Gå til innhold

Legge uåpnet Wii på QXL, hvor mye kan man tjene?


SirKenneth89

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ved vidresalg blir også 2 personer fornøyde, ikke bare 1.

 

Den som selger (tjener penger = happy)

Den som kjøper (får WII = happy)

7438877[/snapback]

 

Akkurat samme logikken gjelder forøvrig ved regulært heleri også. Stjeler du en konsoll og selger den gjør du faktisk 2 pers lykkelig. Både selger og kjøper. Uten at det blir spesiellt mye mindre moralsk forkastelig av den grunn.

Men som sagt så kommer det nok en leveranse allerede uka etter, så jeg tror man skal se seg blå etter å tjene så mange tusen på slikt :yes:

Lenke til kommentar

Ved vidresalg blir også 2 personer fornøyde, ikke bare 1.

 

Den som selger (tjener penger = happy)

Den som kjøper (får WII = happy)

7438877[/snapback]

 

Akkurat samme logikken gjelder forøvrig ved regulært heleri også. Stjeler du en konsoll og selger den gjør du faktisk 2 pers lykkelig. Både selger og kjøper. Uten at det blir spesiellt mye mindre moralsk forkastelig av den grunn.

Men som sagt så kommer det nok en leveranse allerede uka etter, så jeg tror man skal se seg blå etter å tjene så mange tusen på slikt :yes:

7439268[/snapback]

Eehm... Du kan ikke si det sånn! Blir helt feil. Stjeler du fra elkjøp f.eks. gjør du elkjøp "leie seg", men du og kjøper blir glad. Men, kjøper du fra elkjøp derimot, blir både elkjøp, du og kjøper glad.

Endret av Nimrad
Lenke til kommentar
Folk skal jo kjøpe den til 2600 på ebgames samme om den selger for 1990 på elkjøp. Der er det jo 600 kr prisforskjell..

 

Åhh "tenk om alle hadde kommet på elkjøp, EBGAMES ødlegger for de som vil ha den for 1990!! Tenk om elkjøp fikk alle maskinene"

 

Kan ikke tenke slik vet du!

7438621[/snapback]

Den store skilnaden her, er at EBGames faktisk er ein del av verdikjeda, som tilbyr noko i tillegg til det vi kunne fått om vi som privatpersonar måtte handle direkte med distributør. Det kan dei sjølvsagt ta seg betalt for. Om dei vel å selge han dyrare enn konkurrentane får vere ei strategisk beslutning frå deira side. Selg dei han for dyrt risikerar dei å skade relasjonane sine både med kundar og leverandørar (hei, Telehuset).

 

Jaja..

Dere mener vel også at alle jobber skal gi lik lønn også da?

Og at alle skal kjøre samme bil.

Øhh...korleis kom du fram til denne stråmannen, då? Det går an å bry seg om moral utan å vere kommunist.

 

For kvar Wii som blir solgt til rovpris til ein desperat kunde på QXL (gjerne med ein sur bismak av å ha betalt for mykje og å ha svekka forbrukarrettigheiter om der skulle vere nokon problem), stod der ein annan stakkar ein plass for langt bake i køa, som ikkje fekk konsoll i det heile. Ein dårleg måte å tene pengar på, som eg synest folk skal halde seg for god til.

 

Kay

Lenke til kommentar
Jaja..

Dere mener vel også at alle jobber skal gi lik lønn også da?

Og at alle skal kjøre samme bil.

Øhh...korleis kom du fram til denne stråmannen, då? Det går an å bry seg om moral utan å vere kommunist.

7439819[/snapback]

 

 

Downloading mp3's is supporting communism,sto det å lese på et banner jeg så på nettet. Så kommunismen skal man ikke kimse av ;)

Lenke til kommentar

Elkjøp selger bare en wii per kunde. så da må du håpe på at du kan gå ut og inn igjen og kjøpe en ny en. Eventuelt dra med deg noen som ikke vil ha wii, og kjøpe for de også.

Synes det er tåpelig måte å tjene ekstra penger på, spesielt når det er snakk om så lite penger for så mye ekstra strev.

Skaff deg en jobb og jobb like mye som du bruker tid på det der, og du har tjent mye mye mer......................

Lenke til kommentar

Jeg har nå fått tak i 8 personer som er villig til å stå i elkjøp kø i morgen og handle Wii for meg. (de får 400 kr hver, og fremmøte kl 0600)

De får altså 100 kr timen.

 

Deretter selges disse på QXL/FINN med en fin liten fortjeneste :thumbup:

 

(edit: Det var bare en fleip. jeg skal ikke gjøre dette)

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar
Jeg har nå fått tak i 8 personer som er villig til å stå i elkjøp kø i morgen og handle Wii for meg. (de får 400 kr hver, og fremmøte kl 0600)

De får altså 100 kr timen.

 

Deretter selges disse på QXL/FINN med en fin liten fortjeneste  :thumbup:

7446727[/snapback]

Då tener du deg nokre kroner, og øydelegg samstundes for 8 personar lenger bake i køa. Men kva er vel personleg moral verdt når ein sett det opp imot pengar i kassa?

 

:thumbdown:

 

Kay

Lenke til kommentar

:) Du må vere forsiktig med slikt, EssspeN, eg var allereie i gong med å rigge opp galgen her borte.

 

Trur ikkje eg heftar meg noko køståing for nokon av konsollane. I alle fall ikkje i fysiske køer. Førehandsbestilling på nettet er ein fin ting.

 

Kay

Endret av KayAU
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...