Gå til innhold

Omtale av The Legend of Zelda: Twilight Princess (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Men en ting jeg lurer på er hvorfor verden er speilvendt i wii versionen? Hvorfor ikke bare la link være høyrehendt... Må hele verden forandre seg? Kan ikke de bare endre litt på cutscenes osv..? Skjønner ikk'no jeg..

 

En annen ting jeg har stusset over er hvor Zelda kommer til å ta veien nå... Mr. M. sa jo på E3 2006 eller 05 at dette ville bli siste Zelda slik vi kjenner det.. Hva betyr det? At det å styre link med kontroller vil bli borte? Slik som TP og TPH? For egentlig skulle jo TP komme til Gamecube exclusive, men så ble det bestemt å komme til Wii også.. Men på en måte håper jeg litt og håper jeg ikke at de kommer til å endre på formelen/historien/bakgrunnen/essensen/kall det hva du vil... TMC var litt for mye syntes jeg.. "Light force" og "minish".. Det er vist ikke det samme som triforce, men er temmelig likt... Men hvis neste zeldaspill bare er en fortsettelse som ikke innfører noe nytt, så vet ikke jeg om jeg blir like glad... Hvis neste spill blir: ung gutt - vokser opp - får oppdrag om å redde verden - møter zelda - møter en ond kjempe - sloss gjennom huler - drar gjennom en "mørk" verden - dreper ond kjempe - redder Zelda. Det er ikke nyskapende... Zelda TP... Er det nyskapende?

 

Zelda 1 - Nyskapende som *navi*

Zelda 2 - Nyskapende, men til det bedre?

Zelda 3 - Nyskapende - mørk verden

Zelda 4 - Nyskapende - Drømmeverden

Zelda 5 - Nyskapende som *navi*! 3D!! Bli ung eller "gammel".

Zelda 6 - Nyskapende - Reise i tid

Zelda 7 - Er ikke sikker på om det er OOS og OOA, men de var nyskapende også.

Zelda 8 - Nyskapende - bli liten

Zelda 9 -

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
TP? - Nyskapende - Ulv, Midna og Twillight.

 

Så.. Alle Zeldaspillene har hatt noe nyskapende over seg, og alle har handlet om nettopp det at en gutt møter zelda, får i oppgave om å redde verden, møter stor ond kjempe, sloss gjennom huler, finner nye ting, dreper stor ond kjempe, redder zelda. (Zelda byttes eventuelt ut med et sted eller en annen jente (MM, LA, OOA & OOS)

 

Så, hva er konklusjonen min?? Jeg ville elsket det selv om det handlet om akkuratt det samme. Er ikke nettopp det som er Zelda? ;):love:

 

** Moderatorinngrep: Nå har jeg prøvd å skrive en lang omtale uten å spoile for mye av spillet, og så skriver du det i klartekst? - oerhört **

 

Redigert: Til moderator (og andre som ikke har fått det med seg) - Det er kommet ut X antall trailere fra nintendo... Der får vi blandt annet vite at:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Link blir en Ulv, Midna hjelper deg og Hyrule er dekket i noe som heter Twillight... Tittelen sier tilogmed det...

Men det er kanskje noen som ikke har sett/vil se trailerene, så jeg får bøye meg..

 

Men en ting jeg glemte å repetere(?) var spørsmålet mitt.. Hvorfor måtte hele verden bli speilvendt? Holder det ikke at de speiler Link?

Lenke til kommentar
siden du lukter hva som er de fleste figurenes del av beretningen på lang avstand, blir det ekstra spennende med de personene som med vilje er laget tvetydige. Hvem er de egentlig? Hva er deres agenda?

 

 

Ooh, hell yeah!

 

En herlig anmeldelse!

 

Gleder meg som fy til i morra

Lenke til kommentar
Men hvis neste zeldaspill bare er en fortsettelse som ikke innfører noe nytt, så vet ikke jeg om jeg blir like glad... Hvis neste spill blir: ung gutt - vokser opp - får oppdrag om å redde verden - møter zelda - møter en ond kjempe - sloss gjennom huler - drar gjennom en "mørk" verden - dreper ond kjempe - redder Zelda. Det er ikke nyskapende... Zelda TP... Er det nyskapende?

 

Jeg er med på hva du sier her, men jeg ser ikke hvordan Zelda kan gå så veldig langt bort fra disse elementene og fortsatt være Zelda. Zelda handler jo nettopp om denne grønnkledde som blir gjenfødt hver gang det trengs. Greia med at Link, Zelda og Ganon er reinkarnasjoner med Triforceelementer i Hyrule forsvarer på en måte hvordan de kan lage det samme opp og opp igjen. Et bra "nyskapende" element hittil synes jeg er Wind Waker (WIND WAKER SPOILER :) ), der Hyrule var oversvømt. Da var det en ny verden, men samtidig det samme gamle.

