Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Burde jeg ha dårlig samvittighet?


Anbefalte innlegg

For mer enn 2-3 uker siden hadde en vennine langkjøring. Samme dag hadde sjefen sendt meg på oppdrag til en rekke blomsterforretninger for å teste servicen.

 

Dette resulterte i at jeg hadde 35 roser hjemme på sluitten av dagen. Ettersom kjæresten var "hardt" skadet, så skulle hun få en fin bukett av meg på lørdagen.

 

Men jeg skulle møte venninen min samme dag, og visste hun var sliten etter 6-8 timer langkjøring, så tenkte jeg kunne overraske henne med EN blomst.

 

Moren min spurte først hvem den var til, og tipset om at en rød rose var greit, fordi hvit og gul ville bety andre ting mht. farge.

 

 

Jeg gav venninen min denne og sa jeg syntes hun fortjente den fordi dagen hadde vært så slitsom.

Hun vet ikke at jeg har kjæreste, men jeg har ikke gjort noe forsøk, og vi spiller begge med samme kort om vi ønsker bare vennskap.

 

 

 

 

I dag, får jeg plutselig melding fra bestevennen min som er i fyr og flamme over den ene blomsten. Jeg får nå vite at jeg skal ha gitt henne en bukett, at venninen min er på dealern med en bestevenn av henne og takket være meg er det problemer, osv osv.

 

Jeg får til og med antydelse om at jeg prøver meg på henne. Formuleringen "hakke du dame a? også gir du blomster til andre, hva skjer med det a??"

 

 

Jeg blir en smule paff og svarer tilbake at det var en blomst, at tanken var en overraskelse fordi hun hadde hatt en tung dag, og at jeg ikke kjenner til at hun er på dealern med noen.

 

Bestevennen min, revet med i stemmningen fortsetter med sitt. Jeg sender så en melding til venninen min og spørr om det ble noe problemer med den rosen. Som svar får jeg "ikke som jeg vet om". Hun hadde en kjempe fin kveld, og vi kom godt overens som venner, enda gjør vi det.

 

 

og jeg sitter igjen og lurer; hvorfor tørr ikke gutten å si noe til henne, hvorfor sier han at ting blir ødelagt fordi en venn gir en han ikke dater en blomst, men sier det ikke til henne og er ærlig med henne? og var jeg virkelig på viddene med tanken om å glede en pga en stressende dag?

 

 

ps! ikke diskuter om en venn gjør slik og slik. Jeg har full tro på hun bare ønsker han andre bra og ikke helt forstod rekkevidden av ordene sine, som mange andre ungdommer til tider ikke gjør :)

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen ting skal være i veien for å gi en venn en oppmuntring. :)

7471342[/snapback]

 

var teknisk sett første gang vi møttes, men jeg har vel hatt henne på msn osv i ca 2 år, (inkl nummeret hennes) og vi snakket en god stund før det.

Hun visste uansett årsaken til at hun fikk blomsten, og det var for å glede henne. Ikke noe mer.

 

 

Hun er enda slik hun var før vi møttes og bærer ikke tegn psykologisk på at hun misforstod meningen. Så hvordan makter to utenforstående å lese situasjonen såpass feil?

Lenke til kommentar

Noen ganger sier man dumme ting, og det kan faktisk ende opp med at den som lytter tar ordene mere seriøst enn han som sa det som ble sagt.

 

En annen ting er at man kan ikke alltid vite intensjonene til andre folk. Ting har mange sider, derfor mange tolkninger også.

 

Men det må jo være lov å gi en rose til en venn, lol.

Lenke til kommentar
Noen ganger sier man dumme ting, og det kan faktisk ende opp med at den som lytter tar ordene mere seriøst enn han som sa det som ble sagt.

 

En annen ting er at man kan ikke alltid vite intensjonene til andre folk. Ting har mange sider, derfor mange tolkninger også.

 

Men det må jo være lov å gi en rose til en venn, lol.

7471439[/snapback]

 

Grunnen til at jeg ble nokså hissig på henne var mer at hun latet til å ha en fast oppfatning av saken, og uansett hva jeg sa, så var alt min feil. Slikt skulle ikke gjøres, og basta bom. (i tillegg til den aggressive holdningen, kontra dipolamtisk prøve å finne ut hva som lå bak osv)

 

Så kommer venninen min, som er en herlig jente og forstår ikke bæret av saken. Syns synd på henne hvis denne gutten påvirkes med negative tanker av venninen min. For hun er veldig grei, men litt spesiell til tider på en god måte. Men hun fortjener det beste.

 

 

(ja, har et stort hjerte :p )

Lenke til kommentar
Det er vel ikke din feil ? Altså, skal han gutten der være sjalu for at jenta har en venn, så tipper jeg jenta fortjener bedre med det første.

