Gå til innhold

Adobe Reader 8 sluppet


Anbefalte innlegg

Har den blitt raskere? Eneste grunnen til at jeg holder meg vekke fra Adobes PDF-leser er at den er treg å starte opp (i forhold til for eksempel Foxit Reader).

7437000[/snapback]

 

Synd at ikke Adobe klarer å begrense funksjonaliteten og å fokusere på det leseren (etter min mening) egentlig burde gjøre: Rask visning av dokumenter for lesing på skjerm og nøyaktig og god utskrift.

 

Oppdatereren til Adobe er dessuten noe av det mest bedritne jeg har sett. Fra v6->v7 kreves minst to omstarter av maskinen.

 

Edit: Man må jo for svarte restarte maskinen etter avinstallering av v7.07 også :no: Inn med Foxit!

7437043[/snapback]

 

Enig, er så lei av å at Adobe skal oppdateres og ha flere restarter. Det er jo verre en å oppdatere XP jo :whistle:

Endret av Gunder1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har den blitt raskere? Eneste grunnen til at jeg holder meg vekke fra Adobes PDF-leser er at den er treg å starte opp (i forhold til for eksempel Foxit Reader).

7437000[/snapback]

 

Grunnen til at Adobe Reader er "tregere" i oppstart er pga antallet plugins som lastes inn når du starter opp programmet. De fleste vanlige brukere trenger ikke disse, og kan disables. Da starter Reader opp på under et sekund.

 

Sjekk ut ar-speedup. Har ikke testet det på 8'ern.

Lenke til kommentar

Nå bør Adobe slippe en "Reader light" snart, makan til størrelse på et program som folk flest bare bruker for å lese pdf dokumet!

Er det riktig som en mener her at AR 7 laster deler av programmet ved oppstart og dermed stjeler noe ressurser av PC hele tiden, for å få raskere oppstart?

For meg er hver megabyte og hertz viktig på PCen.

Lenke til kommentar
Nå bør Adobe slippe en "Reader light" snart, makan til størrelse på et program som folk flest bare bruker for å lese pdf dokumet!

Er det riktig som en mener her at AR 7 laster deler av programmet ved oppstart og dermed stjeler noe ressurser av PC hele tiden, for å få raskere oppstart?

For meg er hver megabyte og hertz viktig på PCen.

7447758[/snapback]

 

Ja! Slett snarveien som ligger i Oppstart-/Startup-mappa på Programmer-menyen...

Lenke til kommentar
Nå har jeg gått over til Foxit, hadde ikke tenkt på å søke etter alternativer til Acrobat reader (AR).

Jeg syntes det er tull at et program for å kun lese pdf filer skal trenge så mye plass og kapasitet som AR.

7463829[/snapback]

Hmm foxit sier du.. Ser spennende ut. Må testes :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...