 

Her har Final Fantasy serien hatt et mye bedre utgangspunkt i og med at de fra dag 1 kun har tittel og gameplay elementer som faste gjengangere. De kan mye lettere nyskape seg selv fra gang til gang.

Lenke til kommentar

Høres ut som er bra spill jeg burde teste, men gidder ikke kjøpe en konsoll på grunn av et spill. Synd det ikke finnes til PC :)

Meg jeg må innrømme at forstår at det kun er på grunn av av det ønsker å få flere til å kjøpe konsollen, og dermed fler spill at det ikke portes til andre platformer...

Noen som har Wii som vil være vennen min?

:)

Lenke til kommentar

I think i wet myself :ohmy:

 

Ble sittende å lese omtalen, sikle rant ukontrollerbart ned på tastaturet, blæra skreik etter Porsgrun Porselen, tarmen hoyet med blæra, men hjernen var klar i sitt valg. Omtalen av Zelda først, dass tur etterpå.

 

Skjeldent jeg blir sittende fremfor PCen og lese en omtale mens de mes banale instinktene skriker etter oppmerksomhet, men denne omtalen klarte det.

 

Da jeg leste en omtale av Zelda:TP som "bare" fikk 8.8, ble jeg irritert, ikke grunnet scoren men grunnen til scoren. Annmelderen hadde klart ikke satt seg inn i spillet godt nok.

 

Her fikk det "bare" 9/10, men jeg føler omtalen er skrevet så fint at det rettferdigjører at den ikke fikk full pott. Jeg synes dette var en meget fint skrevet omtale, og selv om stakkaren som anmeldte det, som nå er vel totalt hekta på spillet og har slutta alt som heter "sosialt liv", tydeligvis var fasinert over spillet, presterte han å skrive en omtale med småplukk som summerer opp til -1 karakter.

 

Meget bra omtale, gleder meg til i morgen, når jeg tripper fremfor kassa på Playcom og henter min Wii med min egen kopi av TP. Dette er et kjøp jeg neppe kommer til å angre.

Endret av Bear^
Lenke til kommentar

Ja, for enkelte er vel det å forvente. Men, for meg betyr småting som det ingenting når det gjelder Zelda. Forventer ikke voiceacting eller orkestermusikk. WW fikk meg til å innse at man ikke trenger orkestermusikk ettersom jeg bedre liker måten musikken endrer seg perfekt etter hva som skjer.

Lenke til kommentar

Synes fortsatt det den blir trekt for, ikke holder jeg=s den fortjener 10/10 hvis man ser iforhold til hva andre spill har fått også..

 

Menmen.. en god anmeldelse helt klart=) flott jobb! er en 10`er for meg uansett og det er det som teller tilslutt=) hehe..

 

 

EDIT: ja St. Matias!... Dere burde går over til prosent istedenfor... hele tall sier så mye mindre. Gå over til 9.5 eller 95% ...Funker 100 ganger bedre.

Endret av RockyIII
Lenke til kommentar
9er høyres fair ut. Det er jo trossalt eit par negative ting som eg har fått med meg. Stemmer og orkestermusikk er eit krav idag etter min meining.

7450667[/snapback]

Nå er det omtalt i anmeldelsen, å hvis man da skulle satt en stemme på link ville dette mistet litt av sjarmen. Dermed blir det vanskelig og sette en stemme på de andre, siden dette i mine øyne ville blitt litt merkelig. Jeg ser poenget ditt, men er bare glad at Nintendo tviholder på tradisjoner.

Lenke til kommentar

Off-topic, men: Eg synest 1-10 er betre enn å gi karakterar i prosent. Mykje betre. Om ein skal ha 100 forskjellige karakterar, gir det inntrykk av ein presisjon som ikkje er der. Kva avgjer om eit spel får 76 eller 77 prosent? Humøret til han som skreiv omtalen den dagan? Tilfeldigheiter? Med 1-10 går det an å sette nokonlunde konsistente kriterier for kvar karakter, og dermed kan òg karakterane fortelle deg noko.

 

Ein eitt-sifra karakter + ein god tekst fortel meg so mykje som eg kan forvente at ein omtale skal kunne fortelle meg. Fleire siffer gir meg ingenting. At det er lettare for folk å godta ein 9,5 på eit spel dei ikkje har spelt, men har sterke meiningar om at fortenar meir enn 9, synest eg anmeldarane skall gjere sitt beste for å ignorere. ;)

 

Kay

Lenke til kommentar

Avsnittet som omhandlet fiskingen (takk til MR.FOX) fikk meg nesten til å knekke databordet i rein ekstase, fyre med det og sitte å grine ved peisen.

 

Pokker ta, ein meget godt skrevet omtale som sørget for anarki på lik linje med Sid Vicious under sin verste trip i godt selskap med Nancy Spungen hånd i hånd nedover gata.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...