokkelen...

P5N32-E kortet greier også over 500 fsb... hvis dette er av interesse..

 

Jeg er iallefall ikke i tvil, og kunne velge mellom Striker og P5n32... Valgte naturligvis det siste...

7481054[/snapback]

 

som jeg har sagt til alle... p965 chipsett er bare tragedie... men men.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Hmm... Nå som jeg hadde lest så mye om de forskjellige kortene og hadde kommet til att EVGA ville bli mitt valg i min nye pc....Det etter utallige gode omtalelser om det..... :S

 

Skeptisk ^^

7483751[/snapback]

Jepp.. Samme her.. Kommet/lest fram til at EVGA va det beste, å eventuelt Striker kortet, der jeg hadde mest lyst på det, pga. alle de ekstra LED lysene. :love:

 

Men.. det er som dem sier.. Når det gjelder OC, så er stoolman selve guden. ;)

 

Men har lyst på striker kortet, ass.. :hmm:

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar
Dropp begge.. kjøp Asus P5N32-E... Det eneste 680i kortet som ser bra ut.. Både EVGA og Striker er knapt noe å satse på.. dessverre..

Striker kan bli bra, men de sliter med varmegang rundt sokkelen...

P5N32-E kortet greier også over 500 fsb... hvis dette er av interesse..

 

Jeg er iallefall ikke i tvil, og kunne velge mellom Striker og P5n32... Valgte naturligvis det siste...

7481054[/snapback]

 

Jeg fikk akkurat EVGA 680i kortet inn gjennom døren.. Og for å være ærlig.. Det er verdt hver eneste krone.. Aldri før har jeg sett eller tatt i et kort med så høy kvalitetsfølelse.

Kortet er forseggjort, mange smarte løsninger både på heatpipesiden, power og reset knapp rett på hovedkortet, debug indikator og byggkvalitet av en annen verden..

Skal feire 5 års bryllupsdag i dag, så derfor blir det ingen bilder før i morgen..

 

 

Dette er en quote fra en post tidligere fra deg Stoolman, der skryter du jo

EVGA kortet opp i skyene? Jeg som fikk en kompis til å kjøpe EVGA kortet... heh

Men det er vel bra nok for de som ikke ekstrem overklokker. Hvis 400fsb er bra nok, så holder vel EVGA kortet i massevis eller?

 

Mvh,

Vinci

Lenke til kommentar

Vaio skrev:som jeg har sagt til alle... p965 chipsett er bare tragedie... men men.. :thumbdown:

7483874[/snapback]

 

Det var skuffende å høre.Har akkurat bestilt et P5B Deluxe/Wifi.

 

Hvorfor er p965 så elendig da?

7485140[/snapback]

 

Det er rett og slett en ræva chipsett. Spandere du på et 400kr til får du en p975.

Min støtte ikke sata raid, ikke støttet den dobbelt ddr2 pc6400... masse masse feil...huff huff... :thumbdown:

Lenke til kommentar
..

Dette er en quote fra en post tidligere fra deg Stoolman, der skryter du jo

EVGA kortet opp i skyene? Jeg som fikk en kompis til å kjøpe EVGA kortet... heh

Men det er vel bra nok for de som ikke ekstrem overklokker. Hvis 400fsb er bra nok, så holder vel EVGA kortet i massevis eller?

 

Mvh,

Vinci

7484486[/snapback]

Hehe, ja.. Tenkte det samme, da jeg også hadde fått med meg den tidligere komentaren til stoolman.. ;)

 

Men det er som man sier.. Stor forskjell på et "første intrykk" og erfaring..

 

(Så antar at første intrykket hos stoolman var bra, men erfaringene med det, heller var skuffende.. :hmm: )

 

Man prøver fremdeles å overbevise meg selv om at dette bare gjelder med Hardcore OCera, å at jeg ikke vil gjøre et dårlig "kjøp", med å eventuelt kjøpe Asus Streiker kortet.. :love:

 

.:CyberMan:.

Endret av .:CyberMan:.
Lenke til kommentar
..

Dette er en quote fra en post tidligere fra deg Stoolman, der skryter du jo

EVGA kortet opp i skyene? Jeg som fikk en kompis til å kjøpe EVGA kortet... heh

Men det er vel bra nok for de som ikke ekstrem overklokker. Hvis 400fsb er bra nok, så holder vel EVGA kortet i massevis eller?

 

Mvh,

Vinci

7484486[/snapback]

Hehe, ja.. Tenkte det samme, da jeg også hadde fått med meg den tidligere komentaren til stoolman.. ;)

 

Men det er som man sier.. Stor forskjell på et "første intrykk" og erfaring..

 

(Så antar at første intrykket hos stoolman var bra, men erfaringene med det, heller var skuffende.. :hmm: )

 

Man prøver fremdeles å overbevise meg selv om at dette bare gjelder med Hardcore OCera, å at jeg ikke vil gjøre et dårlig "kjøp", med å eventuelt kjøpe Asus Streiker kortet.. :love:

 

.:CyberMan:.

7485304[/snapback]

 

Litt mer konkret

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=680407&hl=

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Det er rett og slett en ræva chipsett. Spandere du på et 400kr til får du en p975.

Min støtte ikke sata raid, ikke støttet den dobbelt ddr2 pc6400... masse masse feil...huff huff... :thumbdown:

7485230[/snapback]

 

Dobbelt DDR2 pc6400.Mener du 4 brikker?

7486557[/snapback]

 

Problemet løst...

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
..

nei, jeg mener dden går ikke i double channel mode... bare i singel så.. istedet for 800Mhz... går jeg på 400

7486998[/snapback]

"double/dual channel mode" har val ingen ting med hastighet å gjøre, men mere økt ytelse, fordi at to rambrikker, jobber ilag som "par"..

 

(Noe "likt", som to disker i et RAID 0, oppsett.. Sånn groft sett..)

 

Når det gjelder hastigheten, så..

 

Det er DDR ram, det står for Dural Data Rate og betyr at selv om rammen er på 400 Mhz så sender og motar den som om den var 800 Mhz

7495079[/snapback]

Det er DDR ram... Dual Data Rate, den kjører på en måte to ting på en frekvens, dermed blir det 800. 400*2 :)

Skjønte ikke mye jeg heller første gang ;)

..

7495084[/snapback]

 

(Eller missfortso jeg deg, her? :blush: )

 

.:CyberMan:.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...