Camper_killer Skrevet 13. desember 2006 Skrevet 13. desember 2006 (endret) Snakk for deg selv. Jeg påpekte bare at så og si alt som har kommet av rollespill fra Japan har vært kopier av Square og Enix sine spill, som har vært trendsettere. Og derfor er Final Fantasy XII et friskt pust i sjangeren som faktisk forsøker å forbedre den, istedet for å spinne videre på samme system. Den "friske pusten" har jeg ikke sett mye av nei. Hvor i denne omtalen står det referert til Football Manager 2006 og 2007, som du påpekte at en omtale hadde sammenliknet det med? Det var denne jeg ba om link til. For dem som har prøvd FM 06 og 07 så kan man sammenligne forskjellen der til forskjellen mellom FF spilla ifølge anmeldelsen på IGN. En anmeldelse trenger da ikke å referere til dette, siden det er almenn intelligens å kunne finne ut dette ved hjelp av å lese teksten. Det nye slåssesystemet er en videreutvikling av systemet i Final Fantasy XI, men er satt i en annen sammenheng enn har vært brukt tidligere i slike spill. Man har også kvittet seg med random encounters, egen skjerm for kamper, osv. Det samma som i det herpa gamle digimon spillet ja. Hvis et gammelt system blir puttet inn i FF, så blir plutselig spillet en frisk pust. Det skal ikke mye til før FF fan er fornøyde. Beveger seg likt i kamp? Dukker opp fra ingensteds? Helt tydelig at du ikke har spilt spillet i det hele tatt, disse uttalelsene gir ingen mening. Vel, jeg siterte forfatteren av anmeldelsen på IGN, så da er han tydeligvis en dust som ikke har spilt spillet da. Tar jeg ikke feil har du vel shippa over det fordømte spillet og. Har du drukket? Du skriver helt uforståelige setninger plutselig. Jeg har ikke peiling på hva de vil frem til her. Du spilte Planescape Torment uten lyd, og satt dermed igjen med Final Fantasy med dårlig 360-grafikk? Forøvrig så spilte jeg Planescape: Torment nesten uten lyd pga. feil, så i samme tilfelle MED FF XII ville jeg da bare sitti igjen med det samme gamle FF rælet og en "god storyline" samt grafikk litt dårligere enn på de mest herpa 360 spilla. Nei her manglet det to ord, kunne ikke forvente at en vismann som deg skulle funnet dem. Jeg, som faktisk har spilt spillet (og en del andre japanske rollespill) vil påstå det. Spill gjerne spillet, slik at du har et grunnlag for å argumentere mot at spillet løfter den japanske RPG-sjangeren til nye høyder. Sånn som det er nå sitter du bare og bjeffer masse uforståelig vås som du har misforstått fra omtaler, og refererer til Football Manager 07 av en eller annen grunn. Mest sannsynlig er grunnen at du synes det er gøy å provosere folk med uvitenhet anonymt på internett. Selvom jeg hadde gestapo på døra ville jeg ikke spilt det spillet, ikke en levende sjel kunne tvunget meg til det, jeg hadde heller spilt Josefine, og da er det snakk om møkkaspill. Ja du syntes det er gøy å forsvare et mainstream møkkaspill uten like, så da er vi like langt. PSS: Siden du hater FF-serien så inni hel****, hvorfor har du spilt alle i serien da? (får i allefall inntrykk av det...) Jeg ville heller blitt sendt i en dømrade russisk fangeleir enn å spilla alle de spilla. Har spilt tactics, 7, 10 og 11, jeg kan med en gang si at det var bortkasta tid. Resten har jeg fått vite av venner og anmeldelser. Disse vennene er da FF positivem, men når jeg spør hva som er bra med spillet så blir de stumme for en tid. Eneste argumentet jeg fikk var at det var god grafikk.... Den gang da. Skal jeg si det rett ut, så syntes jeg at Camper_killer's innlegg er bullshit Å legge hat på både MGS-serien og FF-serien er jo bare utrolig trist. MGS-serien/FF-serien virket også ganske idiotisk for meg, men etter jeg runnet MGS2, så skjønte jeg hva jeg hadde gått glipp av, for å dømme noe må du virkelig sette deg inn i det! FF-serien er ganske slowpaced for folk som deg Camper_killer du starter med en negative 'tude, og du hvis du skal prøve spillet, så holder du den negative holdningen, mens du kommer med sarkastiske bemerkninger. Når sant skal sies, så hadde jeg ingen spesielle forventninger til MGS, og jeg var positiv når jeg skulle spille FF VII etter å ha hørt så mye bra om det. Tok ikke lang tid før MGS fant containern, og etter flere timer med FF VII så gikk jeg bare LEI. Spesielt når jeg kunne spille andre spille som F. eks Blood Omen: Legacy of Kain. Var