7471462[/snapback]

 

tror han er redd for at det lå mer i det. Og ettersom han kun snakker med venninen min, så får han ikke hele historien.

 

hadde han sendt meg en melding, så hadde jeg sagt at jeg har kjent jenta i snart 2 år, og vi er bare venner, samt at jeg bare ville gi henne en oppmerksomhet, etter at hun hadde hatt en slitsom dag.

 

Fremfor å gjøre det, får jeg bøddelen på besøk.

 

minner meg om situasjonen der en nå eks av en god vennine begynte å sende meg meldinger og ba meg ikke ødelegge for han og henne.

Jenta visste ikke noe, og ble forbanna når jeg spurte henne om saken. (samme natt som første melding kom, så drømte jeg om akkurat det. Så på morningen ble jeg litt overrasket over at det faktisk skjedde)

Lenke til kommentar
minner meg om situasjonen der en nå eks av en god vennine begynte å sende meg meldinger og ba meg ikke ødelegge for han og henne.

Jenta visste ikke noe, og ble forbanna når jeg spurte henne om saken.

 

hehe viktig ting vist dama har gutte venner :innocent: ikkje prøv å dytt dei vekk, då kjem blir dama skam sur, og dei kjem endå nærmare :p

Endret av Heize
Lenke til kommentar
minner meg om situasjonen der en nå eks av en god vennine begynte å sende meg meldinger og ba meg ikke ødelegge for han og henne.

Jenta visste ikke noe, og ble forbanna når jeg spurte henne om saken.

 

hehe viktig ting vist dama har gutte venner :innocent: ikkje prøv å dytt dei vekk, då kjem blir dama skam sur, og dei kjem endå nærmare :p

7471575[/snapback]

 

han fikk visst høre. jeg forstod fra han sin side var det rasjonelt for å unngå et tidligere sår, men hun ble ikke blid på han.

 

hun vet forsåvidt at jeg liker en annen, men vi er veldig glad i hverandre som venner og støtter opp om hverandre :) (faktisk etter nokså kort tid)

Lenke til kommentar

Noen er irrasjonelle når det kommer til slike ting. Noen blir i fyr og flamme hvis du gir en rose til en dame, andre tar det med knusende ro. Personlig hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet (og at han skal ringe deg ? Unnskyld meg, men ville du hatt en person som sikkert har brukt 1 time+ på å jobbe seg opp sinne til å ringe deg? Slik at du kan få "forklare" at han har feil, når han sannsynligvis, på forhånd har bestemt seg for at du vil ta dama fra han? Jeg har ikke ønsket å ha den personen på telefonen for å forsøke å forklare han at jeg ga en rose til dama hans bare for å være grei)

 

Det er vanskelig å tenke veldig rasjonelt når man er fly forbanna. Jeg hadde vært mer nervøs hvis dama hadde forsøkt å "gjemme" rosen for meg enn hvis hun hadde satt den på stuebordet med forklaringen at hun fikk den av en venn som synes synd på henne pga en slitsom dag... (mye mulig jeg hadde kommet meg ned til gullsmeden for å ordne henne en annen overraskelse, slik at ikke vennen hennes hadde gitt henne mer oppmerksomhet enn meg.. :p )

Lenke til kommentar
Noen er irrasjonelle når det kommer til slike ting. Noen blir i fyr og flamme hvis du gir en rose til en dame, andre tar det med knusende ro. Personlig hadde jeg ikke hatt dårlig samvittighet (og at han skal ringe deg ? Unnskyld meg, men ville du hatt en person som sikkert har brukt 1 time+ på å jobbe seg opp sinne til å ringe deg? Slik at du kan få "forklare" at han har feil, når han sannsynligvis, på forhånd har bestemt seg for at du vil ta dama fra han? Jeg har ikke ønsket å ha den personen på telefonen for å forsøke å forklare han at jeg ga en rose til dama hans bare for å være grei)

 

Det er vanskelig å tenke veldig rasjonelt når man er fly forbanna. Jeg hadde vært mer nervøs hvis dama hadde forsøkt å "gjemme" rosen for meg enn hvis hun hadde satt den på stuebordet med forklaringen at hun fikk den av en venn som synes synd på henne pga en slitsom dag... (mye mulig jeg hadde kommet meg ned til gullsmeden for å ordne henne en annen overraskelse, slik at ikke vennen hennes hadde gitt henne mer oppmerksomhet enn meg..  :p )

7471702[/snapback]

 

haha, genialt. Var nok bestevennen min som var mest hissig, ikke gutten som liker venninen min.

 

Som et appropo, hadde kjæresten min fått alle blomstene hadde hun blitt irritert. har streng beskjed om å ikke skjemme henne for mye bort. Så det holdt med det hun fikk, hun var utrolig lykkelig den dagen, trass knekt arm og ødelagt ben :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...