hos bruttern, så det var aldri så mye tid å spille på. Det ble heller ikke bedre den gangen jeg og en kompis skulle ta den beste(men ikke siste) bossen i FF 10. Ja, etter å ha gått i en time bare for å ha kommet til han, så startet endelig kampen. Her var det bare å summone en ting, og når den(summonen) var dau var det bare å bruke de samma angrepa hele tiden i to timer. Etter disse to timene, så døde vi. Han hadde fått tak i en Nirvana rod som gjorde at alle spellene kosta 1 mana, og denne hadde ha brukt 25 timer på å få tak i VED HJELP AV EN FAQ. Dette var ikke en av de mest spennende dagene i mitt liv. Endret 13. desember 2006 av Camper_killer
Pastor Lorentzen Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 (endret) Masse usammenhengende rot som vanlig. Sorry, men jeg er ikke interessert i å diskutere med deg. Du er antageligvis en 16-åring med fritidsproblemer som er mest interessert i å trolle. Jeg postet originalt i denne tråden for å være grei med deg og si at Final Fantasy 12 var ganske annerledes enn de andre i serien, ettersom det virket som du hadde bestemt deg for at spillet var det samme som alle de andre i serien. Jeg kan jo nevne i forbifarten at jeg er langt fra noen Final Fantasy-fan. Jeg likte sekseren ganske godt, mislikte syveren, hatet åtteren, nieren og tieren, og hadde egentlig mer eller mindre gitt opp serien. Men Final Fantasy 12 imponerte meg stort. Men for guds skyld, som 16-åring er det viktigere å hate og være sint på alt som ikke passer inn i ens egen smale tunnelsyn enn å motta nye inntrykk og utvide sine horisonter. Uansett skal jeg ikke plage deg lenger med å prøve å gi deg nye og interessante spillopplevelser. Jeg har bedre ting å gjøre enn å diskutere med frustrerte unge tenåringer som bare er interessert i å krangle, og finner opp argumentene sine vha google og wikipedia underveis i diskusjonen. God jul til deg og dine. Endret 14. desember 2006 av Pastor Lorentzen
Håvard Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 PSS: Siden du hater FF-serien så inni hel****, hvorfor har du spilt alle i serien da? (får i allefall inntrykk av det...) Jeg ville heller blitt sendt i en dømrade russisk fangeleir enn å spilla alle de spilla. Har spilt tactics, 7, 10 og 11, jeg kan med en gang si at det var bortkasta tid. Resten har jeg fått vite av venner og anmeldelser. Disse vennene er da FF positivem, men når jeg spør hva som er bra med spillet så blir de stumme for en tid. Eneste argumentet jeg fikk var at det var god grafikk.... Den gang da. Skal jeg si det rett ut, så syntes jeg at Camper_killer's innlegg er bullshit Å legge hat på både MGS-serien og FF-serien er jo bare utrolig trist. MGS-serien/FF-serien virket også ganske idiotisk for meg, men etter jeg runnet MGS2, så skjønte jeg hva jeg hadde gått glipp av, for å dømme noe må du virkelig sette deg inn i det! FF-serien er ganske slowpaced for folk som deg Camper_killer du starter med en negative 'tude, og du hvis du skal prøve spillet, så holder du den negative holdningen, mens du kommer med sarkastiske bemerkninger. Når sant skal sies, så hadde jeg ingen spesielle forventninger til MGS, og jeg var positiv når jeg skulle spille FF VII etter å ha hørt så mye bra om det. Tok ikke lang tid før MGS fant containern, og etter flere timer med FF VII så gikk jeg bare LEI. Spesielt når jeg kunne spille andre spille som F. eks Blood Omen: Legacy of Kain. Var hos bruttern, så det var aldri så mye tid å spille på. Det ble heller ikke bedre den gangen jeg og en kompis skulle ta den beste(men ikke siste) bossen i FF 10. Ja, etter å ha gått i en time bare for å ha kommet til han, så startet endelig kampen. Her var det bare å summone en ting, og når den(summonen) var dau var det bare å bruke de samma angrepa hele tiden i to timer. Etter disse to timene, så døde vi. Han hadde fått tak i en Nirvana rod som gjorde at alle spellene kosta 1 mana, og denne hadde ha brukt 25 timer på å få tak i VED HJELP AV EN FAQ. Dette var ikke en av de mest spennende dagene i mitt liv. 7494887[/snapback] Jeg får her et inntrykk av at du har satt deg 2 mål, og det er å hate disse spillene. Det er jo selvfølgelig en grunn til at kameratene dine liker FF, og det er en grunn til at det finnes flere 1000 fans der ute! Det samme gjelder forsåvidt MGS. Det er jo flere 1000 fans der ute også.
Comprade Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Let`s just agree to disagree, allright? Vi har alle drevet så langt unna det tråden egentlig var laget for, og nå bare står vi her og sier: "FF EIER!!" "NEI, FF SUGER!!" uten å komme noe videre. Vi kan like godt dra til Stortinget og fortsette der
Camper_killer Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Ok, ved tunnelsyn og fritids går grensa. Nå nettopp har jeg fått sikfta skole til en ikke ghetto en(yay), så for første gang går jeg på en skole der ingen ennå har blitt grisebanka mens jeg har vært der. Jeg har ENNÅ ikke herpa miljøet, så der ser du, jeg har stort syn for ting! Fritids my ass, trener vekter 4-5 ganger i uka. Ja, men da sier vi "case closed" og fortsetter litt ontopic. Yes, og god jul da.
cyberPanda Skrevet 14. desember 2006 Skrevet 14. desember 2006 Ja, men da sier vi "case closed" og fortsetter litt ontopic. Yes, og god jul da. 7502068[/snapback] denne tråden gikk of topic etter 5 poster. og burde egentlig stenges så jeg dette komme? ja raporterte jeg det? ja gjorde noen noe med det? nei
Monkeyboy Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Ok, ved tunnelsyn og fritids går grensa. Nå nettopp har jeg fått sikfta skole til en ikke ghetto en(yay), så for første gang går jeg på en skole der ingen ennå har blitt grisebanka mens jeg har vært der. Jeg har ENNÅ ikke herpa miljøet, så der ser du, jeg har stort syn for ting! Fritids my ass, trener vekter 4-5 ganger i uka. 7502068[/snapback] Bruker du "prestasjonsfremmende midler" i forbindelse med treningen? Sånne ting kan gjøre deg mer agressiv enn det som sunt er.
Vice Skrevet 15. desember 2006 Skrevet 15. desember 2006 Ion Storm hadde nok også laget 12 Deus Ex om de hadde solgt godt nok til det. Men det gjorde de dessverre ikke. 7486040[/snapback] Nuvel. Selv om Deus Ex nærmest er den hellige gral hva singleplayer fps/rpg angår så klarte IONStorm egenhendig å drepe en evt. fremtidig utvikling av denne med DeusEx2. De klarte på ingen måte å følge opp sitt eget mesterverk dessverre..
siDDis Skrevet 16. desember 2006 Skrevet 16. desember 2006 Åh som eg forguder det første Deus Ex. Det var ein stor verda, utroleg mykje å utforske og ein vanvittig bra historie. Deus Ex2 var og bra men blei for simplifisert, for innestengt, for tynn historie. Ein dag skal eg lage mitt eiget *deus ex* spel
Skurupu Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 (endret) Nå har jeg lest hele tråden, og jeg har ledd mye. Camper_killer fremtrer jo som en komplett idiot, uten noen som helst kredibilitet. Du har p0å forhånd bestemt det for at utvalgte spill er dårlige, uten engang å ha prøvd de. Jeg er uenig i omtrent alt du sier, jeg elsker de fleste spill du har hetset i denne tråden. Deus Ex derimot, synes jeg faktisk er ganske kjedelig, men jeg har aldri hetset det i mitt liv. Det er mange spill der ute som jeg personlig ikke liker, men som jeg veit er spill av høy kvalitet. Halo for eksempel. Halo er et spill som jeg synes er direkte kjedelig, gameplayet er rett og slett ikke for meg. Men jeg kan, i motsetning til deg, skjønne at folk liker det, og jeg ser på Halo som et spill av meget høy kvalitet. Det virker på meg som om du bare er ute etter å dele meningene dine med andre, og ikke i og diskutere de. Du er bare ute etter å trolle, du er intet mindre enn en fanboy. Edit: Du må tåle litt kritikk når du oppfører deg som du gjør, så ikke bli gretten. Endret 17. desember 2006 av Skurupu
Tdnoz Skrevet 17. desember 2006 Skrevet 17. desember 2006 (endret) Enig der. Husker at spillet var ufattelig bra. Humoren, den dype historien og stemingen var bare helt fantastisk. Av en eller annen grunn orka jeg aldri runde 2en :S(Btw, hvem lagde Deus Ex spillet egentlig?Har de gitt ut flere spill etter det?) 7459024[/snapback] Edios og Ion storm:Ediso sitt verk på de fleste Commandos Deus Ex Fear Effect Hitman Legacy Of Kain Thief Timesplitters Tomb Raider Startopia har snart lest hele posten og trodde ikke mine øyne(at det finnes flere enn meg i forumet som elsker spillet).... er TOTALT hekta på deus ex, spiller på 6 modder nå og snakker med folk som skal lage en ny mod. Synes spillet er genialt på alle aspekter, historien er så sinsykt dyp at historien ligger opp delt på wiki++ har lest deler om historien og den er dyyyp! Spillet er det mest geniale på lenge om det kommer til å gå lang til til det kommer et nytt deus ex.. Har funnet også modder nå som bruker den orginale grafikk motoren men som de har fiksa krafig opp!(Project HDTP) Spiller Deus EX 2 nå men det er ikke riktig så bra men spiller mest for historiens skyld En liten godis til deus ex elskere:(sjekk moddene) http://mods.moddb.com/?search=true&mod=&mf=0&game=14&type=0 Godis 2: modden 2027 har en bra film http://www.planetdeusex.ru/2027/download/2027Trailer.avi ps: har hørt rykter om fan laget 3er :thumbup:eller ikke http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=56449 Endret 17. desember 2006 av Tdnoz
Niskivara Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Ion Storm hadde nok også laget 12 Deus Ex om de hadde solgt godt nok til det. Men det gjorde de dessverre ikke. 7486040[/snapback] Nuvel. Selv om Deus Ex nærmest er den hellige gral hva singleplayer fps/rpg angår så klarte IONStorm egenhendig å drepe en evt. fremtidig utvikling av denne med DeusEx2. De klarte på ingen måte å følge opp sitt eget mesterverk dessverre.. 7506108[/snapback] Hvis du fulgte med på utviklingen av Deus Ex 1 og 2 så vet du at Ion Storm Austin fikk et ultimatum, og måtte gjøre alt de kunne for å gjøre Deus Ex 2 et spill som faktisk tjente penger. De andre avdelingene av Ion Storm hadde allerede gått konk. Og IO Austin gikk under allerede før Thief 3 var i butikkene.
Vice Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 (endret) Nuvel. Selv om Deus Ex nærmest er den hellige gral hva singleplayer fps/rpg angår så klarte IONStorm egenhendig å drepe en evt. fremtidig utvikling av denne med DeusEx2. De klarte på ingen måte å følge opp sitt eget mesterverk dessverre.. 7506108[/snapback] Hvis du fulgte med på utviklingen av Deus Ex 1 og 2 så vet du at Ion Storm Austin fikk et ultimatum, og måtte gjøre alt de kunne for å gjøre Deus Ex 2 et spill som faktisk tjente penger. De andre avdelingene av Ion Storm hadde allerede gått konk. Og IO Austin gikk under allerede før Thief 3 var i butikkene. 7529153[/snapback] Synd det gikk så dårlig med utviklingen av DE2. Om IonStorm hadde hatt helt frie tøyler hadde vi nok sett et betraktelig bedre spill vil jeg tro. Endret 18. desember 2006 av Vice
Tdnoz Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 (endret) Ja, når man ser enern. så er jeg totalt enig. men synes noen produsenter hastet mye spill rundt 2003+-. Har jeg vunnet i lotto, ville jeg kansje gi pengene til ionStorm:P hehehe Endret 18. desember 2006 av Tdnoz
sannheten_666 Skrevet 18. desember 2006 Skrevet 18. desember 2006 Japanerne kjøper bare sitt eget, og det er tydelig at A-bomben har gjort sitt preg i smaken dems. 7462629[/snapback] hahaha, begge påstandene var ganske bra treff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå